Cautare




, Staff

Sănătate |
|

Piața de medicamente eliberate fără prescripție medicală a ajuns la 883,3 milioane de lei în T1, în creștere cu 13,2%

Piața de OTC-uri din România (medicamente eliberate fără prescripție medicală, suplimentele alimentare și dispozitivele medicale pentru îngrijire personală) a ajuns la o valoare de 883,3 milioane de lei în primul trimestru al anului 2018, în creștere cu 13,2% față de aceeași perioadă a anului trecut și cu aproximativ 3% față de ultimul trimestru al anului trecut, conform datelor Cegedim, citate de RASCI.
OTC-uri shutterstock_1013890333

„Asistăm în ultimii ani la o evoluție pozitivă a segmentului de piață reprezentat de RASCI, ca urmare a diversității de produse disponibile, a dezvoltării de produse noi, a eficienței sporite a acestora, cat și a interesului crescut al consumatorilor și pacienților pentru menținerea stării lor de sănătate,” declară Diana Mereu, Director Executiv RASCI (Asociația Română a Producătorilor de medicamente fără prescripție, suplimente alimentare și dispozitive medicale).

În ciuda fluctuațiilor în cadrul fiecărei categorii de produse, atât la nivel de volum de vânzări, cât și în ceea ce privește cota de piață, poziția acestora în clasament este neschimbată în primul trimestru al anului 2018 față de aceeași perioadă a anului trecut.

Pe prima poziție se află categoria răceală, gripă și alergii, cu vânzări de 243,8 milioane de lei și o cotă de piață de 27,6% în T1 2018, față de 213,9 milioane de lei în volume de vânzări și cotă de piață de 27,4%, rezultate aferente T1 2017.

Aceasta este urmată de categoria Lifestyle OTC, cu vânzări de 175,9 milioane de lei, o creștere de aproximativ 7% față de aceeași perioada a anului trecut, când categoria a înregistrat vânzări de 163,7 milioane de lei. Totodată, categoria a înregistrat evoluții și la nivel de cotă de piață, unde se poate observa o ușoară scădere, de la 21% în T1 2017, la 19,9% în T1 2018.

Următoarele poziții în clasament sunt ocupate de categoria de produse cu indicație în afecțiunile gastrointestinale, cu vânzări de 160,6 milioane de lei și cotă de piață de 18,2%, categoria analgezice, cu 112,8 milioane de lei în volume de vânzări și 12,8% cotă de piață și categoria vitamine, minerale și suplimente, cu vânzări de 107,9 milioane de lei și 12,2% cotă de piață.

Toate categoriile de produse au înregistrat evoluții pozitive comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, categoria analgezice având cea mai mare creștere, respectiv 13,4%. La polul opus, creșterea cea mai mică a fost înregistrată de categoria de produse dermatologice, respectiv 3,6%, ajungȃng la vânzări de 52,8 milioane de lei în T1 2018.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii