Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Piața de publicitate TV a crescut cu 8% în anul 2014

Volumul de audiență pentru reclamele difuzate de televiziuni în acest an este mai mare cu 8% față de cel din 2013. Grupurile Pro TV S.A. și Intact Media Group dețin aproape 60% din bugetul de publicitate TV.
televiziune_1.jpg

În perioada 1 ianuarie – 15 decembrie a.c., cele 62 de televiziuni prezente în monitorizările Kantar Media au livrat pentru reclamele difuzate un volum total de 1.921.198 puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Pe baza GRP-urilor, clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni, punctul de audiență fiind parametrul stabilit pentru tranzacțiile de publicitate TV.

Bugetul de publicitate din acest an este mai mare cu 8% față de cel din aceeași perioadă a anului 2013. Toate stațiile mari au înregistrat creșteri moderate de audiență: Pro TV (10,1%), Antena 1 (7,5%), Prima TV (8,3%), Antena 3 (2,5%), Național TV (13,7%), România TV (21,9%), B1 TV (15,2%) și Realitatea TV (27%).

Antena Stars (fosta Antena 2), repoziționată în urmă cu un an ca o televiziune-tabloid, a avut o creștere de 78,5%, cea mai mare din top 15 televiziuni, depășind în volum B1 TV, Realitatea TV și canalul public TVR 1 (creștere de 27,3%). Scăderi ale bugetului de audiență pe targetul comercial au suferit doar Kanal D (- 2,1%) și Acasă TV (- 4,6%). Pro TV rămâne liderul pieței cu un volum de audiență de 429.063 GRP’30 pe targetul comercial, fiind urmat de Antena 1, cu 405.334 puncte de audiență. Analiza pe grupuri de televiziuni, arată că Pro TV S.A., care operează licențele Pro TV, Acasă, Pro Cinema, Sport.ro, MTV România și Acasă Gold, deține 30,6% din piața de publicitate TV (calcul pe baza GRP-urilor livrate de aceste stații).

Intact Media Group, companie care deține Antena 1, Antena 3, Antena Stars, Euforia și ZU TV, are o cotă de piață de 28,7%. Cele două grupuri rivale dețin aproape 60% din piața de publicitate TV. (Au fost eliminate campaniile de publicitate de tip bartere pe cele două grupuri.) De remarcat faptul că bugetul de audiență al România TV este mai mare decât bugetul cumulat al celor două canale publice, TVR 1 și TVR 2.

Și cele trei televiziuni ale fraților Micula – Național TV, Favorit TV și Național 24 Plus – au livrat audiență mai mare decât în 2013: 18,2%. (Au fost eliminate bugetele acumulate de European Drinks, firmă aparținând fraților Micula.)

Creșterea cu 8% a volumului de audiență pe întreaga piață TV nu a condus automat și la majorarea bugetului de publicitate (euro) care a fost investit în acest an.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii