Cautare




, Contributor

ForbesLife |
|

Pietre care spun povești

Nu i-a plăcut școala, așa că deprinde teoria antreprenoriatului pe cont propriu. A lansat o marcă de bijuterii inspirate de legende și istorii culese din vechi civilizații. A mizat exclusiv pe forța internetului pentru a-și face brandul cunoscut, dar acum se gândește la pasul spre off-line. Pentru Max Kuiper, Aurum Brothers nu este doar un business, ci șansa la un nou destin.
Scott-Max-Leandra-AB

Cum ai ajuns la numele Aurum Brothers?

Am vrut ca în denumire să existe latinescul Aurum pentru prestanță și pentru acea senzație de vechime, lucru în perfect acord cu materialele pe care le folosim și cu poveștile pe care le transmitem. Cel de-al doilea termen se datorează faptului că am început compania împreună cu Scott, fratele meu. Plus că am vrut să creăm această legătură personală, relaxată cu clienții, nu ne-am dorit să fim un brand rigid. Apoi „brothers“ are o sonoritate frumoasă…

Este primul tău proiect?

Da, primul serios. Bine, realizam și vindeam tot felul de lucruri copil fiind, asta pentru că mi se părea distractiv. Acea parte a mea a dispărut preț de câțiva ani, apoi a revenit și așa am fondat Aurum Brothers.

Cine ești, ce ai făcut până acum, ce ai studiat?

Fac parte dintre cei care au renunțat la școală. O uram pentru că aveam senzația că-mi lua toată libertatea, lucrul la care țineam. Plus că metoda de predare nu era cea care să mi se potrivească. M-am transformat într-un copil problemă, irosindu-mi timpul cu îndeletniciri nepotrivite și cu oameni la fel de nepotriviți. Asta până când am ajuns jos de tot și mi-a fost clar că-mi risipeam anii și că era necesar să mă schimb pentru a profita cât mai mult de timpul meu. Peste câteva luni se năștea Aurum Brothers.

De ce ai ales acest domeniu foarte specializat: brățările masculine?

Mama a avut o mică firmă de bijuterii vreme de zece ani, cred. Într-o seară a venit la mine un prieten din New York și m-a întrebat dacă pot să-i fac niște brățări așa cum văzuse el în marele oraș. A fost momentul meu de inspirație: întotdeauna fusesem interesat de domeniul acesta al pietrelor naturale frumoase (copil fiind, le colecționam), știam de unde le puteam obține și, grație mamei mele, cum să le transform în brățări. Doar vânzarea era o problemă – mă rog, asta credeam atunci, fără să analizez prea mult –, așa că mi-am urmat intuiția.

Ziceam că brandul tău exploatează o nișă, însă aceasta este din ce în ce mai aglomerată. Sunt multe mărci care produc brățări cu pietre în tăietură sferică – de la modelele foarte ieftine la cele ultraluxoase, cum sunt brățările Shamballa. Ce oferă diferit Aurum Brothers?

Da, se pare că mulți au exploatat ideea asta, mai ales în ultimii ani. Noi ne concentrăm pentru a deveni experți în materie de pietre prețioase și în spunerea unor povești prin intermediul materialelor și simbolurilor. Pietrele acestea au o tradiție îndelungată, au fost folosite de toate vechile civilizații, în cadrul cărora erau ținute la mare preț. Așa că ne documentăm și transmitem aceste povești, pentru a le da bijuteriilor sens și încărcătură.

Pe lângă asta, ne concentrăm pe calitate. Lucrăm cu materii naturale; ele au imperfecțiuni. Aici, în Olanda, verificăm fiecare piatră și le alegem doar pe cele mai frumoase pentru a ne asigura că brățările noastre își păstrează acea înfățișare de obiect de calitate. E nevoie de timp și de efort, dar la final diferența este imensă – lucru greu de apreciat, din păcate, doar după fotografiile de produs. Noi vrem să devenim experți în materie de pietre prețioase, spunând povești prin intermediul materialelor și simbolurilor.

 

Vinzi doar on-line sau lucrezi și cu distribuitori?

Deocamdată, doar pe internet, nu am intrat în off-line. Nu am făcut-o pentru că nu vrem să ne punem produsele pe raft și gata, ci dorim să oferim o experiență unică. Lucrăm la asta.

Care este cea mai grea parte din rolul tău de creativ al brandului?

Să dau formă ideii. Nu am o perspectivă vizuală foarte clară, e vorba mai degrabă despre sentimentele pe care le încerc și traducerea lor în chestiuni palpabile.

Iar ca director al companiei?

Să mențin creșterea ei.

Unde sunt făcute brățările?

În Olanda, dar pietrele, argintul și aurul ne vin din varii locuri de pe Mapamond, ceea ce este cum nu se poate mai potrivit, de vreme ce noi spunem istorii culese din civilizațiile din lumea întreagă.

Bărbații devin din ce în ce mai pretențioși atunci când vine vorba despre vestimentație și accesorii…

Da, și din ce în ce mai individualiști, lucru care se traduce prin faptul că vor să se diferențieze de restul și să se exprime cât mai bine prin felul în care se îmbracă.

 

Care sunt piețele care impun tendințele?

Moda masculină o urmează pe cea feminină. Asia devine din ce în ce mai importantă în privința tendințelor. Noi ne concentrăm în primul rând asupra pietrelor pe care le folosim și asupra istoriilor pe care vrem să le transmitem, dar e întotdeauna bine să știi ce culori sunt la modă și care sunt tendințele generale.

Ce înseamnă pentru tine o bijuterie sau un accesoriu cool?

Cred că este o chestiune ce ține de fiecare în parte, de omul care poartă acel lucru. Unora le stă bine cu cizme de cowboy, altora nu. Asta se vede și mai bine în lumea pietrelor prețioase pentru că există multe tipuri, cu culori și modele diferite. Chiar și când vorbim despre același tip, fiecare piatră este altfel. Poți purta trei dintre brățările noastre masive și să arăți foarte bine sau doar unul dintre modelele subțiri, dacă asta ți se potrivește, și să arăți cool.

CITEȘTE ȘI Delicii pentru colecționari

Care sunt pietrele-vedetă, cele mai căutate de clienții tăi?

Toate pietrele negre – spinelul, obsidianul, onixul, roca vulcanică, lucru de înțeles de vreme ce negrul este alegerea sigură.

Și care este favorita ta?

Îmi plac multe, dar labradoritul este piatra mea preferată. Cel de calitate bună are o minunată strălucire albastră atunci când îl privești din anumite unghiuri.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii