
Reclamele TV pentru produsele farmaceutice OTC au acumulat 47.966 puncte de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în intervalul 1 ianuarie – 28 februarie 2013. Acest volum de audiență este cu 23,4% mai mare decât cel înregistrat anul trecut și reprezintă 17,2% din volum total de publicitate TV consumat în perioada amintită.
Practic, piața pharma, respectând sezonalitatea, a fost cea mai activă în publicitatea TV, depășind consumul de reclame ale operatorilor de telecomunicații sau ale supermarketurilor.
Cel mai mare consumator de publicitate TV a fost compania Sandoz, cu 5.646 puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP) pe targetul comercial. Acesta a înregistrat o creștere a volumului de audiență de 10% față de anul trecut.
Pe locul secund s-a plasat GlaxoSmithKline, cu 5.261 GRP’30 pe targetul urban, 18 – 49 de ani, fiind urmat de Reckitt Benckiser care, pentru brandurile Nurofen și Strepsils, a obținut 5.094 GRP’30. Pe baza punctelor de audiență clienții publicitari cumpără spații de publicitate TV.
Alți jucători din piața pharma care au consumat publicitate TV: Health Adviser (4.754 GRP’30), Terapia SA (3.331), Novartis (2.704), Bayer (2.250), Walmark (2.020) și Sanofi-Aventis (1.996).
Comparativ cu primele două luni ale anului trecut, cele mai mari creșteri ale volumor de publicitate le-au înregistrat GlaxoSmithKline (94,6%), Reckitt Benckiser (37,1%), Boehringer Ingelheim (80,5%), Zentiva România (27,8%), Novartis (25,4%).