Cautare




, Staff

ForbesLife |
|

(P) PIATRAONLINE, ecoul unui domeniu cu greutate

Când domeniul pietrei naturale era la început în România, Mariana Brădescu-Constantinescu a mizat pe această afacere, care a ajuns între timp să aniverseze un deceniu de existență.
Mariana Bradescu

Anul acesta, PIATRAONLINE aniversează 10 ani de existență. Care sunt dorințele pentru următorul an și, de ce nu, pentru următorii 10?

Acest an, pe lângă faptul că a punctat 10 ani de existență PIATRAONLINE, a fost un an ce ne-a creionat și a definitivat de fapt ceea ce suntem ca echipă și companie, iar acest lucru a putut fi realizat datorită unui număr mare de oameni, de la partenerii noștri de marketing până la echipa internă și furnizorii noștri, toți oameni frumoși, alături de care am dezvoltat relații de durată. Am avut parte de câteva evenimente frumoase în acest an și am punctat prezența noastră pe piață prin lansarea Pavilionului Expozițional exterior, un proiect ce ne este aproape de suflet și de care suntem mândri. În această perioadă lansăm expoziția artistului japonez Hirotoshi Ito, o expoziție pe care am adus-o în România din dorința de a ne bucura publicul cu obiecte de artă apreciate în întreaga lume, care definesc domeniul nostru, făcând parte din proiectele care marchează primii 10 ani de PIATRAONLINE.

Pentru anul viitor deja am început schițarea unor proiecte frumoase, în care ne vom implica și care vor continua direcția preluată în acest an de către PIATRAONLINE.

Cum s-a dezvoltat ideea unui Pavilion Expozițional și ce presupune el?

Lucram la un showroom de exterior încă de la începutul anului 2016, dar ideea finală s-a conturat abia în februarie-martie 2017, atunci când am decis să demarăm lucrările la acest proiect, iar echipa de arhitecți a început să schițeze planurile pentru showroom. Ce știam de la început era faptul că ne doream un spațiu arhitectural, un spațiu în care fiecare vizitator să găsească inspirație pentru orice proiect ar avea în minte. Astfel, am ajuns la ideea unui pavilion — o galerie prin care să ne invităm vizitatorii să se plimbe și să descopere cât de versatilă și „caldă” poate fi piatra naturală.

Surpriza pavilionului o reprezintă „fața” pe care ne-o arată seara, atunci când se aprind luminile, transformându-se dintr-un spațiu tip galerie, într-un spațiu de relaxare, de socializare și visare. Întreaga valoare a noului proiect a fost de 200.000 euro, sumă investită doar în amenajarea spațiului. Pavilionul Expozițional ocupă o suprafață de 800 mp și peste 300 de modele de piatră naturală. Este gândit ca o experiență completă care dezvăluie diferitele povești și personalități ale pietrei, pentru că nu e suficient să vezi și să atingi piatra naturală, trebuie să înțelegi ce poate deveni. Printre produsele expuse menționăm marmura, granitul, travertinul, ardezia, limestone, quartit, adică aproximativ 80% din gama de produse PIATRAONLINE, materiale potrivite pentru amenajările exterioare, dar parțial și pentru cele interioare, oferind o gamă largă de materiale potrivite pentru orice tip de spațiu construit.

Aniversarea unui deceniu de PIATRAONLINE va fi sărbătorită și prin expoziția „Pleasures of Paradox. The Fine Stone” la Galateca. Prin ce se caracterizează lucrările artistului Hirotoshi Ito și cum pot inspira ele publicul?

Anul acesta sărbătorim 10 ani pe piața materialelor de construcție și design, iar expoziţia „Pleasures of Paradox. The Fine Stone” este cea mai potrivită modalitate pentru a marca acest eveniment. Pentru noi, la fel ca pentru Hirotoshi Ito, piatra naturală este un adevărat generator de inspiraţie. De aceea, viziunea sa artistică ne-a inspirat să organizăm acest eveniment, pentru a prezenta sculpturile sale originale și publicului din România.

O caracteristică proeminentă a lucrărilor lui Hirotoshi Ito este încercarea lui de a crea iluzia că piatra este mai mult decât un simplu material. Deși majoritatea dintre noi consideră piatra un material dur și rece, aceasta este pentru Hirotoshi Ito pânza perfectă, având un potenţial foarte mare de a crea adevărate poveşti, pline de umor şi caldură.

Potrivit artistului, „respectarea și utilizarea caracteristicilor naturale ale materialului original este un aspect foarte vechi și important al culturii japoneze, în special în concepţia creativă cunoscută sub numele de Mitate, care implică replasarea unei semnificații într-un context nou”.

Mariana, ai mizat într-un domeniu care până de curând nici nu avea ecou în România. Ce anume te-a făcut să alegi domeniul pietrei naturale și cum a luat naștere PIATRAONLINE?

Domeniul pietrei naturale este încă în creștere în România, iar acum 10 ani cu siguranță abia se dezvolta. Face parte totuși dintr-o categorie caracterizată de „frumos”, de artă, de design, acesta fiind aspectul care m-a atras foarte mult. Pot spune că nu a fost o alegere „conștientă” și asumată, ci mai degrabă viața m-a adus în acel punct, fără să îmi doresc neapărat să fac parte din piața de construcții. Cu siguranță, îmi imaginam că voi lucra în domenii precum organizarea de evenimente, domeniu care în continuare îmi place mult, sau domenii cu mai puțin praf, dar astăzi sunt pasionată de ceea ce fac și cred că am reușit să ajungem un generator de inspirație pentru domeniul nostru. PIATRAONLINE a venit din dorința de a arăta că se poate face ceva diferit, în acest caz să vindem piatră naturală on-line, lucru ce părea aproape imposibil la început.

Care sunt caracteristicile și avantajele pietrei naturale ca material de design?

În primul rând, este versatilă. Piatra se poate plia pe absolut orice proiect de design și pe orice necesitate, lucru destul de dificil de întâlnit la majoritatea produselor de construcții. Din punctul meu de vedere, cea mai importantă caracteristică este senzația de căldură pe care o oferă un produs natural, pe care niciun alt produs compozit sau prefabricat nu o poate imita.

Care sunt cele mai spectaculoase sau neobișnuite tipuri de materiale pe care le aveți în portofoliu?

Avem o gamă de produse foarte mare, pentru a putea oferi soluții pentru orice tip de proiect. Chiar și după aproape trei ani de la lansare, ardezia flexibilă SKIN rămâne unul dintre produsele cele mai inovatoare și spectaculoase. De ce? Pentru că sunt foi subțiri de piatră ce se pliază pe orice suprafață, iar cu ajutorul lor se pot face cele mai atipice și neobișnuite proiecte.

Dincolo de bine cunoscutele utilizări precum pardoseli și pereți din piatră, unde s-ar mai putea folosi piatra naturală în amenajarea interioară?

Piatra naturală poate fi folosită în orice tip de amenajare: de la placări de blaturi de bucătărie, contrablaturi, elemente decorative, piese de mobilier placate cu piatră naturală (sau ardezie flexibilă), chiuvete și cădițe din piatră naturală. Practic, orice proiect poate fi realizat din piatră naturală cu ajutorul unui furnizor ce înțelege acel proiect și al unui arhitect sau designer.

Care sunt aspectele de care ar trebui să ținem cont atunci când alegem decorul pentru un spațiu rezidențial?

Totul pornește de la stilul de viață al celor care vor locui acolo, necesitățile fiind transpuse
într-un plan de design conceput de un arhitect sau de un designer. Nu există reguli stricte pentru conceperea spațiului rezidențial, ci doar adaptarea la stilul de viață. O regulă de care se ține cont în proiectare este bugetul pe care îl poate aloca beneficiarul. Fiindcă de cele mai multe ori acesta este sub ceea ce și-ar dori să realizeze, recomandarea noastră este să amâne proiectul până la atingerea acelui plafon care ar putea acoperi fără surprize proiectul sau fără să facă rabat de la calitate sau de la produsele selectate.

În cazul nostru, chiar dacă gama este suficient de mare pentru a acoperi orice necesitate și orice sumă, nu ne dorim să se achiziționeze un produs doar pentru că are un preț tentant sau fiindcă se încadrează într-un buget. Ne dorim ca acei beneficiari să se îndrăgostească de un produs pentru că acela va face spațiul să fie întotdeauna „viu”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii