Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

Patru metode simple de a-i face pe angajaţi să se simtă apreciaţi

Agricola
Una dintre cele mai importante calități ale unui manager este să-i facă pe angajați să se simtă apreciați. Dar care sunt metodele de a pune în practică această calitate în rutina zilnică?

Imaginează-ţi un job unde munca ta nu este apreciată, efortul tău trece neobservat, existând de asemenea, posibilitatea de a fi înlocuit într-o clipă.

Nu reprezintă tocmai un loc în care ţi-ai dori să rămâi pentru mult timp, nu?

Ca manager, acesta nu este tocmai genul de mediu pe care ai vrea să-l dezvolţi – cel puţin, nu în cazul în care vrei ca angajaţii tăi să râmână în companie. De aceea, una dintre cele mai importante responsabilităţi este să-i faci pe angajaţii tăi să se simtă apreciaţi, să le arăţi că fără ei, compania, departamentul, inclusiv tu – toate acestea ar duce-o rău.

Dar cum poţi face acest lucru zilnic, în special dacă nu deţii puterea decizională sau resursele unui director la nivel înalt? Conform Forbes.com există patru lucruri simple pe care ai putea să le faci în acest sens:

1. Arată-le apreciere în conversaţiile de zi cu zi!  
 

Angajaţii şi managerii au deseori impregnată ideea că oricine poate fi înlocuit. De altfel, sentimentul de apreciere apare atunci când angajaţii sunt conştienţi de faptul că aportul lor în cardul companiei este unic.

Pentru a transmite acest lucru, gândeşte-te cum abordezi conversaţiile de zi cu zi purtate cu angajaţii tăi. Când delegi o nouă sarcină, spre exemplu, depăşeşte banalul “Aici ai informaţiile de contact ale noului tău client pe design”, gândindu-te la adevăratele motive pentru care apreciezi munca persoanei respective “Ai făcut o treabă excelentă privind designul site-ului de săptămâna trecută. Avem un nou client care pare a fi mai pretenţios şi având în vedere că munca ta este foarte minuţioasă, consider că eşti singurul adecvat pentru a-l prelua”.

Cu cât îi acorzi unei persoane mai multe sarcini dificile şi provocatoare, spune-i clar ce faci şi de ce: “Ai avut o prezentare foarte bună la şedinţa de săptămâna trecută, aşa că sunt sigur că ai face treabă bună în gestionarea unei prezentări lunare pentru clienţi, la care să participe şi contabilii importanţi ai companiei”. Pe măsură ce le vei arăta angajaţilor recunoaşterea şi aprecierea aportului specific al fiecăruia în cadrul echipei, aceştia vor căpăta sentimentul că sunt de neînlocuit.
 

2. Arată-le că şi alţii au nevoie de ei!
 

În timp ce recunoaşterea poate servi drept un important factor motivator, aceasta îşi va pierde din valoare, devenind o rutină, atunci când provine exclusiv de la managerul direct. Este important să recompensezi angajaţii pentru sarcinile bine executate, dar feedback-ul celorlalţi ar putea avea un impact mai puternic, demonstrându-le angajaţilor că munca lor este de asemenea apreciată de către clienţi, colegi, sau chiar de către alţi directori.

Atunci când un client îţi trimite un email pentru a-ţi împărtăşi faptul că este foarte mulţumit de colaborarea cu unul dintre angajaţii tăi, sau când cineva dintr-un alt departament îţi spune că un angajat din echipa ta l-a ajutat, spre exemplu, să găsească anumite date de care avea nevoie, este bine să îi împărtăşeşti persoanei respective cele auzite. Indiferent dacă o faci într-un cadru privat (între patru ochi sau pe mail) sau public (în timpul unei şedinţe), acest fapt îl va face pe angajatul tău să înţeleagă care este impactul lui asupra clienţilor şi a colegilor, reamintindu-şi cât de importantă este munca lui.

3. Provoacă-i!

 

Fiecare job vine şi cu responsabilităţi mai puţin interesante. Este important să echilibrezi şi să compensezi acestă latură cu sarcini provocatoare. Dacă angajatul are de executat doar sarcini repetitive (sau sub pregătirea sa profesională), acesta va avea impresia că nu ai nevoie de talentele lui individuale. De altfel, atunci când îi acorzi un task provocator, îi transmiţi următorul mesajul: “Ştiu că eşti capabil pentru a executa task-ul şi am încredere că vei face o treabă bună”.

Astfel, este esenţial să găseşti constant noi metode de a-ţi provoca angajaţii – indiferent dacă este vorba de dezvoltarea unor noi proiecte, în special pentru talentele lor, sau de simpla conştientizare a aptitudinilor specifice fiecărui angajat şi acordarea unor sarcini corespunzătoare acestora.

De asemenea, este important să selectezi cu atenţie angajaţii care se vor ocupa de trainingul nou-veniţilor – acordarea acestei responsabilităţi le arată angajaţilor nu numai faptul că eşti mulţumit de munca lor de zi cu zi, ci şi că vrei ca noii angajaţi să dezvolte aceleaşi obiceiuri, abilităţi şi nu în ultimul rând, aceeaşi atitudine.

4. Oferă-le recunoaştere!
 

Pentru a creşte moralul echipei, este bine să faci ceva pentru întreaga echipă, ca de exemplu – să le oferi un prânz împreună, să aduci gogoşi. Totuşi, dacă vrei să îţi arăţi aprecierea faţă de un anumit angajat, astfel de metode nu sunt potrivite obiectivului tău, doarece vei acorda aceeaşi recompensă- o felie de pizza, spre exemplu – celui mai bun om de vânzări, dar şi noului tău practicant. Gândeşte-te cât de apreciat se va simţi cel mai bun angajat al tău.

Pentru ca acesta să se simtă cu adevărat apreciat şi remarcat, oferă-i o recompensă proporţională cu realizările dovedite, de care ceilalţi colegi nu vor beneficia. Spre exemplu, poţi să-l trimiţi în locul tău la o conferinţă.               Chiar şi lucrurile simple pot avea efect – recompensa unui angajat care a avut rezultate foarte bune în ultima săptămână, ar putea consta în faptul că acesta va putea pleca cu câteva ore mai devreme de la serviciu vineri seara.

Totuşi, este necesar să le acorzi atenţie tuturor angajaţilor şi să cauţi oportunităţi de a-i recompensa pe fiecare în parte, recunoscându-le meritele individuale, astfel încât aceştia vor înţelege cât de importanţi sunt pentru companie şi pentru tine.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii