Cautare




, Staff

Industrie |
|

Peste 200 de fermieri s-au înscris în programul național “Creștem România BIO”, inițiat de retailerul Carrefour România

Carrefour România, al doilea mare jucător din piața locală de retail, a lansat în România proiectul Creștem România BIO, în care a angrenat deja un număr de peste 200 de fermieri români.
Jean Richard de Latour_1

Proiectul sprijină agricultorii români care vor să facă conversia la agricultura BIO, fiind prima inițiativă de acest gen lansată de un retailer, în România. La înscriere, în primele două luni, mai mult de 200 de fermieri români s-au înscris, 75 din ei fiind deja eligibili pentru a începe conversia propriu-zisă. În primul an de inițiere, producătorii locali primesc spijin financiar și consultanță, precum și ajutor în obținerea certificărilor necesare.

“Există un potențial mare în țară. Pentru a converti acest potențial într-un model de dezvoltare, e nevoie de contribuția tuturor. Cred sincer că trebuie să lucrăm împreună: fermieri, retaileri, autorități, organizații de mediu, ONG-uri și camere de comerț. Fermierii înscriși în program sunt plini de curaj și creativitate, dispuși să încerce culturi BIO diverse, precum cartofi, morcovi, ardei, mure, afine și altele. BIO va fi o parte esențială a agriculturii românești, iar Carrefour vrea să pună piatra de temelie”, a declarat Jean Richard de Latour (foto), CEO Carrefour România, în cadrul evenimentului.

În prezent, la raft se găsesc deja produse BIO livrate de la un producător din Cluj Napoca, iar reprezentanții Carrefour promit că până la sfârșitul anului 2019, consumatorii vor putea regăsi pe rafturile hypermarketurilor produse certificate de la toți ceilalți fermieri înscriși în prezent în program. Produsele recoltate în perioada conversiei vor ajunge pe rafturile magazinelor Carrefour cu o etichetă specială, de tranziție – “în conversie la BIO” – iar după certificare, cu eticheta ecologică, în conformitate cu normele europene.

“De la 1 iunie, prețurile produselor BIO din magazinele Carrefour au scăzut, ca urmare a reducerii TVA de la 9 la 5%. Este un prim pas, însă diferențele de preț vor fi mai mici pe măsură ce vom reuși să producem în România mai multe legume și fructe certificate BIO. Totodată, pentru că ne dorim să cunoaștem cât mai bine cerințele pieței și impactul produselor BIO asupra sănătății, vom derula un studiu împreună cu Institutul Național de Endocrinologie C.I Parhon”, a declarat Silviu Diaconu, Director Achiziții Produse Proaspete Carrefour.

Realitatea din teren pare să fie una mai complexă decât în teorie, după cum explică Tudor Stanciu, fermier din Călărași, care se află deja în al doilea an de conversie pentru certificarea BIO. Echipa lui este alcătuită din trei angajați permanenți la care se adaugă 10, 11 zilieri, recrutați în perioadele aglomerate, pe care este nevoit să îi aducă zilnic, de la un sat aflat la o distanță de 40 km depărtare. Antreprenorul subliniază faptul că de cele mai multe ori, oamenii nu sunt dispuși să muncească, cu atât mai mult cu cât beneficiază și depind deja de ajutoarele sociale primite de la stat, antreprenorii locali.

Programul “Creștem România BIO” a fost inițiat în urmă cu trei luni și completează seria de parteneriate dezvoltate de Carrefour cu producătorii agricoli din România.

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii