Cautare




, Contributor

Forbes.com

IT |
|

Piața camerelor foto digitale, 49 milioane euro în 2012

foto.jpg
În evoluția vânzărilor pentru bunurile de folosință îndelungată în România, sectorul foto este cel care a performat cel mai bine în anul 2012, arată rezultatele GfK TEMAX România.

După ce a înregistrat o creștere de aproximativ 11% de la an la an, piața a atins o valoare de 49 milioane euro în 2012. Potrivit studiului GfK, piața camerelor foto digitale este și una dintre piețele cu cea mai mare pondere a campaniilor promoționale. Aceste campanii au marcat sezonalitatea pieței, aducând valoare extra pe piaţă în T2 și T4 2012.

Vânzările din ultimul trimestru al anului trecut au fost cu 25% mai bune decât cele din perioada similară a anului 2011, însumând 16 milioane de euro. Totodată, aproape șapte milioane de euro din acestă valoare vine de la segmentul de D-SLR care a înregistrat rate de creștere de două cifre în T4 2012.

Vânzările lunii noiembrie au fost foarte bune pentru piața de camere foto digitale. Camerele compacte au avut o performanță mai bună în noiembrie 2012 decât în decembrie 2012, în timp ce pentru D-SLR-uri vânzările din ambele luni au adus valori similare.

Vezi cum au mers vânzările de smartphone-uri și tablete în 2012

Studiul mai arată că valoarea înregistrată pe piața bunurilor de folosință îndelungată din România în cel de-al patrulea trimestru al lui 2012 a fost cu 10% peste cea din T4 2011, aducând întregul an pe un trend pozitiv marcat de o creștere de 2%. Vânzările din T4 2012 au însumat 503 milioane de euro, aproape o treime din valoarea totală acumulată în 2012 – 1.4 miliarde euro. Performanțe pozitive s-au remarcat în cazul sectoarele foto, telecom, IT și electronice, în timp ce electrocasnicele mici și cele mari au avut de suferit și s-au situat sub anul trecut.

GfK Temax este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 390,000 de puncte de vânzare la nivel mondial. Începând cu Februarie 2009, GfK Retail and Technology calculează indicele GfK TEMAX la nivel internațional, în peste 30 de țări. Este primul indice care include toate piețele bunurilor de folosință îndelungată în țări diferite.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii