Cautare




, Staff

Sănătate |
|

Piața medicamentelor eliberate fără rețetă medicală a scăzut cu 7% în al doilea trimestru al anului față de T1

Piața de medicamente OTC din România, ce include medicamentele fără prescripție medicală, suplimentele alimentare și dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, a scăzut cu aproximativ 7% în al doilea trimestru din 2017 față de primele trei luni ale anului, pe fondul reducerii vânzărilor la medicamentele împotriva răcelii, gripei și alergiilor, arată datele Cegedim, prezentate de Asociația Română a Producătorilor de medicamente fără prescripție (RASCI).
medicamente_pastile.jpg

În ciuda acestei scăderi, vânzările din al doilea trimestru al anului au fost cu 19,4% mai mari față de aceeași perioadă a anului trecut.

O scădere semnificativă, de 38%, a fost înregistrată la nivelul vânzărilor de medicamente din categoria răceală, gripă și alergii. Această categorie de medicamente a avut vânzări de 132,3 milioane de lei și a pierdut din cota de piață, de la 27,4% în T1 la 18,2% în al doilea trimestru. La polul opus, categoria dermatocosmetice s-a poziționat pe un trend ascendent, cu un salt de 25%, reprezentând o creștere în vânzări de la 50,9 milioane de lei, la 63,6 milioane de lei.

„Valoarea anumitor categorii este strâns corelată cu ponderea problemelor de sănătate dintr-o arie terapeutică, însă poate fi influențată și de sezonalitate. Segmentul de piață reprezentat de RASCI, urmează însă o tendință generală de creștere, reflectând, pe de-o parte, atenția sporită acordată îngrijirii personale de către consumatori, cât și varietatea de produse, pe de altă parte. Totodată, această evoluție ascendentă este în linie atât cu creșterea totală a pieței farmaceutice, cât și cu creșterea economică a României”, a declarat Diana Mereu, Director Executiv RASCI.

Conform datelor Cegedim, categoria Lifestyle OTC, care include produse pentru sistemul cardiovascular,  îngrijirea ochilor și urechilor, îngrijirii orale etc., are o cotă de piață de 23,2% și a ajuns la vânzări de 168,7 milioane de lei. Aceasta este urmată de categoria produselor cu acțiune în afecțiuni gastrointestinale, cu o cotă de piață de 21,1% și vânzări de 153,1 milioane de lei.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii