Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

Participarea românească la NATPE Europe reflectă succesele dar și sincopele industriei de televiziune din țara noastră

Târgul de programe pentru televiziune NATPE Europe dedicat Europei Centrale și de Est a debutat la Hotel Hilton din Praga la 22 iunie, cu o prezență românească care reflectă atât situația industriei, succesele sale dar și sincopele recente, informează Media Expres.
Natpe-Europe (1)

Pe lista de cumpărători de programe actualizată la 22 iune figurează Sorina Big, Acquisitions Director PRO TV (listat în mod eronat cu sufixul S.A., compania s-a transformat anul acesta în SRL), Roxana și Bogdan Chirițoiu, director respectiv Project Manager la Media Entertainment Industry – compania care furnizează programe pentru televiziunile Digi ale RCS & RDS, Răzvan Gabriel Borș – Head of Programming la Prima TV și o reprezentantă a unei companii înființată anul acesta la București, denumită Content Cloud.ia.

Prezența românească mai include doi ziariști români, printre care reprezentantul Media Expres și Media Expres Adria – singurele publicații produse în România – cea de-a doua având ca țintă țările din fosta Iugoslavia și lansată anul trecut – care participă la târgurile internaționale de televiziune și broadcasting din Europa.

În aria destinată desfășurării târgului NATPE Europe din holul hotelului Hilton din Praga au mai putut fi văzuți, la 22 iunie, și români ce reprezintă companii internaționale: Radu NicolauNew Films International, Mihai Moș – Head of TV & VOD Sales Central and Eastern Europe la A Company Film Licensing International GmbH din Germania (prin filiera din Ungaria) și – neînregistrată ca participant la NATPE Europe – Daniela Matei, CEO Nordics, Central-Eastern Europe and The Balkans, FremantleMedia.

Prezența românească din prima zi a târgului de programe NATPE Europe s-a mai concretizat prin desele referiri la România atât în publicațiile internaționale care sunt distribuite la acest târg, cât și în discursurile ținute de diverși oficiali ai unor companii de media cu prilejul sesiunii de conferințe pe tema formatelor „Formats Futures: Buying or Selling? Creating or Adapting?” desfășurată de la ora 15:00 într-una din sălile de la mezaninul hotelului Hilton din Praga.

În cadrul acestei sesiuni, Luci Burnley, responsabilă cu vânzările de formate la compania Small World / Content Media, care s-a remarcat prin licențierea a trei formate străine în Marea Britanie printre care primele formate din Thailanda și din Romania, a spus că Media Factory din Romania (care a avut mai multe formate difuzate la Prima TV și distribuite ulterior la nivel internațional) performeaza bine în domeniul formatelor. „Formatul (“Miss fata de la țară”, n.red.) e solid, are o prezentare decentă în limba engleză și din ce în ce mai puține sprâncene sunt ridicate când persoanele cu care discut află care originea lui”.

Pe de altă parte, un alt participant la panel a spus că un alt format cu numele în limba engleză „Your face seems familiar” (“Te cunosc de undeva”) este difuzat cu succes de Antena 1 în România dar a fost un pariu riscant la început. Formatul se află în prezent la al șaptelea sezon.

Printre referirile la România – în presa internațională distribuită la NATPE Europe din Praga – am remarcat un articol amplu despre problemele cu justiția ale lui Adrian Sârbu, fostul CEO al Pro TV, articol asupra căruia vom reveni în zilele următoare.

Este de așteptat, de asemenea, ca și alți participanți din România să apară în zilele următoare, la târgul dedicat Europei Centrale și de Est organizat de Asociația americană a producătorilor de programe pentru televiziune NATPE, în perioada 22-25 iunie, la Praga.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii