Cautare




, Contributor

Bunuri de consum |
|

Paradoxul din cameră

Doi frați din București au văzut în room escape o oportunitate de a-și pune în aplicare cunoștințele dobândite pe parcursul exercitării mai multor profesii.
unnamed

Valeriu și Florin Bădilă au inaugurat în luna martie a acestui an un room escape în centrul Bucureștiului. Cum locația nu se află pe o stradă principală, cei doi susțin faptul că însăși descoperirea acesteia reprezintă un prim puzzle pentru jucători.

AFLĂ MAI MULTE DESPRE CONCEPTUL ROOM ESCAPE

Ca background profesional, cei doi au lucrat anterior în alte domenii. Valeriu a fost directorul unei firme de aer condiționat din România, în timp ce Florin a fost manager al unei firme de protezare de aparate auditive din țară. Au aflat de fenomenul room escape și au hotărât să deschidă și ei o asemenea locație în momentul în care au realizat că domeniul este atât de vast încât își pot folosi cunoștințele dobândite pe parcursul carierei. Așa că în luna martie au deschis Paradox Escape Room, o investiție de 100.000 de euro.

Până la inaugurarea sa, nu au participat la un alt room escape pentru a nu fi influențați. Astfel, tematica abordată în acest room escape este muzica. Jucătorii au dreptul să apeleze la două indicii și au la dispoziție 60 de minute să evadeze din Sanctuarul Melodiei, în care au fost investită suma de 3.000 de euro estimativ, o cameră a cărei importanță nu se rezumă la o cheie normală, ci la cheia sol. În urma unor statistici din care a reieșit că 20% din grupurile participante au evadat din această cameră, Sanctuarul Melodiei a fost catalogată drept o cameră cu un grad de dificultate înalt. Cu toate acestea, frații Bădilă susțin că rezolvarea puzzle-urilor este de fapt ușoară, dar, paradoxal (de unde și numele), oamenii analizează prea mult, fapt care îi determină să aleagă, de cele mai multe ori, calea dificilă.

La Paradox Escape Room a mai funcționat o cameră în care au fost investiți aproximativ 2.000 de euro, Houdini Concept, inspirată de renumitul iluzionist. Fondatorii explică faptul că denumirea acestei camere nu a fost aleatorie: au vrut ca, la auzul acestui nume, chiar și cei care sunt străini de conceptul room escape să asocieze denumirea cu iluzionistul pentru a înțelege în ce constă acesta. Anumite elemente din cameră nu au fost pe placul lor, fapt rezultat cu închiderea sa temporară. În luna august, Houdini Concept se va redeschide împreună cu o altă cameră, Teleportați din Alcatraz, în care s-au investit aproximativ 4.500 de euro până la momentul actual. Aceasta caracterizată, pe scurt, prin două elemente: o mașină a timpului și posibilitatea de a juca în exteriorul locației, mai precis în diverse locuri ale orașului. Deși participanții au la dispoziție 60 de minute pentru a evada dintr-un room escape, din camera Teleportați din Alcatraz, jucătorii trebuie să evadeze în două ore, având în vedere complexitatea puzzle-urilor. Totodată, din moment ce investiția pentru această cameră e mai mare, prețurile pentru Teleportați din Alcatraz vor fi de asemenea mai mari. La momentul actual, prețurile sunt stabilite în funcție de numărul de participanți: pentru doi participanți se percepe o taxă de 50 RON, pentru trei sau patru persoane, 45 RON, iar pentru cinci sau șase persoane, 40 RON. De asemenea, de luni până joi, elevii și studenții plătesc suma de 30 RON. Totodată, cei care evadează în timp util beneficiază de un discount la următoarea cameră.

Recent, camera Sanctuarul Melodiei a fost inaugurată și la complexul comercial Megamall din București, acțiune pentru care a fost investită suma de 15.000 de euro.

unnamed (1)

Celor care nu au mai participat niciodată la un room escape, Valeriu și Florin Bădilă recomandă ca mai întâi să intre într-unul, apoi, după ce camera se închide, să nu se concentreze neapărat pe ideea că trebuie să evadeze, ci pe distracție. Aceștia mai recomandă că cel mai indicat este ca grupul să fie alcătuit din minim patru persoane, pentru ca cele 60 de minute să fie mai animate.

ALTE ,,CAMERE DE EVADARE” DIN BUCUREȘTI:

BREAKOUT: Jocurile – pasiune și afacere

CHAMBERS: Creativitate transpusă în business

MYSTERY ROOMS ESCAPE: Mister, inspirație și sprijin

ROOMXCAPE: Despre afaceri și superstiții

TRAPPED: Vacanță încheiată cu idei de afaceri

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii