Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Media şi entertainment |
|

Paul Melinte, Fondator Picasso Copywriting: “Content writing-ul pregătește scena, în timp ce copywriting-ul dă lovitura de grație, adică obține vânzarea”

Copywriting-ul, o componentă a marketing-ului puțin cunoscută printre mase, dar foarte populară printre publicitari, capătă noi valențe pe fondul crizei sanitare, dar și a trecerii accelerate în online.
Paul Melinte

Dacă până în martie, moment în care a izbucnit pandemia și în România, mutarea businessurilor în online era doar un „moft”, ulterior a devenit o necesitate, poate doar singura cale pentru unele industrii grav afectate, precum HoReCa, de a supraviețui. Deși pare simplu la prima vedere, decizia de a trece în online vine cu tot felul de provocări.

„Majoritatea restaurantelor nu aveau baze de date, nu știau cine veneau la ei în mod constant. Aveau nevoie să poată comunica cu cei care le erau deja clienți. Și ăsta e primul lucru pe care ar trebui să îl rezolve. În momentul de față trebuie să ia datele clienților care le trec pragul. Evident cu acceptul lor”, subliniază Paul Melinte, Fondator „Picasso Copywriting”, Co-Fondator Tikaboo.ro, Digital Marketer & Autor.

În opinia lui există două opțiuni de a vinde în online: antreprenorii din HoReCa își pot marketa singuri afacerile sau le pot lista pe diferite platforme care livrează mâncare la domiciliu.

„Problema este că dacă nu au un brand, cine va cumpăra? Nu o să cumpere foarte mulți oameni pentru că nu te cunosc și nu au încredere în tine”, atrage atenția omul de publicitate. El le recomandă antreprenorilor să înceapă cu o pagină de Facebook prin care să se promoveze atât către fani, cât și către prietenii acestora.

„Dacă nu are o pagină de Facebook, să-și facă. Și să facă publicitate prin Facebook celor care stau în apropierea restaurantului. Pe Facebook poți ținti o locație și poți pune o rază în jurul acelei locații. Și să-și facă publicitate în intervalele orale în care știa ca vin oamenii la masă”, recomandă Paul Melinte. „Să le facă o ofertă de nerefuzat și să fie relevanți pentru ei”, mai spune acesta.

Totodată, patronii de restaurante pot intra și pe platforme precum foodpanda, însă dezvantajul este că se percep comisioane. Iar ca să ajungă să primească vânzări dintr-o platformă, co-fondatorul Tikaboo.ro susține că aceștia trebuie să aibă ceva special. Spre exemplu, foarte multe review-uri.

„Ce poți să faci este să intri într-o platformă și să-ți faci în continuare și reclamă. Pierzi comisioanele, dar după ce ai adunat un anumit număr de review-uri vor urma și vânzările. Este un joc care durează un pic”, explică antreprenorul. Cum se obțin aceste review-uri? „Vii tu în întâmpinarea omului, faci o propunere, îi dai ceva la schimb astfel încât să vină să-ți dea review-uri”, continuă Paul Melinte.

O altă soluție este ca antreprenorii din HoReCa să își construiască propria platformă și prezența pe una dintre cele mai populare aplicații. Mai exact sunt două tipuri de platforme în care aceștia pot vinde: propriul site și marketplace-ul. „Este clar pe aceste două platforme trebuie să fii”, mai spune el. „Eu dacă aș vinde mâncare aș folosi TikTok. În momentul de față mai mult trafic organic ca pe TikTok, adică gratuit, nu poți obține nicăieri. Pe TikTok poți pune astăzi un clip, să nu te cunoască nimeni, și mâine poți să ai sute de mii de followeri. Poate doar pe Facebook la început se putea întâmpla asta”, afirmă Paul Melinte care observă că în criză unele piețe se restrâng, în timp ce cotele de piață și volumul total al marilor jucătorii pe termen mediu și lung crește. De ce? „Pentru că sunt eliminați cei care nu fac față și rămân doar rechinii”.

Pe de altă parte, fondatorul „Picasso Copywriting” consideră că cei mai abili dintre antreprenori vor începe să-și facă propriile departamente de marketing sau vor începe să învețe chiar ei înșiși skill-urile necesare. Și pentru asta au nevoie să știe ce este media buying, copywriting, content writing, dar și e-mail marketing. Iar cei care duc lipsă de capital vor trebui să fie „One Man Show”. Adică, „ei să centreze, ei să dea cu capul”.

Este clar că fără vânzări un business nu poate să supraviețuiască. Și se spune că cea mai grea meserie din lume este cea a unui vânzător. Însă, Paul Melinte are o opinie diferită. Omul de publicitate este de părere că cea mai complexă meserie din lume este cea a omului care schimbă o cultură.

„Există două tipuri de vânzători: cei care profită de un trend și cei care construiesc un brand, schimbă sentimentele potențialilor clienți, emoțiile lor, modul lor de a cumpăra, de a acționa, de a vedea lumea. În momentul în care ai convis o masă suficient de mare de oameni să-și schimbe niște obiceiuri, ai schimbat cultura”, precizează autorul cărții „Lasă Vrăjeala”.

Și aici intervin abilitățile de copywriting, content writing și digital marketing. Deși există tendința de a se face confuzie între copywriting și content writing, Paul Melinte explică diferența dintre cele două.

„Content writing pregătește scena, în timp ce copywriting-ul dă lovitura de grație, adică obține vânzarea. Copywriting-ul asta este: arta de a-i face pe oameni să acționeze și să cumpere atunci”, a conchis antreprenorul. El nu crede în rețete minune, ci în muncă, organizare, disciplină și în etica muncii.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii