Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Auto |
|

(P) S-a inventat mașina care stă la coadă în trafic în locul tău

Sunt câteva lucruri în viață care nu se vor schimbă, orice am face: facturile trebuie plătite, copiii trebuie duși la școală și banii trebuie câștigați, cumva, la serviciu.
2018_FORD_FOCUS_DRIVE_ST-LINE__02

Toată lumea face asta. Sau, oricum, mai multă lume decât încape pe drum la 8 dimineață. Și de aceea, pe drumul spre slujbă, ne întâlnim în fiecare zi cu toții, bară la bară, sclavii aceluiași automatism.

Frână. Cutia de viteze la punctul mort. Ambreiaj. Treaptă I. Accelerație ușoară. Oftat. Ochii pe mașină din față. 5 metri mergem ușor. Frână. Oftat. Cutia de viteze la punctul mort. Iar oftat.

Ei bine, toată secvența de mai sus poate fi făcută de mașină. Cu condiția să aibă un autopilot adaptiv Level 2. Ce face acest autopilot? Spre deosebire de fratele lui, Level 1, care doar te ținea la distanță pe autostradă de mașină din față și care ieșea din funcție la viteze mai mici de 20 km/h, pilotul de ultimă generație se ocupă de mașină tot timpul. Inclusiv la viteză melcului, în trafic, 2, 3, hai 5 kilometri pe oră.

Cum funcționează?

Simplu: setezi distanța până la mașina din față (ai mai multe trepte). Setezi viteza ideală, cu care visezi să mergi (să zicem, 50 km/h, că ești un optimist). Și după aceea apeși pe butonul autopilotului. De acolo, nu trebuie decât să ții mașina pe direcție: autopilotul va accelera și va frâna pentru a ține distanța setată față de mașina din față. Dacă ea se oprește, se va opri și mașina ta. Dacă repornește în 3 secunde, vei reporni și tu. Dacă blocajul e mai mare și oprirea trece de 3 secunde, autopilotul intră în standby, din care îl scoți cu o simplă apăsare pe buton când lucrurile au început să meargă. Și el se va ține în continuare după mașină din față.

Pe autostradă, autopilotul Level 2 face o chestie la fel de utilă: te ține pe mijlocul benzii. Față de versiunea veche, care doar te îndepărta de margini, acum softul e mai performant și îți ia mult din muncă și te ajută să transformi drumurile lungi în călătorii mai plăcute.

Până acum, genul asta de autopilot era accesibil doar în mașinile high-tech, gen Tesla. Din septembrie însă, prima mașină accesibilă pe care poți să-l comanzi (și la un preț normal) e noul Ford Focus. Poți să-l încerci deja, căci dealerii au primit primele mașini și au început un program de test-drive cu clienții.

Mai ales că vacanța a luat sfârșit și drumurile bară la bară s-au întors în viață noastră. Descoperă tehnologiile noului FORD FOCUS.

Testează-l acum!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii