Cautare




, Contributor

Lideri |
|

Patru companii inovatoare de la care avem ce învăţa

Citim tot timpul despre poveştile de succes şi eşecurile antreprenorilor americani. Învăţăm din ele şi suntem inspiraţi de ceea ce fac ei. Dar nu auzim prea des despre antreprenori din restul lumii. Americanii nu sunt singurii care inovează la scală largă, scrie forbes.com.
networking

  1. Marea Britanie – Shazam

Shazam există încă din 1999, dar succesul recent al companiei îşi are rădăcina în inovaţie. CEO-ul Andrew Fisher a preluat micuţa companie britanică în 2005, când telefoanele smart şi tabletele nu existau. Chiar de atunci Shazam avea deja tehnologia pentru software-ul de identificare muzicală. Nu avea însă piaţa de desfacere.

 

„După trei ani de business, am recunoscut că au existat o serie de factori macroeconomici care urmau să afecteze succesul nostru.”, spune Fisher. Aceştia au fost: oamenii cumpărând conţinut digital prin furnizori de muzică online, tarifele de date nelimitate şi paritatea în stabilirea preţurilor. Toţi aceşti factori macro au influenţat succesul Shazam. În prezent, Shazam are peste 90 de milioane de utilizatori lunar.

 

De reţinut: Inovaţia nu poate veni niciodată prea devreme. Schimbarea rapidă de peisaj în ceea ce priveşte aplicaţiile mobile a schimbat toate regulile şi a cauzat perimarea pieţei desktop.

 

  1. Israel: Water-Gen

Water-Gen a intrat într-un top al celor mai inovatoare companii în 2014, realizat de Fast Company. Fondată de un fost ofiţer al forţelor speciale israeliene, Water-Gen a creat o linie de produse prin care suplimentează trupele militare cu apă potabilă, extrăgând apa condensată direct din aer.

 

Poate acesta este motivul pentru care micul producător este deja contractat de 7 ţări, printre care Statele Unite, Marea Britanie, Franţa şi India. Vânzările Water-Gen au crescut cu 50% în 2013 şi se aşteaptă o creştere a profitului de 300% până la sfarşitul lui 2014.

 

De reţinut: Progresul ştiinţific nu rămâne întotdeauna în spatele ideilor inovatoare. Modelul de business al Water-Gen este un studiu de caz despre adaptarea unei tehnologii existente la o piaţă ideală.

 

  1. China: Beijing Genomics Institute (BGI)

Fondat în 1999 în calitate de institut de cercetare în Proiectul Genomului Uman, Institutul Genomic din Beijing nu a fost niciodată susceptibil de a deveni o companie. Nu a fost afiliat altor universităţi, iar finanţarea s-a oprit odată cu finalizarea Proiectului Genomului Uman.

 

Dar în loc să renunţe, echipa BGI s-a adăpostit. Aveau experienţă de top în cercetare, dar se aflau într-o ţară industrială în plină expansiune, nerecunoscută pentru ştiinţă. Astfel, în câţiva ani, şi-au dat seama cum să pivoteze.

S-au remarcat internaţional pentru prima dată în 2003, când au dezvoltat un echipament pentru detectarea SARS (Severe Acute Respiratory Sindrome). Din 2007, BGI a devenit prima instituţie de cercetare non-profit gestionată de cetăţeni din China. În prezent, BGI reprezintă cel mai prolific segment genomic din lume, cu obiectivul de a deveni primul „Google biologic” de pe planetă. Instituţii științifice din întreaga lume folosesc serviciile lor extrem de accesibile.

 

De reţinut: Succesul incomparabil al BGI în aria geonomiei, după ce şi-a pierdut toate finanţările, este un exemplu excelent de pivot susţinut de viziune şi determinare.

 

4. Unique Identification Authority (UIDIA)

Există foarte multe zone rurale în India şi puţine bănci, astfel că salariaţii îşi aşteaptă banii cash să le vină prin poştă. Luând în considerare accesul limitat la Internet, rezultatul este un sistem exploatat de oficiali corupţi.

 

Fondată de miliardarul indian Nandan Nilekani, UIDIA înfiinţează centre de înscriere în toată ţara, unde oamenii îşi pot scana caracteristici fizice personale pentru identificare. Oricând au nevoie să primească bani, vor primi un text cu suma exactă. Tot ce trebuie să facă este să îşi scaneze retina sau amprenta pentru a primi întreaga sumă.

 

De reţinut: Investiţia de timp şi efort într-o companie care rezolvă probleme reale. UIDIA rezolvă o problemă specifică Indiei, dar există o mulţime de alte probleme socioeconomice în lume, pe care antreprenorii ar putea să le abordeze.

Traducere şi adaptare de Şerban Lupu.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii