Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Sănătate |
|

Piaţa pharma a luat cu asalt pauzele publicitare TV

medicamente.jpg
În primele nouă luni ale acestui an, cei 12 jucători importanţi de pe piaţa farmaceutică au obţinut o vizibilitate pe televiziuni mai mare cu 33,1% decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Este cea mai mare creştere procentuală din piaţa de publicitate din România. De Petre Barbu

Campaniile de publicitate TV ale firmelor din domeniul farmaceutic au adunat 108.152 puncte de audienţă (Gross Rating Point – GRP, la nivel urban). Volum este cu 33,1% mai mare decât cel de anul trecut. Creşterea procentuală plasează piaţa pharma drept cel mai dinamic segment în comunicarea pe televiziune. Dintre cei 12 jucători, doar trei au înregistrat scăderi ale consumului de GRP-uri: Berlin-Chemie (- 3,4%), Biofarm (- 1,8%) şi Boehringer Ingelheim (- 10,9%). În rest, companii au înregistrat creşteri substianţiale ale consumului de publicitate TV.

Liderul comunicării brandurilor OTC este GlaxoSmithKline, cu un volum de 16.066 GRP urban. Acesta a avut o creştere de 33,2% faţă de primele nouă luni ale anului 2011. Pe locul secund s-a plasat Walmark, companie orientată cu precădere pe suplimente alimentare, cu un volum de 14.724 GRP (creştere de 47,3%).

Pe cea de-a treia treaptă a „podiumului” s-a plasat Sandoz (Germania), cu un consum de 14.392 GRP-uri (creştere procentuală de 15,5%). Alte companii care au înregistrat creşteri procentuale semnificative: Sanofi-Aventis (256%), Bayer (72,2%), Zentiva (32,7%) şi lanţul de farmacii Catena (47,5%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii