FacebookTwitterLinkedIn

TVR 1 a avut o medie de 42.000 de telespectatori pe minut (toată ziua) în luna noiembrie, la nivel urban, conform măsurătorilor Kantar Media, copyright: ARMADATA S.R.L. Ocupă locul 10 în topul celor mai vizionate televiziuni ale lunii, după Acasă TV (43.000) și Antena Stars (47.000). Scăderea audienței generale cu 5.000 de persoane față de octombrie este cea mai mare din top 15 cele mai vizionate televiziuni ale acestei luni.

De remarcat că televiziunea de știri Digi 24 a atins o medie de 40.000 de telespectatori pe minut și amenință poziția TVR 1.

În noiembrie 2015, ratingul general al postului public în urban a fost de 55.000 de telespectatori pe minut (toată ziua). Așadar, în decurs de un an (noiembrie 2016 – noiembrie 2015), TVR 1 a pierdut 13.000 de orășeni.

Încercăm să găsim o explicație pentru scăderea de audiență din noiembrie 2016: lună de campanie electorală, cu dezbateri plicticoase ale actorilor politici în prime time, care au alungat publicul. Dar nu e nici vina publicului și nici vina „actorilor”! E numai vina producătorilor, realizatorilor și managerilor TVR.

Audiența generală de 42.000 de persoane pe minut a TVR 1 în noiembrie 2016 este de 9,2 ori mai mică decât cea de la Pro TV, liderul pieței TV. Umilitoare cifră pentru o televiziune publică.

Marea problemă a televiziunii publice este că nu dă semne de revitalizare a programelor. Lucrurile merg din inerție, improvizate, sub pulpana politică a PSD.

Televiziuni care și-au crescut audiențele la nivel urban, în noiembrie a.c.: Pro TV (+20.000 de telespectatori), Antena 1 (6.000), Kanal D (44.000, cea mai mare creștere de pe piața TV), România TV (10.000), Antena 3 (12.000), Prima TV (2.000), Național TV (4.000), Acasă (1.000) și Digi24 (3.000).

Televiziuni care au suferit pierderi de audiență la nivel urban: TVR 1 (-5.000 telespectatori), B1 TV (-1.000), Disney Junior (-1.000), Disney Channel (-3.000) și DigiSport 1 (-3.000).