Cautare




, Contributor

consultant de imagine în echipa designerului Alessandro Martorana și trainer de „small-talk” în cadrul unui proiect care formează specialiști în vânzări, management și comunicare.

ForbesLife |
|

În pas de Off-Road

Atunci când Land Rover te duce în Marele Canion pentru a-ți arăta noua generație Discovery, în mod sigur vrea să îți demonstreze că a produs mai mult decât un SUV cu care să îți duci copiii la școală.
Discovery Namib Orange_186

Eu unul mă declar un fan al modului în care a evoluat marca britanică Land Rover/Range Rover în ultima perioadă. A pornit de la un pachet off-road imbatabil în toată industria auto și a construit o imagine atât de frumoasă încât a reușit să atragă clienți care nu știu ce înseamnă teren accidentat. Ultimul indiciu al vremurilor trecute rămăsese Discovery, o poveste începută în 1989 și care se recomanda exclusiv din punctul de vedere al utilității ca aventurier curajos și ca mașină de familie. Avea o formă pătrată, cu origini păstrate încă de la prima generație, și un interior care, deși ajunsese să înglobeze destule echipamente moderne, trăda un concept al anilor 1990. Pe scurt, clienții Discovery-ului ajuns, teoretic, la a patra generație erau persoane discrete cu un pronunțat simț practic.

În acest context, a cincea generație are misiunea să schimbe percepția asupra modelului fără însă a îndepărta un public care consideră, din start, un Range Rover ca fiind un motiv de „uite-te la mine, am reușit în viață!“. Cum fac asta? Pun accent pe suma avantajelor „nevăzute“ lăsând designul să se manifeste în fundal ca un semn al evoluției.

Discovery Namib Orange_126

În poate cel mai spectaculos decor de pe Pământ, Marele Canion american, Discovery își arată o față versatilă pe care e posibil ca nici măcar 10% dintre utilizatori să nu o cunoască vreodată. Ajung aici cu un zbor privat din Los Angeles, pentru că sunt efectiv în mijlocul unui amestec de drumuri asfaltate și poteci croite direct prin piatră și nisip roșu. Parcurg zone de deșert și urc spre altitudini de aproape 2.000 de metri unde încă iarna se ambiționează să mai acopere porțiuni din traseu cu zăpadă.

Nimic nu pare să perturbe comportamentul mașinii bazat pe un sistem 4×4 pe care Land Rover îl îmbunătățește de câteva decenii. A cincea generație Discovery se prezintă, în primul rând, mai ușoară cu aproape 500 de kilograme și se comportă ca o mașină mai ușoară. Suspensia este de asemenea optimizată să asigure un nivel de confort fără precedent în istoria modelului. Iar cum ajung în habitaclu îmi vine în minte o singură descriere: Range Rover.

Da, sunt într-un Land Rover autentic, descris drept cel mai performant off-roader din gama actuală, dar finisările și confortul primei senzații de la volan aparțin cu drepturi depline categoriei SUV-urilor premium. Prezentarea oficială pune accent pe cele 7 locuri veritabile în care pot călători 7 adulți, configurația scaunelor fiind ușor de setat chiar și de la distanță, prin intermediul unei aplicații disponibilă pentru orice tip de smartphone (InControl Remote).

Discovery Namib Orange_169

Tot la capitolul „Familie“ mai sunt menționate 9 porturi USB și 6 prize de 12 V, adică niciun risc ca vreun copil să rămână fără baterie la tabletă. Atenția însă îmi rămâne atrasă de peisajul natural spectaculos, în condițiile în care ușurința condusului dă senzația că este genul de mașină care nu îți cere timp de acomodare. Dimensiunile exterioare au crescut, dar în niciun caz parcările imense din America nu sunt un impediment. Sub capotă, pe lângă un V6 benzină (340 CP) și un V6 diesel (258 CP), Land Rover completează oferta europeană cu cea mai nouă inovație din familia motorizărilor Ingenium – noul diesel de 2,0 l și patru cilindri, disponibil în versiune de 180 sau 240 CP.

E clar că am privilegiul să înțeleg ce înseamnă eficiență într-o țară în care cea mai populară opțiune rămâne motorul V8. Land Rover a adus Discovery-urile cu motor de 2,0 l până în Statele Unite pentru a îmi demonstra că oferă destulă forță pentru aproape orice provocare în condițiile unui consum mediu declarat de 6,0 l/100 km. Și dacă acum niște ani, când BMW lansa primul X5 cu motor de 2,0 l, eram reticent asupra combinației dintre un SUV premium de clasă mare și patru cilindri, acum nu mai există niciun dubiu.

Discovery Namib Orange_315

A cincea generație Discovery nu te face să îți dorești un V6 sub capotă cu orice preț. Este mai lent (cea mai rapidă versiune accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,1 secunde) și mai puțin rigid față de un Range Rover, de la care preia, totuși, tot ce înseamnă securitate activă și pasivă. Toate versiunile primesc o transmisie automată modernă, cu 8 trepte, dar orientată spre un regim de condus calm. În schimb, oferă un pachet de dotări care te ține ocupat pentru oricât de mult timp ai la dispoziție. Integrarea „inteligentă“ a cerințelor de zi cu zi ajunge până acolo unde îți pregătești de acasă traseul pentru următoarea zi, iar aplicația mașinii îl pregătește deja în sistemul de navigație.

Iar când totul pare prea modern, un domn îmbrăcat în salopetă îți face semn să urci pe o stâncă pe care singurele indicii ale unui drum sunt urmele de cauciuc lăsate de celelalte Discovery-uri din fața ta. Dincolo de formele chiar futuriste, noul Land Rover continuă să se prezinte „invincibil“ cu o gardă la sol de 28 cm și „talentul“ de a traversa orice formă de relief, inclusiv râuri de aproape un metru adâncime. Din interior, nu fac decât să selectez programul
off-road adaptat suprafeței. Și să mă prefac că nu îmi este frică…

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii