Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

Pandemia a tăiat din profiturile Coca-Cola

Pandemia a fost mai gravă în această iarnă decât se aștepta grupul american Coca-Cola, dar speră la o revenire în a doua jumătate a anului 2021, pe măsură ce campania de vaccinare este lansată în cât mai multe țări.  
coca-cola.jpg

Gigantul Coca-Cola a oferit o perspectivă pentru 2021, spunând că prima jumătate a anului reprezintă o provocare. Începând din decembrie, „am văzut mai multe restricții decât am anticipat”, a declarat șeful finanțelor John Murphy, relatează Wall Street Journal. Dar „credem în continuare că odată cu lansarea vaccinului, în următoarele săptămâni, creșterea impulsului consumtorilor va fi foarte puternică în doua jumătate a anului“, a adăugat el.

Perspectivele directorului financiar sunt optimiste pentru sfârșitul de an, astfel încât Coca-Cola se așteaptă la o creștere procentuală cu o singură cifră a veniturilor organice în 2021. 

Anul trecut, veniturile Coca-Cola au scăzut cu 9%.

De asemenea, compania a raportat scăderi atât în ​​profit, cât și în venituri în al patrulea trimestru, comparativ cu anul precedent. Mai mult decât atât, volumele la nivel mondial au scăzut cu 3% în ultimele luni din 2020.

Concedierile și alte măsuri de reducere a costurilor au ajutat gigantul american să atenueze aceste scăderi provocate în pandemie și să-și îmbunătățească marjele de profit din exploatare. În decembrie, compania a anunțat că va renunța la 2.200 din cei 86.000 de angajați ai săi. Totodată, s-a concentrat asupra mărcilor sale de bază, renunțând la altele precum Tab, un sifon dietetic popular în anii 1970, și apa de cocos Zico.

Venitul net trimestrial a fost de 1,46 miliarde de dolari, în scădere față de 2,04 miliarde de dolari cât a fost înregistrat în perioada similară a anului trecut. Iar veniturile au scăzut cu 5%, la 8,61 miliarde de dolari.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii