ESSILOR ROMÂNIA
ADRIAN LUNGU, Director Tehnic si Training;
IONELA ȘTIRBEȚ, Director Marketing;
TUDOR BACIU, Managing Director;
IRINA MAROCICO, Director Financiar:
VLAD FLOREA, Director Comercial;
Care sunt noile tendințe de consum pe piața opticii medicale din România în vremuri de ceață, ce investiții în acord cu noile cerințe se prefigurează în această perioadă și cu ce acțiuni contribuie Essilor România în cadrul comunităților pentru o vedere mai bună, aflăm în interviul acordat de Tudor Baciu, Managing Director și echipa managerială.
A accelerat pandemia COVID-19 digitalizarea sistemului opticii medicale?
Cu siguranță putem afirma că atât sistemul opticii medicale, cât si toate celelalte domenii traversează o perioadă de digitalizare accelerată și forțată de criza generată de COVID-19. Ne calibrăm acțiunile și investițiile la un nou tip de normalitate, în care nevoile s-au schimbat aproape instantaneu si provocările companiilor o dată cu acestea. În efortul tuturor de a contracara răspândirea virusului, nevoia de servicii tehnologice s-a triplat, iar cererile online și accesarea diverselor aplicații au explodat. În privința serviciilor medicale, ca și în toate celelalte domenii, pacienții și consumatorii se așteaptă la inovații rapide și efective, care să contribuie la depresurizarea vieții de zi cu zi, la o viață mai ușoară, indiferent de serviciile și produsele de care au nevoie. Din fericire, în Essilor, inovația și tehnologia reprezintă modul nostru zilnic de operare, iar adaptarea este un proces natural. În acest context, ne-am concentrat în ultima perioadă pe digitalizarea instrumentelor de refracție și de măsurare, prin aparate de ultimă generație, puse la dispoziția purtătorilor de ochelari din România și vom continua acest proces sub aceeași misiune, de a ajuta oamenii să vadă mai bine, să se bucure de o viață mai bună, indiferent de provocări, apreciază Tudor Baciu.
Cum arată financiar industria din care faceți parte?
Prescripțiile și activitățile optice, care reprezintă aproximativ 70% din veniturile companiei, sunt determinate de nevoile structurale la nivel local și internațional pentru a susține misiunea companiei „o viață mai bună printr-o vedere mai bună!”. Suntem complet echipați pentru a face față cererilor din mediul online și activităților din centrele offline de optică, adaptate conform normelor în vigoare și totodata de a susține, din nou, cresterea volumelor, care se vor materializa atunci când economia se va stabiliza. Ne protejăm bilanțul și ne pregătim să profităm de noile oportunități în industria opticii medicale începând cu a doua jumătate a anului, estimează Irina Marocico, Director Financiar.
Cum contribuie tehnologia la o experiență completă și eficientă în timpul consultațiilor?
Datorită unor instrumente de ultimă generație cum ar fi Vision-R 800 și Visioffice® X putem afirma că toți purtătorii de ochelari din România au intrat într-o nouă eră a modalităților de măsurare și refracție, ce asigură atât confortul pacientului, cât și al specialistului și o acuratețe digitală a refracției. Procedura este mai scurtă și nu există oboseală. Pe parcursul procedurii, etapele de variație sunt ajustate la sensibilitatea pacientului făcând diferențele mai ușor de perceput, și, în consecință, răspunsurile sunt mai ușor de oferit. La sfârșitul testului, Vision R-800, care include un modul optic revoluționar și un program inteligent de măsurare, oferă pacienților experiența fascinantă de comparare a refracțiilor în condiții reale de simulare. De asemenea, noul Visioffice® X face procesul de măsurare mai interactiv și mai confortabil, având integrate 3 camere de fotografiat, care funcționează simultan pentru a oferi o reconstrucție 3D a combinației ochi-lentile în față și ¾ vizualizări. Toate aceste tehnologii transformă vieți, permițând oamenilor să fie angajați în activitățile de zi cu zi și să se exprime pe deplin, adaugă Vlad Florea, Director Comercial.
Cum s-au schimbat tendințele de consum în ultima perioadă?
În ultima perioadă suntem mult mai atenți de la cine achiziționăm servicii și produse cu mai multe funcționalități deodată și care să ne garanteze încredere și calitate pe termen lung, precum și la inversarea trendurilor nevoie – aspirație. În cazul Essilor, combinăm expertiza în tehnologia lentilelor, un portofoliu de mărci în care consumatorii au încredere și capabilitățile de distribuție globală și beneficii ale produselor care se pliază perfect pe fiecare nevoie sau chiar mai multe nevoi deodată. În acest context, Varilux X Series sunt cele mai avansate lentile progresive care îndeplinesc toate criteriile unui produs ce oferă multiple experiențe; este lentila progresivă nr. 1 în lume, prin asigurarea unor multiple beneficii: vedere precisă, zonă extinsă pentru citit, reduce senzația de dezechilibru sau facilitează mai puține mișcări ale capului, ceea ce ne determină să reevaluăm importanța produselor premium, explică Adrian Lungu, Director Tehnic și Training.
Cum ajută Essilor România comunitatea în această perioadă?
Traversăm o perioadă în care punem mai mult ca oricând sănătatea pe primul loc, iar acesta este unul dintre efectele pozitive a crizei generate de COVID-19. Această conștientizare se manifestă și în privința sănătății ochilor, iar Essilor România este partenerul de încredere atunci când vine vorba despre protejarea ochilor, o misiune asumată, de altfel, de peste 20 de ani. Este momentul să avem grijă de ochii noștri, cu atât mai mult cu cât ultimul studiu realizat de Consiliul European de Optometrie și Optică arată că aproape 50% dintre români au probleme cu vederea, iar cei mai afectați sunt copiii. Și cum 90% din informația învățată este absorbită cu ajutorul ochilor în cazul celor mici, depistarea și tratarea la timp a problemelor de vedere reprezintă o misiune crucială. De aceea am inițiat sau ne-am alăturat unor proiecte speciale, dedicate în exclusivitate celor mici. Unul dintre acestea este programul unic de screening oftalmologic în România desfășurat în parteneriat cu Organizația Salvați Copiii – Privește în viitor, ce are drept scop depistarea precoce la copiii cu vârste între 6 și 17 ani a unor probleme precum vicii de refracție, strabism, ambliopie ori infecții. În același spirit Essilor, în care credem că toată lumea ar trebui să se bucure de o vedere bună pentru a-și atinge potențialul la maximum, Essilor România împreună cu partenerii lansează prima campanie națională de CSR din industria de optică și donează 2.000 de perechi de ochelari destinate imbunatațirii vederii copiilor, mai ales în această perioadă în care sănătatea ochilor poate fi serios afectată, arată Ionela Știrbeț, Director Marketing.