Cautare




, Contributor

500 miliardari |
|

Petrică Uşurelu

Petrica_Usurelu_SS009_opt.jpg
Avere: 12- 13 milioane de euro Vârstă: 36 de ani Reşedinţă: Prahova Domenii: Import-export, imobiliare         

După un 2009 mai puţin fast sub aspectul vânzărilor raportat la 2008, anul de vârf în istoria companiei, se pare că 2010 a debutat bine pentru Petrică Uşurelu, patronul distribuitorului de materiale de amenajări interioare Piritex din Prahova. Norocul i-a venit de data asta de la Ploieşti West Park, un proiect început în urmă cu un an şi în care deţine un pachet de 20% din acţiuni. Restul aparțin companiei Alinso, parte a grupului industrial belgian Domo Group.

La un an de la iniţierea primelor investiţii în parcul industrial, există deja doi clienţi de marcă. Ultimul este compania texană Lufkin Industries, furnizor de echipamente şi servicii pentru industria de petrol, care a cumpărat o suprafaţă de 33 de hectare, ceea ce reprezintă cam 15% din totalul de 220 hectare al Ploieşti West Park. Analiştii evaluează tranzacţia la șase-șapte milioane de euro. Primul client a fost însă grupul anglo-olandez Unilever, care a închiriat în aprilie 2010 un spaţiu de depozitare de 30.000 mp. Iar interesul pentru parc este în creştere, fiind estimată atragerea unor investitii de peste 700 milioane de euro în următorii ani. Ideea Ploieşti West Park îi aparţine lui Petrică Uşurelu, care s-a decis în urmă cu un an să investească în dezvoltarea unui parc industrial.

Proiectul a fost pus în practică cu ajutorul firmei belgiene Alinso, cu care Piritex colabora din 1995 pentru furnizarea de pardoseli calde. Uşurelu speră ca 2010 să aducă şi o redresare a activităţii pe partea de materiale de amenajări interioare, după un 2009 cu o scădere semnificativă. Era şi greu să atingă nivelul din 2008, când cifra de afaceri explodase practic la 73,3 milioane de euro.

Pe fondul crizei, afacerile s-au redus la circa 50 milioane de euro, compania fiind nevoită să treacă la un program de restructurare a activităţii. Trebuie să ţinem seama şi de context. La nivelul pieţei de pardoseli, principalele produse distribuite de Piritex, a fost consemnată o scăderede 40%. In aceste condiţii, nu este de mirare că au fost închise nouă magazine, s-a micşorat numărul depozitelor, la fel ca şi al salariaţilor. Pentru 2010, estimările lui Uşurelu sunt oarecum ponderate, o creştere de până la 10%. Important este să se menţină pe piaţă.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii