Cautare




, Contributor

consultant de imagine în echipa designerului Alessandro Martorana și trainer de „small-talk” în cadrul unui proiect care formează specialiști în vânzări, management și comunicare.

Parfumuri |
|

Parfum de bun-simț

Este firesc ca parfumul cel mai bun să fie acela care îți place ție, dar nimeni din jurul tău nu e obligat să-ți împartă preferințele. Atunci când vrei să faci afaceri, parfumul trebuie să rămână un detaliu discret și nu un motiv pentru care toată lumea întoarce capul după tine.
dreamstime_xxl_38443423

Discuția despre parfum în contextul unei ținute de afaceri nu se referă la o marcă sau la un produs anume. Există câteva repere ale bunului simț printre care nu se numără și mirosul „scump” în exces. A împrăștia în jur un „val de miresme” este clar o caracteristică a persoanelor care au impresia că a atrage atenția „prin aer” denotă mare rafinament și atitudine. În realitate este invers. Cu atât mai mult cu cât sunt oameni alergici la mirosuri puternice, fie ele și „de firmă”. În rândul scenariilor nefericite se înscriu și acei „bărbați de succes” care își poartă cu mândrie sticluța în cotiera de la mașină și aleg să își refacă „puterile magice” înainte de fiecare întâlnire. Total eronat. Un produs de calitate se aplică într-o cantitate redusă dimineața și rămâne parte din ținută până la sfârșitul zilei.

Povestea parfumului tău începe în momentul în care ai făcut duș și, indiferent dacă te gândești sau nu, va fi rezultatul tuturor produselor cosmetice pe care le folosești. Tocmai din acest motiv, alegi un produs cu parfum și pe restul le alegi să fie „neutre“. Atunci când primești acel set cu deodorant și after-shave „asortat“, trebuie deja să te gândești cui îl faci cadou mai departe. Dacă îți dorești o imagine serioasă atunci ai un deodorant eficient împotriva transpirației dar fără miros, un after-shave balsam și un parfum la care apelezi „cu foarte mare grijă“.

Pe lista „păcatelor” în care se afundă uneori caracterele „tari“ și „dornice de afirmare” se mai găsesc parfumatul hainelor sau parfumarea „așa-zis discretă“ a mâinilor. În ambele situații, efectul asupra interlocutorilor va fi mai repede unul negativ decât un plus de imagine. Poate că la femei mai există „sfaturi“ sexy care recomandă „înnobilarea“ încheieturii, dar la bărbați nu se aplică. Deloc. Iar hainele, atunci când sunt întreținute/curățate/apretate cum trebuie, au un parfum propriu sau, cel mult, preiau o notă discretă a parfumului pe care îl folosești. Așa că nu e cazul să li se aplice un tratament intens de „îmbălsămare”.
Diferența de intensitate între “Eau de parfum”, “Eau de toilette” și alte derivate trebuie luată în calcul în așa fel încât efectul pe care îl transmiți în jur să rămână la fel. Și anume discret. Este logic că o esență pură va fi mai concentrată așa că va fi nevoie doar de foarte puțin pentru o zi întreagă. Nu trebuie să excluzi și situația în care nu porți parfum. La urma urmei, într-o întâlnire formală, se spune că recomandarea cea mai potrivită este un after-shave clasic.

În general, seriozitatea se reflectă și în tipul de aromă aleasă. Dacă analizezi lista celor mai cunoscute, apreciate și longevive produse din lume, în mod clar vei observa că sunt exact parfumurile greu de confundat. În plus, notele dulci sau prea „sport” transmit un mesaj de „distracție” și sunt la fel de nepotrivite pentru birou precum cămașa roz bombon. Tot despre atitudine este și fidelitatea față de o „rețetă” care ți se asortează modului în care te îmbraci și te porți. La fel ca orice alt „ingredient” al stilului personal, parfumul trebuie ales cu atenție și, de multe ori, nu este atât de simplu cum pare. Aromele se simt diferit în funcție de tipul de piele, așa că o aromă care îți place la cineva sau pe care o descoperi în magazin nu rămâne întotdeauna la fel de interesantă în combinație cu PH-ul tău. Atunci când ai găsit totuși eticheta potrivită ar fi bine să o păstrezi și să nu o alternezi cu alte parfumuri pe care „le mai aveai prin casă”. Cum amintirile sunt memorate în miros și gust, imaginea ta va rămâne și mai bine întipărită în mintea persoanelor pe care le cunoști dacă le transmiți mereu același mesaj olfactiv plăcut.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii