Cautare




, Contributor

Sunt redactor Forbes Romania, coordonator al proiectului Forbes 50 cele mai influente femei din România, scriu despre cariere, educație și servicii medicale.

Lideri |
|

Pentru generaţia Y, munca e o acţiune, nu un loc

Photoland_Corbis_Image_fmt.jpg
Un nou studiu despre generaţia Y (cei născuţi între 1980 şi 1995) descrie profilul acesteia în raport cu locul de muncă.

Generaţia Y pune mai mult accent pe flexibilitatea muncii şi pe recunoaşterea contribuţiei muncii sale decât pe remunerare, arată o analiză recentă a PwC, London Business School şi a Universităţii South California, bazată pe un sondaj la care au participat peste 44.000 de respondenţi din întreaga reţea de firme PwC, atât din generaţia Y cât şi din generaţia X.

Pentru cei din Generaţia Y este foarte important echilibrul dintre timpul alocat vieţii personale şi cel dedicat vieţii profesionale, iar  71% dintre ei consideră că cerinţele actuale ale locului de muncă interferează cu sfera personală.  64% dintre cei din Generaţia Y şi-ar dori să muncească ocazional de acasă, iar 66% dintre aceştia vor un program de muncă flexibil. 

Cei din Generaţia Y văd munca drept o „acţiune”, nu un „loc” şi astfel consideră că productivitatea nu trebuie măsurată în numărul de ore petrecute la birou, ci prin rezultatele concrete. Un procent semnificativ dintre angajaţii Generaţiei Y (15% dintre bărbaţi şi 21% dintre femei) declară chiar că ar fi dispuşi să renunţe la o parte din remuneraţie şi să accepte un ritm mai lent al promovărilor pentru a se putea bucura de un program mai scurt de lucru. Flexibilitatea Generaţiei Y reiese şi din disponibilitatea către o carieră internaţională: 37% dintre ei şi-ar dori să profite de oportunităţile de carieră din străinătate. 

Totuşi nivelul de dedicare este similar cu cel al generaţiei X.  „Cei din Generaţia Y au aşteptări mai mari de a fi susţinuţi şi apreciaţi pentru contribuţia muncii lor, vor să facă parte dintr-o echipă armonioasă şi să aibă parte de flexibilitate în programul şi modul de lucru”, a declarat Horaţiu Cocheci, Senior Manager, Liderul Echipei de Consultanţă în Resurse Umane, PwC România.

Studiul prezintă şi câteva soluţii pentru companiile care doresc să motiveze angajaţii din Generaţia Y. Printre ele, mai multă flexibilitate în alegerea locului de muncă şi a programului de lucru, folosirea avantajelor tehnologiei moderne pentru a obţine această flexibilitate şi o transparenţă mai bună în politica de remunerare şi evoluţie profesională.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii