Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Analize |
|

(P) Studiu IDC și Microsoft: Soluții oferite de inteligența artificială care transformă învățământul superior

Inteligența artificială transformă învățământul superior, potrivit unui nou studiu lansat de IDC la solicitarea Microsoft. Raportul detaliază oportunitatea pe care o poate aduce AI în învățământul superior și provocările pe care instituțiile trebuie să le depășească pentru a obține rezultate.

Studiul a acoperit 509 instituții de învățământ superior din SUA și a constatat că aproape toți respondenții (99,4%) spun că AI va fi esențială pentru competitivitatea instituției lor în următorii 3 ani. 15% au considerat că AI este „revoluționară”, iar 54% dintre instituțiile de învățământ superior din SUA au început să experimenteze cu AI, în timp ce 38% au adoptat AI ca parte esențială a strategiei lor de afaceri.

Având ca obiective principale îmbunătățirea rezultatelor studenților, stimularea viitoarei forțe de muncă și accelerarea inovației, instituțiile de învățământ superior sunt optimiste cu privire la rolul pe care AI îl are în acest sens. Raportul a arătat o creștere așteptată dublă a competitivității, finanțării și inovării în următorii 3 ani.

Pe termen scurt, soluțiile AI care nu necesită o strategie de tipul big data vor începe să transforme modul de învățare. Studiul IDC a dezvăluit că modernizarea procesului de predare-învățare  și sălile de clasă echipate cu tehnologie modernă sunt în topul listei de cazuri de utilizare pentru soluții AI în următoarele 12-18 luni. Modernizarea modului de învățare se referă la învățarea personalizată activată la scară largă, accesibilitate și caracteristici de incluziune pentru studenții cu toate tipurile de abilități, precum și AR/VR pentru învățare mixtă. Sălile de clasă modernizate se referă și la spații de lucru și laboratoare virtuale, precum și săli de clasă inteligente.

Principalele obstacole care stau în calea obiectivelor învățământului superior care includ AI sunt costurile și lipsa de competențe: 57% dintre instituții menționează costurile ca principală provocare cu care se confruntă în adoptarea de soluții AI. Lipsa de competențe, resurse și învățare continuă s-a situat pe locul al doilea pentru angajați. Iar aproape jumătate din organizații au spus că intenționează să investească în mod egal în dezvoltarea de soluții AI și în reducerea decalajului de competențe în rândul angajaților. Studiul a relevat și o lipsă vastă de strategie de date, precum și lacune în politicile de guvernare a datelor, calitate și disponibilitate. Aceasta indică faptul că multe instituții trebuie să înțeleagă și să planifice mai bine ce este necesar pentru susținerea soluțiilor AI pe termen lung.

Așadar, ce înseamnă cercetarea pentru studenți și profesori și cum poate ajuta Microsoft?

Posibilitatea includerii tuturor studenților

Incluziunea școlară este esențială pentru Microsoft, iar convingerea este aceea că profesorii și liderii tehnologici precum Microsoft au responsabilitatea de a ajuta la eliminarea decalajului din ce în ce mai mare de competențe – nu numai pentru a asigura o forță de muncă calificată în viitor, ci și pentru a sprijini creșterea economică și inovația în întreaga lume și pentru generațiile viitoare. Pentru a atinge aceste obiective, strategiile trebuie să includă fiecare individ, în special persoanele care se confruntă cu dizabilități fizice sau de învățare.

La nivel mondial, există peste 1 miliard de oameni (aproximativ 15% din populație) care trăiesc cu o dizabilitate. Potrivit raportului Biroului de statistică a muncii, numai în SUA, 19,3% dintre persoanele cu dizabilități cu vârste între 16 și 64 de ani au fost angajate în 2019. În schimb, pentru persoanele fără dizabilități raportul a fost de 66,3%. Este mai puțin probabil ca persoanele cu dizabilități să fie licențiate sau cu mai multe studii decât cele fără dizabilități.

Școlarizarea studenților cu dizabilități este mai puțin probabilă, iar decalajele în materie de absolvire se întâlnesc la toate categoriile de vârstă în toate mediile, fiind mai pronunțate în țările sărace. Însă oamenii cu abilități diferite sunt doar un exemplu de cursanți cu nevoi speciale. În 2017, 258 de milioane de persoane (sau 1 din 30) trăiau în afara țării lor de origine, copiii reprezentând peste jumătate dintre toți refugiații. Nevoile de educare și evaluare a copiilor refugiați și emigranți sunt complexe și diferă enorm. Astăzi, 9,6% din elevii americani din școlile publice nu sunt vorbitori nativi de limba engleză. Depășirea barierei lingvistice poate fi o provocare majoră pentru elevi, care trebuie să se străduiască să țină pasul.

Din aceste motive, incluziunea școlară este o componentă esențială a învățării și sălilor de clasă modernizate, și este o parte fundamentală a misiunii Microsoft de a sprijini fiecare elev de pe planetă să obțină mai mult.

Tehnologie accesibilă

La Microsoft, credem că tehnologia trebuie să fie accesibilă pentru toată lumea. Microsoft prioritizează accesibilitatea produselor și serviciilor creând echipe diverse și solicitând contribuția comunității de accesibilitate în procesul de dezvoltare. Produse precum Microsoft Teams ajută la crearea unui mediu incluziv în clasă, în timp ce instrumentele de accesibilitate integrate – cum ar fi Microsoft Translator for Education – stimulează incluziunea vorbitorilor de orice limbă, ajutând oamenii cu toate tipurile de abilități și din toate mediile să participe pe deplin la educația lor.

Profesorii și oamenii de afaceri au nevoie de acces la instrumente care să îi ajute să fie mai eficienți la locul de muncă. Microsoft permite oricui să creeze soluții AI la un cost mai mic cu ajutorul instrumentelor standard. Într-o postare pe LinkedIn, Satya Nadella a menționat crearea unei noi categorii de „cetățeni dezvoltatori”, cu scopul de a le atribui experților din domeniu, din fiecare sector, instrumente low-code sau fără cod pentru a crea soluții care să le îndeplinească cerințele unice.

Unele anunțuri recente ilustrează modul în care Microsoft pune în practică acest lucru.  CapabilitățileMicrosoft Power Platform, incluzând noile Power Apps și Power Virtual Agents ajută la stimularea inovației în cadrul unei instituții, permițând facultății sau personalului să construiască rapid aplicații low-code, cum sunt cele care oferă informații utile în timp real.

Power Virtual Agents permit instituțiilor să creeze și să mențină cu ușurință chatbot-uri inteligente fără coduri, permițând implicarea conversațională cu studenți și angajați. De exemplu, profesorul David Kellermann de la University of New South Wales din Sydney, Australia, a construit un Question Bot inteligent, care este capabil să ofere studenților răspunsuri de unul singur, ceea ce permite o mai mare independență a acestora și sprijină învățarea personalizată. Și, după cum se arată în acest exemplu, aceste instrumente pot fi integrate toate într-un singur mediu Teams, pentru ca utilizatorii să acceseze totul într-un singur loc, permițând o sală de clasă cooperantă, incluzivă.

Aptitudinile și învățarea continuă

Conform postării de pe LinkedIn a lui Satya Nadella, există peste 800 de milioane de oameni care au nevoie să învețe noi abilități pentru meseria lor. Mai mult, două treimi dintre elevii de astăzi vor aplica în cele din urmă pentru joburi care încă nu există. Este esențial ca angajații să își actualizeze permanent abilitățile pentru a ține pasul cu tehnologia și cu puterea sa de a conduce schimbarea, iar instituțiile trebuie să ofere elevilor abilități care să îi pregătească pentru oportunitățile carierelor din viitor.

În octombrie anul trecut, Microsoft a lansat școala online gratuită AI Business School for Education, pentru a le permite liderilor în educație să-și conducă organizațiile în era AI. La deschiderea școlii, vicepreședintele Microsoft Education, Anthony Salcito, a vorbit despre oportunitatea instituțiilor de învățământ superior de a oferi un model de învățare și experiențe cu adevărat personalizate, accesibile tuturor studenților din întreaga lume, prin tehnologie și AI.

Parteneriat pentru o strategie AI pe termen lung

Inteligența artificială rulează pe date. Dar 37% dintre respondenții studiului IDC au spus că strategia de date și disponibilitatea datelor – inclusiv un plan de guvernare cuprinzător – nu au fost considerate priorități strategice pentru instituția lor, ceea ce indică o lipsă de claritate cu privire la ceea ce este necesar pentru implementarea unei strategii AI.

Când vine vorba de inițiative strategice în domenii precum recrutarea, retenția, absolvirea și strângerea de fonduri în învățământul superior, este necesară o strategie de date mai holistică pentru a utiliza AI pentru stimularea informațiilor și perfecționării. Instituțiile caută agilitate și iterație, în timp ce integrează date din mai multe surse și se asigură că datele sunt gestionate în siguranță și guvernate în mod responsabil. Acesta poate fi un proces lung și dificil.

Microsoft încearcă să reducă acest decalaj, furnizând o platformă de date extinsă cu Azure și Power Platform.

Începeți să lucrați astăzi cu AI și instrumentele de accesibilitate

Cercetarea arată nu numai potențialele câștiguri pe care instituțiile sunt gata să le obțină din inițiativele AI, ci și tehnologia necesară pentru a realiza că valoarea deja există. AI Business School este punctul de plecare al Microsoft pentru înțelegerea AI și pentru a construi strategii viabile pe termen scurt și lung.

Profesorii, școlile și sistemele de învățământ pot, de asemenea, să:

– Utilizeze Teams pentru o sală de clasă incluzivă

– Ofere un echilibru prin funcțiile puternice de accesibilitate din Windows 10 și Office 365 (vezi pregătirea incluzivă în clase)

– Exploreze instrumente de învățare gratuite

– Utilizeze Microsoft Power Platform pentru a construi propriile aplicații, roboți și soluții.

Consultați și raportul complet IDC aici, pentru a vedea inclusiv unde se află astăzi instituțiile ca nivel de pregătire.

Și amintiți-vă că studenții și profesorii din instituțiile eligibile se pot înscrie gratuit pentru Office 365 Education, care include Word, Excel, PowerPoint, OneNote și Microsoft Teams, plus instrumente suplimentare pentru clasă. Aveți nevoie doar de o adresă de e-mail validă a școlii.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii