Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Piața de radio a câștigat ascultători în orașe, în toamna anului 2013

Radio.jpg
Numărul persoanelor din mediul urban (peste 11 ani), care au ascultat un post de radio în perioada 2 septembrie – 22 decembrie 2013, este mai mare cu 90.800 față de cel din aceeași perioadă a anului 2012. Kiss FM are cei mai mulți ascultători în urban, dar timpul de ascultare al acestui program este mai mic decât al postului public Radio România Actualități.

Media zilnică a ascultătorilor de radio în orașele țării a fost 7.280.400, în perioada 2 septembrie – 22 decembrie 2013, conform ultimului val de măsurători (de toamnă), realizat de IMAS și GfK România pentru Asociația de Radio Audiență (ARA).

Programele Kiss FM au înregistrat o audiență de 1.642.700 de ascultători pe zi (daily reach), cu 21.000 mai mică decât în aceeași perioadă a anului 2012. Cota de piață a fost de 11,7%.

România Actualități, cu un public mult mai în vârstă decât radiourile comerciale, a avut cea mai mare cotă de piață (timp de ascultare) în urban: 14,1%. Radioul public a pierdut 16.800 de orășeni față de valul de măsurători din toamna 2012, ajungând la un daily reach de 1.280.400.

Radio ZU a avut 1.139.300 de ascultători cu o cotă de 8,2%. Daily reach-ul a scăzut cu 123.100 de orășeni. Poziția Radio ZU este amenințată de Pro FM, cu o medie de 1.073.100 de orășeni pe zi, în creștere cu 66.700 de persoane. Cota de piață a Pro FM a fost de 8,5%.

Tot pentru treapta a treia a „podiumului” audienței urbane se luptă și Europa FM, care a obținut un daily reach de 1.009.500 de ascultători pe zi și o cotă de piață de 8,4%. Dar Europa FM a pierdut 123.300 de persoane față de toamna 2012.

Cea mai mare creștere de audiență a realizat-o Magic FM: 83.100 de persoane, ajungând la o medie de 658.500 și o cotă de ascultare de 5,6%.

Alte radiouri care s-au „auzit” în urban: Radio 21 (516.700 – daily reach) și Radio România Oltenia (208.700).

De remarcat creșterea substanțială a radiourilor care nu sunt membre ARA și nu apar explicit în sondajele de audiență. Acestea au câștigat în total 249.200 de ascultători în mediul urban, ajungând la un daily reach de 1.643.600 de orășeni.

Vezi AICI radiourile cu cele mai mari audiențe la nivel national!       

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii