Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Parlamentul European a aprobat noi reguli pentru domeniul audiovizual

Pe 2 octombrie, în sesiune plenară, Parlamentul European a adoptat modificările legislaţiei în sectorul audiovizual care vizează o mai bună protejare a drepturilor minorilor, reguli mai stricte pentru publicitate şi o cotă de 30% pentru conţinutul european pe platformele video online.
parlamentul european

În urma votului final asupra acestor propuneri, legislaţia modificată se va aplica posturilor radio şi TV, dar şi platformelor video online şi platformelor video-sharing, precum Netflix, YouTube sau Facebook.

Textul a fost adoptat cu 452 de voturi pentru, 132 împotrivă şi 65 de abţineri.

Înainte ca legea revizuită să intre în vigoare, acordul trebuie să fie aprobat de Consiliul de miniştri. Statele membre dispun de 21 de luni de la intrarea sa în vigoare pentru a transpune noile norme în legislaţia naţională.

Legislaţia modificată va asigura:

  • O mai bună protejare a drepturilor minorilor faţă de conţinutul publicitar care incită la violenţă, ură sau acte de terorism

Sectorul audiovizual trebuie să ia măsuri adecvate pentru a combate conţinutul care incită la violenţă, ură şi terorism, în timp ce violenţa şi pornografia vor fi supuse celor mai stricte reguli. Platformele de video-sharing vor fi responsabile pentru reacţia rapidă atunci când conţinutul este raportat sau semnalat de utilizatori ca fiind periculos. Legislaţia nu prevede niciun tip de pre-verificare sau validare a conţinutului înainte de a fi postat online, dar la cererea Parlamentului, platformele trebuie să creeze un mecanism transparent, uşor de utilizat şi eficient, care să permită utilizatorilor să semnaleze sau să raporteze conţinutul.

Noua lege include reguli stricte pentru domeniul publicitar, în ceea ce priveşte plasarea de produse în cadrul programelelor TV dedicate minorilor şi conţinutul disponibil pe platformele video online. Membrii PE au propus şi un mecanism de protectie a datelor cu caracter personal pentru copii, impunând măsuri pentru ca datele colectate de către sectorul audiovizual să nu fie utilizate în scop comercial.

  • Redefinirea limitelor pentru publicitate

Noile reguli impun o cotă maximă de 20% de publicitate în perioada de difuzare între orele 6:00 și 18:00, oferind canalelor radio şi TV flexibilitatea de a-şi adapta perioadele de publicitate.

  • Cota de 30% pentru conţinutul european pe platformele video online

Pentru a sprijini diversitatea culturală a sectorului audiovizual european, deputaţii europeni au susţinut că 30% din conţinut trebuie să fie european şi pe platformele video online.

Platformele video online sunt, de asemenea, invitate să contribuie la dezvoltarea producţiilor europene, fie printr-o investiţie directă în conţinut, fie printr-o contribuţie la fondurile naţionale.

AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR ÎN MEDIUL URBAN – SEPTEMBRIE 2018

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii