Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

Penetrarea televiziunii prin cablu în mediul urban a ajuns la aproape 84%

La sfârșitul anului trecut, piața de distribuție TV număra în România aproape 7,3 milioane de abonați plătitori, în creștere anuală cu 3%, penetrarea televiziunii prin cablu în mediul urban ajungând la aproape 84%, conform ANCOM, pe baza datelor raportate de furnizori, informează MEDIA EXPRES.
antena_satelit.jpg

Dintre aceștia, peste 4,7 milioane sunt abonați la cablu, 2,4 milioane sunt abonaţi la satelit (DTH) și 95.000 sunt abonaţi prin tehnologie IP (IPTV).

Numărul de abonați care recepționează servicii de retransmisie a programelor audiovizuale prin cablu în format digital a crescut cu mai mult de 10% la sfârșitul anului 2016 față de 2015.

Odată cu creșterea numărului de abonați, a crescut și rata de penetrare la nivel de gospodării a serviciilor de retransmisie a programelor audiovizuale furnizate contra-cost, care a depășit nivelul de 97%.

Per total abonați, 65% recepționează programele audiovizuale prin intermediul rețelelor de cablu, respectiv 33% prin reţele satelit de tip DTH, însă, în mediul urban, cei mai mulţi utilizează reţelele de cablu (81%), iar în mediul rural pe cele de tip DTH (58%).

Abonaţii prin tehnologia IP reprezentau 1,3% din total, această tehnologie fiind utilizată aproape în totalitate în mediul urban (97% dintre abonaţii prin IP se află în mediul urban).

Urmând tendința ultimilor ani, numărul de abonați la serviciile de retransmisie a programelor media audiovizuale recepționate în format digital continuă să crească, ajungând la valoarea de aproximativ 4,6 milioane, reprezentând 63% din totalul abonaților, în creştere anuală cu aproape 5%.

Satelitul avea în continuare la finalul anului 2016 ponderea cea mai mare în transmisia TV digitală, cu 53% (2,4 milioane) de abonați, în timp ce 45% (2,1 milioane) utilizau rețele de cablu, iar 2% tehnologia IP (IPTV).

Cablu TV

În ultimul an, numărul de abonați la servicii furnizate prin reţele de cablu în format digital a crescut cu peste 10%, cel al abonaților prin tehnologie IP (IPTV) a crescut cu peste 14%, în timp ce numărul abonaților la servicii furnizate prin reţele satelit de tip DTH s-a menținut aproape constant.

Numărul de abonați la cablu a înregistrat o creștere anuală de 4%, în mediul rural creşterea fiind cea mai mare, de 9%, în timp ce în mediul urban a fost de doar 3%.

Rata de penetrare a serviciilor de retransmisie a programelor audiovizuale prin rețele de cablu în mediul urban a ajuns la aproape 84%, în timp ce în mediul rural a depăşit 37%. Ponderea abonaţilor la servicii recepționate în format digital în totalul abonaţilor prin reţelele de cablu a ajuns la 44%, în creştere anuală cu 3 puncte procentuale.

CITEȘTE: CINE SUNTEM?

Raportul de date statistice privind piața de comunicații electronice din România pentru anul 2016 este realizat de ANCOM, pe baza datelor statistice raportate semestrial de furnizorii care au obligația de a transmite către ANCOM valorile indicatorilor corespunzători categoriilor de servicii conform Deciziei nr. 333/2013 și este disponibil AICI.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii