Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

Piața mondială de publicitate nu s-a speriat de Brexit

Piața globală de publicitate se consolidează în pofida votului Brexit. Potrivit noului raport Zenith Advertising Expenditure Forecast, cheltuielile de publicitate la nivel mondial vor crește cu 4,4% în acest an, ajungând la 539 miliarde dolari, cu 4,1% față de previziunea anterioară din luna iunie.
publicitate_digitala.jpg

Cheltuielile de publicitate vor crește cu 4,5% în 2017 și cu 4,6% în 2018 – în creștere față de previziunile anterioare pentru ambii ani, care au fost de 4,3%, respectiv 4,4%.

Până în 2018 consumul global de publicitate va totaliza 589 miliarde dolari, cu 4 miliarde dolari mai mult decât previziunile din luna iunie.

Statele Unite, Filipine și Europa de Vest cunosc o creștere mai rapidă a consumului de publicitate. Această creștere este în principal rezultatul unui avans peste așteptări în Statele Unite, unde o piață puternică a muncii a încurajat creșterea cheltuielilor consumatorilor, în paralel cu lupta advertiserilor pentru o cotă de piață în expansiune.

De asemenea, se așteaptă că social media să accelereze de la o creștere de 32% anul trecut la 35% în acest an, pe măsură ce advertiserii profită de noi formate, cum ar fi in-feed video, iar tranziția către consumul de internet mobil continuă.

Se preconizează că cheltuielile în advertising în SUA vor crește cu 4,4% în acest an, comparativ cu previziunile anterioare de 3,8%.

Se așteaptă ca publicitatea în Asia Pacific să crească cu 6,3% în acest an, în urcare față de estimările anterioare de 6,2%, datorită mișcărilor politice din Filipine, în perioadă premergătoare alegerilor din mai 2016.

CITEȘTE: CUI I-E FRICĂ DE BRANDURI?

De asemenea, studiul a revizuit prognoza pentru Europa de Vest, zonă în care evoluția pozitivă din Belgia, Finlanda, Germania, Italia, Norvegia, Portugalia și Suedia a compensat încetinirea din Marea Britanie. Se estimează o creștere de 3,6% în Europa de Vest în acest an, față de 3,5% cât se estima în luna iunie.

Scădere ușoară a pieței de publiciate din Marea Britanie după votul Brexit

Cu toate că votul „Brexit” din Marea Britanie a venit ca un șoc pentru mulți din piață, advertiserii au reacționat cu calm, fără reduceri de buget pe scară largă. Zenith estimează o creștere de 5,4% pentru consumul de publicitate în acest an, mai mică decât previziunile de 5,6% chiar înainte de vot.

Cea mai mare parte a impactului pe care Brexit o va avea în piață de publicitate din Marea Britanie va veni pe termen lung. Reorganizarea contractelor comerciale dintre Marea Britanie, UE și alte țări poate restrânge fluxurile comerciale și investițiile în comparație cu status-quo-ul pre-Brexit, având drept consecințe creșterea economică mai lentă și a cheltuielilor de publicitate.

Pe termen scurt, incertitudinea cu privire la consecințe va descuraja probabil investițiile în produse noi și asumarea de angajamente care implică cheltuieli mari pentru consumatori.

Previziunile Zenith indică o creștere economică încetinită, dar pozitivă: consumul de publicitate din Marea Britanie va crește cu 3,4% anul viitor, în scădere față din previziunile inițiale de creștere cu 4,0%.

Publicitatea pe dispozitivele mobile va depăși desktop-ul mai repede decât era de așteptat

În luna iunie, Zenith a prognozat că publicitatea mobilă va depăși desktop-ul în 2017. Datele actualizate arată creșterea mobilă pentru anul în curs (de la 46% până la 48%) și pentru anul viitor (de la 29% până la 33%), așteptând ca investițiile publicitare pe mobil să depășească desktop-ul în 2017.

Jonathan-Barnard-Head-of-Forecasting-ZenithOptimedia

Până în 2018 se așteaptă ca mobile-ul să reprezinte 60% din totalul publicității pe internet. Desktop-ul va cunoaște o scădere mai mare decât anumite ziare și reviste în 2018. Publicitatea pe desktop a atins punctul culminant în 2014, de la 99  miliarde dolari s-a redus cu 0,1% în 2015 până la 98,9 miliarde dolari, pe măsură ce bugetele advertiserilor au migrat către mobil.

 

„Piața globală de publicitate s-a consolidat în ultimele câteva luni, mai ales datorită consumatorului perseverent din SUA, a declarat Jonathan Barnard (foto), Head of Forecasting Zenith. Până în prezent, orice impact al votului Brexit a fost limitat, și restrâns la Marea Britanie. Ne așteptăm că piață mondială de publicitate să se consolideze și mai mult în 2017 și 2008.”

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii