Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Piața farmaceutică și retailul au crescut bugetele de publicitate atrase de radiouri în semestrul I – 2015

Investițiile în publicitatea radio au crescut în primul semestru din 2015 cu 13% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 86 milioane EUR (ratecard), arată studiul „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate” (MIP), realizat de BRAT.
radio

Aceasta creștere arată că la nivelul investițiilor în publicitatea radio se continuă trendul ascendent început în anul 2013 și este influențată mai ales de activitatea de comunicare a companiei de farmaceutice Zdrovit care, pentru primul semestru al lui 2015, a alocat un buget de aproximativ 22 milioane euro (valoare rate card), precum și de intensificarea comunicării de către magazinele online, în special Emag.

În ceea ce privește evoluția numărului clienților de publicitate care au investitit în radio, în prima jumatate a lui 2015, se constată că numărul acestora a rămas relativ constant comparativ cu începutul lui 2014, însă numărul campaniilor derulate a crescut semnificativ.

Acest aspect demonstrează tendința clienților tradiționali, obișnuiți să investească în publicitate și care au observat în timp beneficiile comunicării pentru a-și mări considerabil bugetele de publicitate pentru promovarea mărcilor din portofoliu.

Citește și TOPUL COMPANIILOR FARMACEUTICE ȘI DE SĂNĂTATE CARE AU INVESTIT ÎN PUBLICITATEA RADIO!

Domenile care au generat cele mai importante investiții în publicitatea radio în primul semestru al lui 2015 sunt reprezentate de piața farmaceutică și de segmentul de retail.

Pentru prima categorie s-a remarcat clientul Zdrovit, acesta continuându-și investitiile în publicitatea radio la un nivel similar cu prima jumătate a lui 2014.

La nivelul segmentului comercial, clientul Emag s-a remarcat nu doar prin volumele investite, ci și printr-o creștere considerabilă în raport cu 2014, de peste 180%. Comparativ cu prima jumătate a lui 2014, segmentul magazinelor online (comenzi) s-a dublat din punct de vedere al volumelor investite, urmat fiind de sectorul echipamentelor pentru casă, în cadrul căruia s-au remarcat campaniile derulate de Altex.

Domeniile care au înregistrat cele mai mari creșteri procentuale de publicitate față de 2014 au fost: comenzi (96%), echipament pentru casă (86%), comunicații (47%) și sectorul non-comercial, social, politic și educație (64%)

În prima jumătate a anului 2015, cele mai mari bugete de publicitate au fost atrase de Kiss FM (18 milioane euro – rate card), Radio ZU (17,5 milioane euro – rate card) și Europa FM (14,4 milioane euro).

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii