Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Tech |
|

Peste 180 de advertiseri s-au alăturat campaniei anti-Facebook #StopHateForProfit. Facebook își revizuiește politicile

La nici două săptămâni de la lansare, campania anti-Facebook #StopHateForProfit a coagulat până în prezent peste 180 de advertiseri care investesc sume importante în reclame pe Facebook. Reacția lui Zuckerberg: vom interzice toate discursurile care incită la ură din reclame.
 aboneaza-te
Facebook se află pe locul 5, cu o valoare de 52,6 mld. dolari.

#StopHateForProfit a debutat la mijlocul lunii iunie, când mai multe grupuri de drepturi civile din Statele Unite, în frunte cu Liga Anti-Defăimare, au cerut marilor corporații să întrerupă publicitatea pe Facebook în luna iulie, acuzând rețeaua că nu face suficient pentru a opri discursurile care incită la ură de pe platformă.

„Campania este un răspuns la istoria lungă a Facebook de a permite conținutului rasist, violent și fals să ruleze neîngrădit pe platforma sa” declarau reprezentanții grupurilor în debutul campaniei.

Tonul marilor exituri publicitare l-a dat gigantul telecom Verizon: „Ne oprim publicitatea până când Facebook va crea o soluție acceptabilă care ne face confortabili și este în concordanță cu ceea ce am făcut cu YouTube și alți parteneri” declara John Nitti, directorul media pentru Verizon, săptămâna trecută. Verizon investește aproximativ 1 mld. de dolari anual în publicitate, încasând totodată bani din publicitatea online prin platformele AOL și Yahoo.

Rând pe rând, s-au alăturat boicotului nume mari, precum Coca-Cola, Dockers, Hershey, Honda, Levi’s, Magnolia Pictures, Mozilla, North Face, Patagonia, Unilever. Procter & Gamble, al 2-lea cel mai mare advertiser pe Facebook, a declarat săptămâna trecută, fără a nominaliza Facebook, că va examina toate canalele media și rețelele pe care face publicitate pentru a se asigura că nu există nicio asociere a conținutului său publicitar cu discursurile discriminatorii și care incită la ură.

„Investim miliarde de dolari în fiecare an pentru a menține comunitatea noastră în siguranță și lucrăm permanent cu experți externi pentru a revizui și actualiza politicile noastre”, a declarat Facebook vineri. „Am cerut un audit al drepturilor civile și am interzis 250 de organizații care promovează supremația albă pe Facebook și Instagram.” „Investițiile pe care le-am făcut în AI ne permit să identificăm aproape 90% din discursurile care incită la ură înainte ca utilizatorii să ni le raporteze (…) Știm că mai avem mult de lucru și vom continua să colaborăm cu grupuri de drepturi civile, GARM (n.r. Alianța Globală pentru Media Responsabilă) și alți experți pentru a dezvolta și mai multe instrumente, tehnologie și politici pentru a continua această luptă.”

Cea mai recentă reacție Facebook a venit prin Mark Zuckerberg care a declarat vineri că platforma își va schimba politicile astfel încât vor fi interzise toate discursurile din reclame care fac referire la rasă, etnie, naționalitate, gen, orientare sexuală sau origine și care reprezintă o amenințare la siguranța și sănătatea oamenilor.

Lista completă cu toți advertiserii care s-au alăturat până în prezent campaniei #StopHateForProfit poate fi consultată AICI.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii