Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

Parizienii sunt furioși pentru că cinematograful La Pagode rămâne fără copaci

În urmă cu trei ani, când magnatul american, Charles Cohen, a cumpărat cinematograful La Pagode, din Paris, a promis că va restaura și conserva clădirea, dar și Grădina Japoneză din jur. Acum, locuitorii din zonă vorbesc despre această renovare drept un masacru.
 aboneaza-te
1. La Pagode cinema paris

Acum trei, când americanul Charles Cohen a cumpărat La Pagode a anunțat că își dorește ca toată lumea să fie fericită. Cohen, iubitor al cinematografiei franceze, a promis că proiectul de restaurare în valoare de opt milioane de euro nu va dezamăgi.

Dar cetățenii care locuiesc în apropierea celebrului cinematograf nu sunt nici pe departe fericiți și susțin că situl istoric a fost parțial distrus. Tăierea neașteptată copacilor – un ginkgo biloba, un castan și un fag plângător -, chiar în ziua în care Franța a ieșit din carantină, este văzută de localnici drept un masacru.

„Am sperat că La Pagode va căpăta o nouă viață, având convingerea că noul proprietar și-a propus să rafineze și să păstreze spiritul acestui loc”, se arată într-o scrisoare deschisă către Cohen și semnată de organizația France Nature Environment. Scrisoarea mai spune că organizația a fost „șocată de acest masacru de neimaginat” și că planurile de restaurare nu arată niciun pic de respect pentru acest sit istoric.

Organizația a subliniat ideea că atât clădirea și grădina, cât și zidurile din jur se află pe lista monumentelor de patrimoniu care trebuie protejate. „Acest proiect subminează sistemul de protecție al monumentelor franceze. Presupusa restaurare ascunde, de fapt, un adevărat dezastru.” În 2015, când a fost închis, întreg ansamblul La Pagode avea nevoie de o renovare amplă.

Replica ornamentată a unei pagode a fost comandată în 1895 de către François-Émile Morin și oferită drept cadou de nuntă soției sale, într-o perioadă în care stilul japonez era la modă în Europa. În ciuda unui gest atât de măreț, mariajul nu a rezistat. Înainte de a termina construcția La Pagode, soția lui Morin s-a îndrăgostit de cel mai bun prieten al său.

Într-o primă etapă, La Pagode a găzduit serate și recepții ale protipendadei franceze, dar în 1927 a fost închis. Patru ani mai târziu, a fost transformat în cinematograf și imediat a devenit cunoscut pentru proiecții de filme avangardiste. Premiera ultimului film al lui Jean Cocteau, Testament d’Orphée, a avut loc la La Pagode în 1960. Ulterior s-a transformat într-un cuib al cinematografiei de artă, promovând clasicii „noului val”, printre care François Truffaut, Jean-Luc Godard și Éric Rohmer.

Cohen, președintele Cohen Media Group, o companie independentă de distribuție și producție, a fost privit ca un salvator, după ce a cumpărat în 2017 cinematograful și anunțat ce planuri are cu el. Acestea includeau adăugarea a două săli de proiecție la subsol, precum și amenajarea unui bar și a unui restaurant. La începutul acestui an, a achiziționat o clădire vecină și a obținut permisiunea de a transforma întreg locul într-un centru pentru „crearea, formarea, cercetarea și inovarea” în cinematografie. La Pagode urma să se redeschidă anul acesta.

Matthew Fraser, profesor la Universitatea Americană din Paris, a declarat că localnicii au fost „indignati” de tăierea copacilor din La Pagode. „Este un loc mitic a cărui istorie te duce cu gândul la Belle Epoque. Obișnuiam să merg acolo în anii ’80 și îmi amintesc că era un loc fain unde întâlneai deseori actori. Acum copacii au dispărut complet. Oare Charles Cohen știe despre asta? Poate că de vină sunt arhitecții care supraveghează lucrările și care au considerat că acești copaci trebuie să fie tăiați. Da nu știm exact”, a spus Fraser.

Sursă: www.theguardian.com

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii