Cautare




, Contributor

Forbes.com

Auto |
|

Peste 11% din totalul accidentelor rutiere au drept cauză consumul de alcool

masina.png
Evaluarea efectuată de Direcţia Rutieră, cu privire la primele 11 luni ale anului 2012, a reliefat faptul că, deşi nu reprezintă un fenomen, accidentele rutiere grave având drept cauză concurentă consumul de alcool, au avut o pondere de 11,1% din totalul acestora (8.636).

În urma activităţilor de impunere a legii desfăşurate la nivel naţional în perioada de referinţă, poliţiştii rutieri au constatat 9.361 infracţiuni privind conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice a unui autovehicul şi 837 infracţiuni privind refuzul, împotrivirea sau sustragerea de la recoltarea probelor  biologice. De asemenea, au aplicat şi 16.400 sancţiuni contravenţionale şoferilor a căror alcoolemie nu depăşea 0,40mg/l alcool pur în aerul expirat.

Pentru cel de-al cincilea an consecutiv, Asociaţia “Berarii României”, cu sprijinul Direcţiei Rutiere din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române şi al Consiliului Naţional al Audiovizualului, continuă campania de conştientizare a şoferilor români cu privire la adoptarea unui comportament responsabil la volan, în scopul reducerii accidentelor rutiere care au drept cauză consumul de alcool. Astfel, conducătorilor auto li se reaminteşte să nu urce la volanul maşinii după ce au consumat băuturi alcoolice, ci să recurgă la orice alt mijloc pentru a ajunge cu bine acasă: să apeleze la un prieten care nu a băut, să ia un taxi sau să folosească mijloacele de transport în comun.

Aflată la cea de-a cincea ediţie, campania a debutat anul acesta la mijlocul lunii decembrie, urmând să se deruleze până în a doua parte a lunii ianuarie 2013, fiind prezentă în atenţia conducătorilor auto pe întreaga perioadă a sărbătorilor de iarnă. Campania se derulează simultan pe mai multe canale media: outdoor, print, TV şi online.

“Asociaţia Berarii României şi-a făcut un obicei din a transmite consumatorilor români pe tot parcursul anului mesaje care promovează consumul responsabil de băuturi alcoolice. O facem cu atât mai mult acum, într-o perioadă dedicată sărbătorii şi petrecerii timpului liber cu cei dragi. Ne dorim ca românii să se bucure din plin de perioada care urmează, de aceea le recomandăm să nu piardă din vedere faptul că petrecerile reuşite se termină de-abia după ce au ajuns cu bine acasă. Astfel, cel mai bine este să cedeze volanul când beau!”, a declarat Constantin Bratu, Director general al Asociaţiei “Berarii României”.

Dezvoltată sub un concept larg adoptat la nivel european, Designated Driver, campania a beneficiat începând de anul trecut de participarea pro bono a binecunoscutul pilot de raliu, Titi Aur, care a preluat în cadrul vizualului campaniei rolul de şofer desemnat, transmiţând conducătorilor auto români mesajul: Cedează volanul când bei!

“Pentru al doilea an consecutiv m-am alăturat demersului iniţiatorilor campaniei, motivul fiind unul evident: cred cu tărie că responsabilitatea la volan este cea care poate salva vieţi. În ceea ce priveşte consumul băuturilor  alcoolice şi şofatul,  acestea sunt absolut incompatibile.” Titi Aur, pilot de raliu.

Partener al campaniei încă de la prima ediţie, Inspectoratul General al Poliţiei Române, prin Direcția Rutieră, s-a alăturat şi anul acesta demersului Asociaţiei “Berarii României”: “Susţinem încă de la început această campanie pentru că are darul de a completa foarte bine demersurile pe care Inspectoratul General al Poliţiei Române le face în direcţia reducerii incidentelor din trafic care au drept cauză concurentă consumul de alcool. Având în vedere faptul că, în general, în perioada sărbătorilor de iarnă tentaţia de a consuma băuturi alcoolice şi de a conduce apoi autovehicule este mare, Inspectoratul General al Poliţiei Române va urmări generalizarea testării cu aparatul etilotest a conducătorilor de autovehicule care vor fi opriţi în trafic”, a declarat Comisar şef de poliţie Lucian Diniță, directorul Direcției Rutiere.

“Încă de la prima ediţie am decis să devenim parteneri ai acestei campanii, având în vedere rolul său de conştientizare a conducătorilor auto şi obiectivul de reducere a numărului de accidente care au drept cauză consumul de băuturi alcoolice. CNA susţine astfel de demersuri cu impact social pentru ca mesajul să ajungă cât mai bine la publicul ţintă”, a spus  Răsvan Popescu, Preşedintele CNA.

În acest an campania se bucură şi de susţinerea postului de radio Europa FM care a decis să se alăture demersului iniţiatorilor de a-i responsabiliza pe participanţiii la trafic privind riscurile la care se supun atunci când se urcă la volan după ce au consumat băuturi alcoolice. Mai mult, pentru a putea transmite cât mai bine ascultătorilor de pe frecvenţa Europa FM toate pericolele la care se expun, vedetele postului – George Zafiu,Vlad Petreanu si Radu Constantinescu -, au participat la un experiment în cadrul căruia, purtând o pereche de ochelari care simulează consumul de alcool, au încercat să şofeze. Deşi experimentul a avut loc în condiţii de siguranţă maximă – un poligon auto – , cei doi au declarat după experienţa trăită că le recomandă tuturor să nu urce niciodată la volan după ce au consumat băuturi alcoolice pentru că riscurile la care se supun pe ei şi pe cei din jur sunt mult prea mari.  

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii