Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

În pas de street food festival

Inspirație: o emisiune tv. Motivație: pasiunea pentru mâncare. Adăugați curaj (după preferință) și lăsați la dospit 4 luni.
rsz_dsc_5388

Dacă în urmă cu cinci ani, street food ar fi însemnat hamsii, mici, Kurtos kalacs sau târguri cu produse tradiționale, începând cu acest an, și-au făcut apariția și festivaluri dedicate exclusiv mâncării „de stradă” în București sau alte orașe precum Cluj-Napoca sau Iași. Mai adăugați și tendința, apărută în urmă cu trei-patru ani, adoptată rapid de majoritatea restaurantelor și transformată într-o rețetă de burger, introdusă mai apoi în meniu. Nu este de mirare că acest avânt a început să dea idei de afaceri mai multor persoane.

vezi și În expansiune

 Începuturi timpurii

Circus Food Truck a vândut primul burger la sfârșitul lunii august la Craft Beer Festival, un eveniment dedicat berii artizanale și mâncării stradale. George Saghin, omul cu ideea și cel care se implică activ în organizare și aprovizionare, are 37 de ani și ultimii 25 de ani și i-a petrecut făcând comerț. În urmă cu opt ani, a avut o firmă de transport autoutilitar, unde adunase o flotă de 15 mașini. În paralel, și-a făcut mai mult ca un hobby, pub-ul pe care îl are și acum, Circus Pub, iar din hobby s-a transformat în pasiune.

„Am vândut în angrouri, în piețe, mergeam cu familia în Turcia și ne îmbrăcam cu șapte perechi de blugi ca să trecem la vamă, aveam șase pulovere, cinci perechi de blugi pe noi, eram ca luptătorii de sumo. Mergeam în târg la Vitan și vindeam acolo, apoi am vândut în piața la Obor, apoi am deschis împreună cu familia un angro, apoi am făcut niște depozite, care acum sunt închiriate, apoi ne-am ocupat de firma de transport, apoi am vândut-o și acum fac asta”, povestește George.

circus food truck

La un moment dat, s-a săturat de transporturi, reparații și mici accidente, așa că a vândut firma de transport. După cinci ani de restaurant „static” i-a venit dorul de ducă, așa că a trebuit să aleagă între două variante.

„Aveam două posibilități, ori să-mi deschid alt pub, nu mai aveam nimic de făcut nou, nu mai aveam nicio provocare și trebuia să fac ceva, ori să fac un food truck, și am ales varianta mai ieftină”, își amintește George.

vezi și Pionierat și burgeri

 Rețeta câștigătoare

A fost nevoie de câștigarea Burgerfest-ului, un Ford Transit din 1975 refăcut de la zero, preferința pentru o emisiune de tv, iar patru luni și 20.000 de euro mai târziu, a apărut Circus Food Truck.

George se gândea deja că vrea să aibă un food truck, dar nu și-ar fi dorit neapărat să facă burgeri, însă locul întâi la Burgerfest, un concurs la care au participat 17 restaurante și în care chef Foa, chef Nico Lontras si Marius Tudosiei au jurizat cel mai bun burger, l-a făcut să-și schimbe opțiunile. Au câștigat cu Marie Antoinette, un burger din piept de rață, cu foie gras, sos de trufe și brânză camembert.

vezi și Contraintuitiv

Ideea pentru food truck i-a venit uitându-se pe Travel Channel, „acum doi sau trei ani era o emisiune cu un bucătar din Australia care făcea mâncare stradală, îmi plăcea mașina lui și că reinventa fast-foodul”, spune el.

Camionul era doar o platformă și a transformat-o în ceea ce este acum, încercând să-i păstreze aspectul vintage. Investiția în camion a fost de 5.000 de euro, iar carosarea și utilajele au dus la o sumă de 20.000 de euro în total.

Citește povestea completă despre Circus Food Truck într-un număr viitor al revistei Forbes.

vezi și Cum au decis doi tineri cu spirit antreprenorial să lase IT-ul și TV-ul pentru a vinde burgeri în stradă

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii