Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Industrie |
|

Piața bunurilor de larg consum a crescut cu 6% în 2018, influențată de majorare prețurilor

Industria bunurilor de larg consum din România a înregistrat pe parcursul anului 2018 o creștere de 5,7% comparativ cu 2017, arată ultimul raport GfK România. Creșterea a fost determinată în cea mai mare parte de inflație.
supermarket.jpg

Consumul s-a aflat într-o ușoară creștere, însă românii nu au mai migrat către segmente superioare de preț.

Din perspectiva comportamentului de cumpărare, familiile din România au mers la fel de des la cumpărături în comparație cu anul precedent, în schimb suma medie platită la un act de cumpărare s-a majorat cu 6%.

Magazinele de tip discount iau avânt pentru cumpărăturile casnice

Pe parcursul anului 2018, comerțul modern a căpătat o importanță și mai mare pentru cumpărăturile de produse de larg consum cu destinație casnică. Aceste formate dețin în prezent 62% dintre cheltuieli, cu aproape 2 puncte procentuale mai mult decât în 2017.

Românii au lăsat cea mai mare parte din bani în hipermarketuri, însă au fost vizitate mai rar pentru achiziția de produse pentru acasă.

CINE SUNT ROMÂNII CARE SE UITĂ LA TVR1? 

În schimb, magazinele de tip discount și supermarketurile și-au crescut cota de piață ca urmare a sumelor mai mari lăsate de familii în aceste formate. Și magazinele moderne de proximitate și-au consolidat poziția pentru cumpărăturile casnice și au reușit să atragă mai mulți cumpărători în 2018 față de 2017.

Produsele lactate au avut cea mai mare creștere

Din perspectiva cumpărăturilor pentru acasă, toate segmentele de bunuri de folosință curentă au înregistrat creșteri pe parcursul anului 2018, influențate de coșuri mai mari achiziționate la un act de cumpărare.

Se remarcă cea mai accelerată evoluție în rândul lactatelor pentru care românii au cheltuit cu 9% mai mult.

Și segmentul produselor pentru îngrijirea locuinței a înregistrat o creștere semnificativă (+7%), în timp ce produsele pentru îngrijire personală au evoluat în același ritm cu piața.

În ceea ce privește produsele alimentare, atât cele ambalate, cât și cele proaspete au avut o dinamică de aproximativ 6% în valoare.

Pentru segmentul băuturilor (alcoolice și non-alcoolice) observăm o creștere mai modestă, de 4%.

PROFILUL TELESPECTATORILOR LA KANAL D, PRIME-TIME

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii