Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Pentru masa de Paște, românii intenționează să aloce, în medie, aproximativ 542 lei

Circa 62% dintre români consideră Paștele o importantă sărbătoare religioasă, care necesită pregătiri minuțioase. 54% dintre ei preiau tradițiile din familie, iar 45% transmit mai departe obiceiurile respectate în copilărie, arată studiul „Romanian Easter Traditions & Habits 2016”, realizat de Starcom MediaVest Group, în colaborare cu TNS România.
masa-de-paste

La nivel național, 68% dintre români vor merge la biserică în noaptea de Înviere pentru a lua Lumina Sfântă, iar 64% dintre ei vor rămâne și la slujba de Înviere.

Importanța religioasă a Paștelui a crescut foarte mult și în rândul populației din urbanul mare, utilizatoare de internet. Procentul celor care vor respecta pas cu pas tradițiile anul acesta este aproape dublu față de anul trecut: 54% dintre românii care locuiesc în orașele mari, utilizatori de internet, consideră Paștele o sărbătoare religioasă importantă și plănuiesc să respecte tradițiile pas cu pas, față de anul trecut, când numai 29% din rândul utilizatorilor online, peste 18 ani, au respectat tradițiile ad literam.

no21_Easter traditions_2016

Pe lângă activitățile religioase, un alt element central al menținerii tradițiilor îl constituie pregătirea mesei de Paște: românii intenționează să aloce, în medie, pentru masa de Paște aproximativ 542 lei, bugetul rămânând constant, atât față de anul trecut, cât și la nivel de proporție din bugetul lunar al familiei, reiese din infograficul „Romanian Easter Traditions & Habits 2016”, realizat de Starcom MediaVest Group, în colaborare cu TNS România.

La nivel național, pentru 63% dintre români masa de Paște va fi exclusiv tradițională, în timp ce 34% vor adăuga meniuri moderne celui tradițional. Pe masa de Paște se vor regăsi ouă roșii, dulciuri, produse de patiserie pregătite în casă, carne de miel, legume și fructe.

VEZI SITUAȚIA FINANCIARĂ A TVR ÎN 2015

A doua categorie de interes pentru sărbătorile pascale o reprezintă cadourile: 5 din 10 români intenționează să cheltuie 300 lei sau mai puțin pe cadouri, în timp ce 2 persoane din 10 nu au încă un buget bine conturat.

Deși Paștele este o sărbătoare adecvată pentru reîntoarcerea la valorile religioase, procentul celor care se angajează în activități de voluntariat sau care fac donații în această perioadă este unul mic.

Și bugetul alocat pentru călătorii de Paște ocupă un plan secund, în 2016: 68% din populație nu vor aloca deloc bani pentru călătorii.

no21_Easter traditions_2016

Nevoile promoționale sunt adaptate mai degrabă la context decât la valoarea ofertei, întrucât de Black Friday cele mai așteptate promoții erau cele la produse de valoare mare, precum electrocasnice, televizoare, electronice, laptopuri.

Pe lângă preluarea tradițiilor de Paște din familie, românii află mai multe despre acestea în principal de la TV, mediul clasic de comunicare aflat în topul surselor de informare cu privire la obiceiurile pascale, chiar și pentru utilizatorii de internet din urbanul mare:  34% dintre aceștia se informează de la TV cu privire la tradițiile și obieciurile pascale vs. 23% din mediul online.

Noul infografic Romanian Easter Traditions & Habits 2016, realizat de Starcom MediaVest Group, în colaborare cu TNS România face parte din seria Contemporary Easter Traditions.

Cercetarea investighează comportamentul românilor la nivel național cu ocazia sărbătorilor pascale, compară interesul pentru promoțiile de Paște față de cele pentru Black Friday la nivelul utilizatorilor online și urmărește trendurile 2015 – 2016 referitoare la tradițiile și obiceiurile de Paște în rândul unui target modern, români utilizatori de internet care locuiesc în orașe cu peste 100.000 de locuitori.

DESCOPERĂ PUBLICITATEA LA CELE MAI TARI RADIOURI – TRIMESTRUL I 2016

no21_Easter traditions_2016

Studiul a fost realizat pe un eșantion total de 1.045 persoane cu vârsta 18 – 64 ani, reprezentativ la nivel național. Rezultatele au o marjă de eroare de +-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

În februarie 2013, Starcom MediaVest Group a lansat seria de infografice HumanGraphExperience, o iniţiativă pe termen lung ce reprezintă o parte dintre rezultatele de analiză ale departamentului de Consumer Understanding din cadrul agenţiei.

Agenția Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare rețea de media din lume, SMG Worldwide.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii