Cautare




, Contributor

Forbes.com

IT |
|

Paul Schmidt: Sportul, atuul din mânecă al Epson

man_u.jpg
Evenimentele sportive din 2012, precum Campionatul European de Fotbal şi Olimpiada de la Londra, au fost momente cheie care s-au reflectat în vânzările Epson. Cu aceste cuvinte ne-a întâmpinat echipa Epson la Manchester. Restul este fotbal. Și afaceri!   Pe Paul Schmidt l-am întâlnit în holul hotelului Hilton din Manchester. O clădire impunătoare cu cel puțin 23 de etaje și cu un “Cloud Bar” aproape de nori. Amândoi am fost invitați să asistăm la un duel încrâncenat între Manchester United și West Ham United. Iar invitația pentru mine era trimisă chiar de … Paul Schmidt și de echipa Epson pe care acesta o coordonează în bună parte în ceea ce privește vânzările. Dar de ce Manchester United?

Răspunsul lui Paul nu a întîrziat să vină. “Credem că avem multe lucruri în comun cu clubul de fotbal. Ca branduri globale, atât Epson, cât și Manchester United au o viziune comună de a inspira fanii și utilizatorii, depășind așteptările acestora.” (n.red. – Epson a reînoit anul trecut contractul de sponsorizare cu echipa de fotbal Manchester United)

În paralel cu scurta noastră incursiune în lumea fotbalului, unde Paul a recunoscut franc că nu este un microbist înfocat și că sportul preferat de el este Formula 1, am încropit și un dialog despre businessul Epson. Ca Sales Manager al Epson, Paul Schmidt susține mândru că în perioada CE de fotbal din Polonia și Ucraina a fost vizibilă o creștere importantă a businessului companiei în zonă, inclusiv în România, iar cele mai multe produse au fost vândute către barurile cu profil sportiv, dar nu au fost de neglijat nici utilizatorii casnici. “Mulți au ales proiectoarele pentru a simți mai bine atmosfera din teren și pentru a-și ține aproape prietenii. De cealaltă parte, și JO de la Londra au atras vânzări importante. Și nu doar în Marea Britanice ci în toată Europa. În unele țări mai mult, cum ar fi cazul marii Britanii, în altele mai puțin.” adaugă el.

În paralel cu vânzările din vara trecută, reprezentantul Epson consideră că lunile noiembrie și decembrie reprezintă vârful de lance al companiei în ceea ce privește încasările. De ce? Pentru că, după cum spune Schmidt, în unele companii din întreaga Europa mai există bani în bugete. Fonduri care trebuiesc cheltuite pe final de an. “Am avut un presezon de Crăciun foarte bun în toate țările. Pot spune că toate categoriile noastre de produse, de la imprimante, scanere și proiectoare, toate au avut succesul scontat”, își laudă reprezentantul Epson compania pentru care lucrează.

În ceea ce privește viitorul, am auzit numai de bine. Schimdt susține că, în curând, Epson va lansa pe piață 16 noi proiectoare. În total, compania a ajuns să dispună deja de o gamă complexă cu 86 de modele. Astăzi, portofoliul Epson cuprinde, printer altele, videoproiectoare adresate segmentelor business, educaţional şi home entertainment, incluzând modele interactive cu proiecţie pe distanţe ultrascurte, dedicate mediului educaţional, videoproiectoare super-slim, extrem de mobile, special create pentru utilizatorii care fac prezentări în afara biroului şi modele special create pentru medii cu mult praf ori fum.

Reprezentantul Epson mai spune că, în prezent, majoritatea clienților se află în căutarea unor servicii rapide și eficiente pentru propriile companii. “Ne mutăm tot mai mult de la consumatorul individual către companii. Și astfel, brandul Epson devine tot mai puternic în piața eurpeană. Suntem într-o continuă mișcare și ne adaptăm din mers cerințelor pieței și clienților noștri. Ne bazăm pe cele 4 centre de inovare.”, sustine Schmidt și ne mai spune că unul din cele mai apropiate centre de România se află la Milano.

Participantă la discuție, Simona Decuseară, National Sales&Marketing Manager al Epson România susține, la rândul ei, că anul recent încheiat piața de proiectoare a fost impulsionată de marile evenimente sportive, precum Campionatul European de Fotbal şi Olimpiada de la Londra. “Iar creşterea a fost de 11% comparative cu anul precedent.,” ne-a mai spus Simona Decuseară.

Dar discuţiile amicale cu echipa Epson Europa nu s-au oprit aici. Descrierea unor produse din noile game au continuat atât înainte de startul meciului cât şi a doua zi. Cât despre meci, acesta a fost unul sub nivelul aşteptărilor, iar MU a câştigat cu 1-0 după un autogol al oaspeţilor încă din minutul 1 al partidei. Totuşi, atât eu cât şi întreaga echipa de jurnalişti deplasaţi la Manchester, cât şi Paul Schmidt, nu am putut să nu remarcăm atmosfera în care s-a jucat partida: 75.000 de suporteri au asistat la meci, într-o zi de miercuri.

De reţinut:

–              În paralel cu Manchestr United, Epson are “grijă” și de Asian Football Confederation (AFC), încă din anul 1997.

–              Epson ii sponsorizează și pe cei de la Matsumoto Yamaga FC, un club de fotbal dintr-o ligă inferioară din Japonia. Echipa se află în apropierea sediul Epson din Nagano.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii