Cautare




, Contributor

Forbes.com

Energie |
|

Piaţa de centrale termice: circa 140.000 de unităţi vândute

Clas_Premium_ambient.JPG
Piaţa locală de centrale termice de apartament se apropie de maturitate, urmând ca peste 5 ani 80% din achiziţii să fie realizate cu precădere pentru înlocuire, iar restul pentru noi instalări, procentele fiind total inversate comparativ cu perioada actuală, potrivit Ariston Thermo România, lider pe piaţa autohtonă de profil.

„În acest moment, pe o piaţă ce va ajunge în acest an la cca. 140.000 de unităţi vândute, 80% din achiziţii sunt realizate cu precădere pentru noi instalări, cea mai mare parte având loc în locuinţe care au fost debranşate de la sistemul centralizat de încălzire. Restul de 20% provin din înlocuirea centralelor instalate în urmă cu circa 10 ani”, a declarat Cătălin Drăguleanu, Directorul de Vânzări al Ariston Thermo România.

Acesta a precizat că, din punct de vedere geografic, piaţa din România este foarte diferită în ceea ce priveşte maturitatea. Astfel, o „cultură a centralei” poate fi observată cu precădere în Transilvania şi Banat, unde programul Ariston Buy Back de înlocuire a centralelor vechi  a avut cele mai bune rezultate, cu 70% din vânzări. 

Potrivit afirmaţiilor sale, în contextul în care în perioada 2002 – 2003 volumul de centrale termice vândute pe plan local era aproape dublu compartiv cu perioada prezentă, piaţa va ajunge în curând la maturitate, urmând ca procentele să se inverseze, iar piaţa înlocuirilor de centrale termice să însumeze cca. 80% din vânzările totale.

Brandul şi reţeaua de service, cei mai importanţi factori

În ceea ce priveşte comportamentul de achiziţie al unei centrale destinate înlocuirii,  reprezentantul Ariston Thermo România a subliniat că cei care au experienţa folosirii unei astfel de unităţi înţeleg că preţul nu este cel mai important factor, aşa cum se întâmplă în cazul unei prime istalări.

„În acest moment 1 din 2 români alege o centrală termică de apartament din gama entry, cu preţuri cuprinse între 1.850 şi 2.000 de lei, această atitudine de achiziţie fiind puternic amplificată de criza economică. Însă, fiind voba de bunuri de folosinţă îndelungată, recomandăm să se ţină cont de mai mulţi factori în luarea deciziei de cumpărare, precum calitatea produsuliui, provenienţa, garanţia şi reţeaua de service. Suntem de părere că această situaţie se va schimba treptat în următorii 5 ani, iar românii vor înţelege care sunt criteriile de achiziţie care contează”, a mai spus Cătălin Drăguleanu.

Acesta a continuat afirmând că, la înlocuirea unei centrale termice, presiunea pe preţ este mai puţin puternică faţă de prima instalare. Acest lucru se explică prin faptul că investiţia nu mai cuprinde şi restul elementelor pentru instalaţie. Totodată, clienţii care au utilizat deja o centrală termică timp de cca. 10 ani înţeleg importanţa unui produs de calitate, fiabil, dar şi a unei reţele de service rapide şi profesioniste.

„În cazul înlocuirii apar, de asemenea, şi alte schimbări în comportament. Astfel, deoarece o centrală este înlocuită cu precădere atunci când nu mai funcţionează sau costul reparaţiei nu se mai justifică, procesul de achiziţie este mai scurt, de maxim 2 săptămâni, faţă de câteva luni în cazul unei prime achiziţii”, a mai spus Drăguleanu.

În plus, pentru clienţi contează experienţa avută cu centrala ce trebuie înlocuită, afinitatea faţă de brand, dar şi uşurinţa cu care au apelat la centrele de service.

Ariston – cea mai extinsă reţea de service

„Ariston are în acest moment cel mai mare parc de centrale termice instalate în România, cca. 500.000 din 1,6 milioane la nivel naţional. Un studiu intern, realizat la cca. 18.000 de posesori de centrale termice Ariston instalate acum mai bine de 10 ani, arată că 96% dintre acestea funcţionează în continuare. Tocmai din acest motiv, am considerat că este datoria noastră ca reţeaua de service proprie să fie una dezvoltată, accesibilă în întreaga ţară, şi gata să facă faţă cerinţelor tuturor clienţilor”, a mai spus reprezentantul companiei.

Astfel, în acest moment Ariston dispune de o reţea de 300 de parteneri de service autorizaţi în întreaga ţară şi de cel mai rapid serviciu de livrare a pieselor de schimb şi, implicit, cel mai mare stoc.

„Chiar dacă 96% din clienţii Ariston care au cumpărat o centrală în perioada 2001-2003 nu au avut probleme, este important ca aceştia să ştie că centrele noastre de service pot fi uşor accesibile şi pot oferi consiliere profesionistă”, a spus Drăguleanu, subliniind că de-a lungul anilor Ariston a investit permanent în această zonă.

Având în vedere noile tehnologii pe care le înglobează produsele Ariston precum şi numărul mare de parteneri, compania derulează anual un program intensiv de şcolarizări şi acreditări pentru tehnicienii de service. În plus, recent compania a deschis un centru de training în Transilvania, dar şi unul în Bucureşti, urmând ca cel din Moldova să fie inaugurat în următoare perioadă.

Totodată, pentru anul 2013, Ariston a pregatit un program de monitorizare, standardizare şi îmbunatăţire a serviciilor oferite de reţeaua de parteneri de service aliniate la rigorile companiei, cât şi crearea unui call-center unde inginerii Ariston oferă informaţii clienţilor finali şi centrelor de asistenţă tehnică.

„Începem anul 2013 cu câteva proiecte ambiţioase de consolidare a brandului, de standardizare a serviciilor ante şi post vânzare oferite prin reţelele de parteneri, cât şi introducerea unor produse noi”, a încheiat Cătălin Drăguleanu

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii