Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Pentru vacanțele de vară, românii cheltuiesc aproape dublu față de bugetul alocat vacanțelor de iarnă

Circa 16% dintre români vor cheltui în acest sezon estival cel mai mult pe călătorii în țară, 14% pe activități distractive de o zi (plajă, piscină, club, restaurant) și doar 10% vor cheltui pe călătorii în străinătate, arată Barometrul European de Vară Ferratum Grup care compară cheltuielile pentru vacanţă  în 17 ţări europene.
avion_vacanta_aeroport.jpg

În rândul celor 17 țări europene, România se poziționează ușor peste medie, dedicând cheltuielilor de vacanță aproape 50% din veniturile lunare familiale (49,7%) – echivalentul a 291 de euro -, în timp ce media europeană este de 47,2%.

Este interesant de observat că, pentru vacanța de vară, românii cheltuiesc aproape dublu față de bugetul alocat vacanțelor de iarnă (47% vara, față de 25%, iarna). Cu toate acestea, în raport cu media europeană, referitor strict la cheltuielile de Crăciun, românii tind să fie mai generoși decât în perioada estivală.

În ţările din estul Europei, sumele relative alocate pentru vacanţă sunt mult mai mari decât în Vest.

Cu excepţia Spaniei, ţările care cheltuie cel mai mult în vacanţe sunt cele din estul Europei – peste media (47%) venitului disponibil.

Conform Barometrului European de vară Ferratum Grup™, Estonia şi Letonia se află în topul acestei liste, cu cheltuieli de vacanță (raportat la venitul familiei) de peste 60% (Estonia – 629 euro și Letonia – 621 euro).

Danemarca şi Germania dedică vacanțelor de vară cele mai mici bugete (27%, respectiv 28%). În Europa de Vest există diferenţe mari între ţări cu privire la sumele aferente vacanțelor din această vară.

O familie daneză din clasa mijlocie alocă doar 27% din venitul disponibil familiei pentru vacanţa de vară, în timp ce omologii lor spanioli cheltuie aproape 55% pe călătorie, relaxare şi tendinţe estivale. Ocupanta locului al doilea în topul celor mai cheltuitoare ţări vestice este Suedia unde procentul este de 41% (1.171 euro).

Cele mai întâlnite cheltuieli ale europenilor atunci când vine vorba de vacanță

Călătoriile în propria țară constituie cele mai frecvente cheltuieli în Barometrul European de Vară, reprezentând o medie de 17% din venitul disponibil al unei familii.

Spania cheltuiește cel mai mult pe călătorii în propria țară (25%), urmată de Lituania (21%) și Danemarca (20%). Suedia, Finlanda şi Bulgaria ocupă locul 4, cu un procent de 19%.

Pe de altă parte, cei mai pasionați turişti străini în această vară sunt olandezii şi britanicii (17%), urmaţi de danezi şi suedezi (15%), nemţi (13%) şi bulgari (12%).

Clubbing-ul, restaurantele, plaja implică cea de-a doua categorie de cheluieli de vacanţă în rândul celor 17 ţări din studiu, cu Spania conducând din nou clasamentul cu un procent de 24%.

Danemarca şi Suedia sunt, de asemenea, pasionate de frecventarea restaurantelor (16%), fiind urmate îndeaproape de Polonia şi Croaţia, care plănuiesc să cheltuie aproximativ 15% din fondurile totale alocate pentru activităţi sociale.

Barometrul European de Vară mai arată că europenii au și alte priorităţi. De exemplu, 12% din cheltuielile de vară sunt alocate pentru îmbunătăţiri în locuințe, grădini sau chiar garderobe.

Bulgarii (21%) şi lituanienii (19%) profită de vremea bună din timpul verii pentru a se ocupa de bricolaj şi grădinărit, în timp ce nemţii își dedică 14% din venitul disponibil noilor ţinute estivale.

Festivalurile sau evenimentele sportive estivale nu sunt atât de populare în rândul clasei mijlocii cum ar fi fost de aşteptat. Numai 5-6% din cheltuieli merg spre astfel de evenimente.

Cine preferă un stil de viaţă activ se va simţi ca acasă în Polonia unde 1/10 din sumele alocate pentru vacanţa de vară sunt cheltuite pentru sporturi de recreere, precum fotbal, înot şi camping. Restul Europei nici măcar nu se apropie de acest procent.

Barometrul European de Vară a fost realizat în 17 ţări europene în care operează Grupul Ferratum și s-a prezentat sub forma unui chestionar web standardizat pentru toate locaţiile. La sondaj au participat 5.685 de familii din 17 ţări europene. Respondenții au vârste cuprinse între 21-65 de ani (dintre care 60% sunt femei). Venitul mediu net disponibil al familiilor participante este de de 720 – 3.800 EUR.

Grupul Ferratum este unul dintre liderii internaţionali care acordă credite de consum pentru persoane fizice şi juridice, fără garanţii, doar folosind telefonul mobil. Este, de asemenea, un iniţiator în domeniul tehnologiei financiare.

Grupul Ferratum este listat în segmentul Prime Standard la Bursa din Frankfurt şi are sediul central în Helsinki (Finlanda).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii