FacebookTwitterLinkedIn

Astfel, primul zbor cu oameni la bord realizat de naveta Eve a Virgin Galactic seamănă cu o victorie neașteptată a unui concurent aflat cu puțină vreme înainte într-o zonă de semi-umbră, chiar în timp ce în prim-plan se aflau Elon Musk (SpaceX) și Jeff Bezos (Blue Origin), arată Claudiu Cazacu, Consulting Strategist în cadrul XTB.

„Pentru piețele de capital, unde doar Virgin Galactic este prezentă (simbol SPCE), veștile despre ceilalți doi concurenți au o influență indirectă semnificativă, dar, evident, secundară. Primul zbor cu „turiști spațiali” înseamnă o reușită de imagine care se poate transforma în venituri financiare reale, mai devreme decât ar fi fost de așteptat. Într-un parcurs optimist, anii următori ar putea aduce o înflorire a domeniului. Cu siguranță, șanse bune de a participa la dorința de a vedea Pământul și Universul din cosmos au și demersurile lui Bezos și Musk”, explică Claudiu Cazacu.

De la venituri zero și cheltuieli de aproape 300 mil. dolari în ultimele 12 luni, SPCE ar putea ajunge la venituri de 25-30 de milioane de dolari în 2023, potrivit estimărilor XTB. Pe termen lung, potrivit UBS, piața va ajunge la o valoare de 3 mld. dolari în 2030.

„Septembrie e momentul programat al lansării unei navete SpaceX cu vizitatori la bord. Jeff Bezos urmează să zboare în spațiul cosmic pe 20 iulie. Până atunci, pare a fi suficient timp pentru o „răcorire” a pieței acțiunilor SPCE. Deja, sesiunea de luni a adus un indiciu limpede: deși zborul a fost unul de succes, acțiunea, pe plus inițial, a închis ziua cu un minus de 16%”, mai spune Cazacu.

Acesta consideră că timpul zborurilor spațiale profitabile va veni și este probabil ca, până atunci, investitorii cu orizont mai scurt de 7-10 ani, să aibă parte de numeroase episoade corective.