Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Bunuri de consum |
|

Piața de bunuri de folosință îndelungată a sărit de pragul de jumătate de miliard de euro în al doilea trimestru din 2016

Piața de bunuri de folosință îndelungată din România a ajuns la o valoare de 529 milioane de euro în trimestrul al doilea al acestui an, cu 15,5% mai mult față de aceeași perioadă din 2015.
piata electronice it televizioare

Cel puţin, aşa reiese dintr-un studiu realizat de GfK. Astfel, patru din cele șapte sectoare au înregistrat rate de creștere de două cifre: electronice, electrocasnice mari, electrocasnice mici și telecom, în timp ce sectorul foto a avut cea mai mare scădere. Punctual, piața de electronice a însumat 87 de milioane de euro în perioada analizată, cu o creștere de peste 30% față de același trimestru al 2015.

Cea mai mare categorie a sectorului, televizoarele cu ecran plat, a crescut cu aproape 34%, înregistrând vânzări de 76 de milioane de euro. Totodată, boxele portabile au avut o performanță bună, în timp ce DVD playerele și sistemele de navigație au continuat să scadă. În acelaşi timp,piața foto a înregistrat o valoare de 5 milioane de euro, cu o scădere de 18% față de T1 2016.

Acelaşi studiu mai arată că electrocasnicele mari au crescut cu aproape 31% în al doilea trimestru din2016 comparativ cu perioada similară a anului trecut. Aparatele frigorifice (cea mai mare categorie) au crescut cu mai mult de 25%. Toate celelalte categorii au avut o performanță bună, cu rate de creștere de două cifre.

Şi piața de electrocasnice mici a crescut cu 23%, ajungând la 36 de milioane de euro, cu 23% mai mult comparativ cu trimestrul al doilea din 2015. Toate sectoarele au urmat un trend ascendent, creşteri mari fiind înregistrate şi de aparatele pentru prepararea alimentelor, dar și de aspiratoare.

De asemevea, valoarea pieței de IT s-a restrâns în perioada analizată cu aproape 14%, ajungând la valoarea de 85 de milioane de euro. Segmentul cu cea mai mare scădere este cel al tabletelor (-17%), urmat de calculatoarele portabile (-16,5%). Camerele web, mouse-urile și tastaturile sunt singurele categorii pe un trend crescător.

Vânzările de smartphone-uri (cea mai mare categorie a pieței) au continuat tendința ascendentă, cu o creștere de două cifre în trimestrul al doilea din acest an. Telefoanele mobile și phablet-urile au scăzut. Totodată, față de trimestrul al doilea din 2015, căștile au raportat o creștere de 28%.

Din acelaşi studiu mai reiese că piața de imprimante, multifuncționale și consumabile a crescut cu mai mult de 7% comparativ cu perioada similară de anul trecut.  Ușoare creșteri au fost resimțite și în segmentele de tonere și cartușe cu cerneală, datorită produselor compatibile. GfK Temax® este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii