FacebookTwitterLinkedIn

Consorțiul de proiect a primit confirmarea oficială „UIA” (o scrisoare de intenție fără caracter obligatoriu) din partea Ministerului Federal al Transporturilor și Infrastructurii Digitale din Germania. Proiectul se concentrează pe dezvoltarea unui sistem de pile de combustie de înaltă performanță pentru autocarele pe distanțe lungi si va deschide calea spre servicii de mobilitate sustenabile, fără emisii de CO2.

După dezvoltarea acestei tehnologii, FlixMobility intenționează să testeze și să lanseze primele autocare echipate cu pile de combustie pe bază de hidrogen pentru călătoriile pe distanțe lungi până în anul 2024. ONG-ul pentru climă „atmosfair” este implicat în calitate de partener asociat, iar un producător european de autobuze se va alătura proiectului în viitor.

„Suntem mândri să facem parte din proiectul HyFleet care va dezvolta primul autocar pe distanțe lungi alimentat cu hidrogen din Europa până în anul 2024, împreună cu Freudenberg și ZF. Tehnologia de alimentare cu pile de combustie face parte din revoluția mobilității verzi și oferă producătorilor de autobuz șansa să contribuie la definirea viitorului mobilității durabile”, a declarat André Schwämmlein, fondator și CEO al FlixMobility.

FlixMobility a lansat deja cu succes în iulie 2021 autocare alimentate cu biogaz, alături de autocare electrice în Franța și Germania, cât și un autocar alimentat cu panouri solare în Olanda. Acum, compania își propune să facă încă un pas înainte în ceea ce privește mobilitatea sustenabilă.

În prima fază a proiectului HyFleet, Freudenberg dezvoltă un sistem de pile de combustie cu rază lungă de acțiune, care va fi testat într-un autocar-prototip. „Avem nevoie de soluții sustenabile pentru călătoriile pe distanțe lungi”, a declarat Claus Möhlenkamp, CEO al Freudenberg Sealing Technologies. „Cu sistemul nostru de pile de combustie, avem o astfel de soluție. Împreună cu partenerii noștri, ZF Friedrichshafen AG și FlixBus, dezvoltăm acum baza științifică pentru o industrializare rapidă și scalarea tehnologiei.”