Cautare




, Editor Coordonator

Lifestyle |
|

Penthouse pe patru roți

În zona rarefiată a automobilelor de lux, posibilitățile de personalizare sunt nenumărate, iar imaginația nu are limite atunci când producătorii își propun să intre cu orice preț în grațiile clienților.
 aboneaza-te
P90375508-highRes

Suveranul – Rolls-Royce Cullinan Black Badge

Motor V12 twin-turbo, 6,75 litri,

Putere 563 CP, cuplu 850 Nm.

Preț de la 325.000 de dolari

Ai dreptul să continui să cauți perfecțiunea de fiecare dată după ce ai găsit-o. Dreptul, nu obligația sau responsabilitatea. Trebuie că acesta e crezul angajatului-model Rolls-Royce, altfel nu-mi explic cum poți să îmbunătățești ceva ce a fost excepțional dacă nu de la bun început, atunci măcar din 1930 încoace. Lansat în 2018, Cullinan înseamnă pentru Rolls-Royce o altă culme atinsă în drumul spre perfecțiune. „Vă place cu SUV-ul?”, pare că au zis the fine gentlemen at Rolls-Royce. „Permiteți-ne să vă arătăm cum se face”. Așadar, oamenii au studiat piața nu ca să se inspire, ci ca să fie siguri că fac altceva. Speaking of which, ediția Black Badge este altceva în zodia Cullinan.

Adică avem dotări exclusive cum ar fi jantele negre de 22 inchi, dar pe bord există inserții dintr-un material unic, elaborat de specialiștii RR special pentru Cullinan Black Badge. Și mai avem o premieră, configurația three-box: compartimentul pasagerilor este complet separat de portbagaj printr-un perete de sticlă. Cullinan este practic și pentru transportul unor obiecte agabaritice: podeaua portbagajului este în mod normal sub nivelul scaunelor rabatate, pentru ca obiectele transportate să nu ajungă să lovească scaunele din față. Însă, la nevoie, podeaua poate fi ridicată prin acționarea unui buton, oferind o suprafață complet plată, lungă de 2.245 mm și o capacitate de încărcare de 1.930 kg.

Cel iute – Lamborghini Urus

Motor V8 twin-turbo, 4.0 litri,

650 CP, cuplu 850 Nm; 0-100 km/h

în 3,6 secunde, viteză maximă

305 km/h (cel mai rapid SUV).

Preț de plecare: 170.000 euro

Dacă ceilalți producători au versiuni speciale pentru clienții amatori de un SUV mai sprinten, Urus este sportiv de la bun început (și, la data lansării cel puțin, era și cel mai puternic). Interiorul este un amestec elegant de lux și sportivitate fiindcă, nu-i așa, signor Ferruccio voia ca șoferul unui Lamborghini să se simtă ca un pilot – mai exact, ca un pilot de avion de vânătoare, dacă e să judecăm după clapa roșie care ascunde butonul de pornire a motorului. Volanul este teșit în partea de jos, iar scaunele sunt cât se poate de confortabile deși oferă pasagerilor o poziție joasă, tipică automobilelor supersport.

Opțional, Urus este disponibil cu scaune față electrice, cu memorie, funcție de masaj și reglaj pe 18 direcții, iar în spate pot fi instalate două scaune individuale. Aspectul practic nu este deloc de neglijat, în pofida formei de coupé a caroseriei: cu bancheta rabatată, capacitatea de încărcare crește de la 616 la 1.596 litri. Un sistem de sunet 3D Bang & Olufsen, cu 21 de boxe și o putere de 1.700 de wați, special dezvoltat pentru Urus, este, de asemenea, disponibil ca opțiune.

Un neamț în smoching – Aston Martin DBX

Motor V8 twin-turbo de 4.0 litri de la

Mercedes AMG; putere 550 CP, cuplu 700 Nm;

0-100 km/h: 4,9 secunde, viteză maximă

291 km/h. Preț: de la 190.000 dolari.

În numeroasa familie a SUV-urilor, DBX are, după umila mea părere, cel mai reușit „fund“: privite din lateral, stopurile ies ușor în exteriorul caroseriei și urcă elegant în aripa deportantă de sub lunetă – o mână de geniu a desenat acest detaliu. Dar să urcăm la bord. Fiindcă DBX este un SUV sportiv, inginerii mărcii au petrecut nu mai puțin de șase luni făcând teste și calcule pentru a determina poziția optimă a postului de conducere, ținând cont inclusiv de faptul că șoferul ar putea fi femeie.

DBX poartă numai materiale prețioase: pielea Caithness este disponibilă în cinci nuanțe și provine de la Bridge of Weir, furnizorul tradițional Aston Martin (ca o notă aparte, inclusiv grilele boxelor au fost acoperite în piele). Nu mai puțin de 11 pachete opționale sunt disponibile pentru posesorii de DBX amatori de sport (schiorii au la dispoziție un dispozitiv care încălzește clăparii) sau iubitori de animale. La interiorul lui DBX este folosit în premieră un material special, obținut prin combinarea pielii, lânii și fibrelor sintetice. Materialul este impermeabil, sustenabil și are certificarea Wool Rich Blend de la Woolmark.

Cel Mai… – Bentley Bentayga

Motor twin-turbo V8, 550 CP,

cuplu 770 Nm; 0-100 km/h în

4,4 secunde, viteză maximă 290 km/h.

În portofoliul Bentley, Bentayga se bucură de o atenție specială: dacă celelalte modele sunt livrate în 2-3 versiuni, SUV-ul de la Crewe este disponibil în șase: Hybrid, Diesel, V8, W12, Speed și Mulliner. Versiunea V8 beneficiază de suspensie pe pernă de aer cu patru setări, ceea ce face ca un eventual parcurs off-road să nu difere prea mult de trecerea peste șinele de tramvai din minunata noastră capitală. Bentayga W12 era, la momentul lansării, cel mai puternic și mai rapid SUV, iar versiunea Mulliner deține supremația în ceea ce privește dotările și posibilitățile de personalizare, dar poate costa și cu 100.000 de dolari peste prețul de bază.

Dacă ești pescar sau vânător (inclusiv dacă-ți place să vânezi cu șoimi), portbagajul mașinii poate fi personalizat în acord cu pasiunea ta, cu cufere din piele cu sigla Bentley. Însă probabil cea mai scumpă opțiune disponibilă pentru o mașină de lux este ceasul de bord Breitling for Bentley Mulliner Tourbillon, care costă 160.000 de dolari. Revista Forbes Life a testat în premieră în România Bentayga Hybrid, cu motor V6 și interior în piele maro cu cusături în romburi embosate – o tehnică unică pusă la punct de artizanii de la Crewe. Stația de încărcare a vehiculului este concepută de designerul Philippe Starck, iar ceasul din bord era un Breitling – unul mai modest, nu Mulliner Tourbillon.

A new form of luxury – Mercedes Maybach GLS 600 4Matic

Motor V8, 558 CP, cuplu 750 Nm; 0-100 km/h

în 4,9 sec., viteză maximă 250 km/h.

Maybach GLS 600 își trădează cu discreție obârșia:  simți că pe undeva se ascunde un Mercedes, dar grila frontală atipică te face să eziți. Prezență impunătoare – automobilul are peste 1,80 metri înălțime și, ca să urci la bord, ai nevoie de ajutorul pragurilor cromate (de 2 metri lungime și 21 cm lățime) care ies de sub mașină când atingi mânerul portierei –, Maybach GLS 600 stabilește noi standarde în materie de confort la bord. Bord care, apropo, este dominat de un uriaș display electronic. First Class spune Maybach despre confortul de la interior, dar în echiparea cu piele albă Designo, aș zice mai degrabă că te afli la bordul unui iaht.

Consola dintre scaunele față se prelungește și între cele din spate și are integrată o tabletă care controlează independent poziția scaunelor, sistemul de infotainment și de aer condiționat Thermotronic (care, apropo, a fost modificat ca să fie mai eficient și mai silențios). Să remarcăm că pasagerii din spate au propriul sistem de aer condiționat, Executive Climate System. Nu în ultimul rând, Maybachul GLS poate fi dotat cu ceea ce specialiștii consideră a fi cea mai inteligentă suspensie la ora actuală, E-Active Body Control, care permite controlul individual al amortizoarelor la fiecare roată. Sistemul standard de sonorizare este Burmester 3D Surround, cu
27 de difuzoare, care produce 1.600 W.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii