Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Piaţa auto şi-a redus consumul de publicitate TV

masina.png
Criza prelungită de pe piaţa auto s-a resimţit şi în domeniul publicităţii. Volumul de audienţă TV obţinut de reclamele pentru mărcile de automobile a scăzut cu 14,2% în primele nouă luni ale acestui an.

Volumul punctelor de audienţă obţinut de producătorii şi dealerii auto pentru campaniile derulate pe televiziuni s-a ridicat la 43.000 Gross Rating Point (GRP la nivel urban), cu 14,2% mai mic decât cel din aceeaşi perioadă a anului 2011. Evaluarea a fost făcută pe baza GRP-urilor care au fost cumpărate de către clienţii publicitari de la televiziuni. (Un GRP reprezintă 105.000 de persoane în mediul urban.)

Consumul total de audienţă TV realizat de companiile auto se situează peste cel al băncilor şi al producătorilor de lactate, dar sub piaţa farmaceutică şi piaţa de bere.

Pe primul loc în topul advertiserilor auto se situează Renault România, cu un consum de 8.836 puncte de audienţă, mai mic cu 9,7% faţă de 2011. Pe locul secund, dar la mare distanţă, se plasează Dacia Groupe Renault, cu 6.794 GRP-uri. Expunerea producătorului de Loganuri pe TV este la nivelul anului trecut. Pe umătoarele locuri se află General Motors (scădere de 20,4%) şi Citroën (-8,8%).

Companiile Hunday România şi Ţiriac Auto au înregistrat cele mai mari creşteri de vizibilitate pe televiziune, cu 25%, respectiv 45%. Porsche România a beneficiat de o expunere cu 9,2% mai mare. Restul jucătorilor şi-au diminuat consumul publicitar: Trust Motors (-49,7%), Auto Italia (-68%), Mercedes Benz (-13,4%), Nissan România (-10,7%) şi Toyota România (-14%).     

   

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii