Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Piața phrama a explodat în publicitatea TV

medicamente_TV.jpg
Medicamentele pentru răceală și gripă, unguentele pentru dureri de oase ori tabletele pentru arsurile stomacale au făcut legea în pauzele publicitare TV din primele două luni ale acestui an. Volumul de publicitate a fost cu 23,4% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut.

Reclamele TV pentru produsele farmaceutice OTC au acumulat 47.966 puncte de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în intervalul 1 ianuarie – 28 februarie 2013. Acest volum de audiență este cu 23,4% mai mare decât cel înregistrat anul trecut și reprezintă 17,2% din volum total de publicitate TV consumat în perioada amintită.

Practic, piața pharma, respectând sezonalitatea, a fost cea mai activă în publicitatea TV, depășind consumul de reclame ale operatorilor de telecomunicații sau ale supermarketurilor.

Cel mai mare consumator de publicitate TV a fost compania Sandoz, cu 5.646 puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP) pe targetul comercial. Acesta a înregistrat o creștere a volumului de audiență de 10% față de anul trecut.

Pe locul secund s-a plasat GlaxoSmithKline, cu 5.261 GRP’30 pe targetul urban, 18 – 49 de ani, fiind urmat de Reckitt Benckiser care, pentru brandurile Nurofen și Strepsils, a obținut 5.094 GRP’30. Pe baza punctelor de audiență clienții publicitari cumpără spații de publicitate TV.

Alți jucători din piața pharma care au consumat publicitate TV: Health Adviser (4.754 GRP’30), Terapia SA (3.331), Novartis (2.704), Bayer (2.250), Walmark (2.020) și Sanofi-Aventis (1.996).

Comparativ cu primele două luni ale anului trecut, cele mai mari creșteri ale volumor de publicitate le-au înregistrat GlaxoSmithKline (94,6%), Reckitt Benckiser (37,1%), Boehringer Ingelheim (80,5%), Zentiva România (27,8%), Novartis (25,4%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii