Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Uncategorized |
|

(P) Peste 60% dintre orăşeni au alergat în ultimul an

Acestea sunt datele care reies din Sport in Romania 2015. Focus on Running, cel mai nou raport de cercetare realizat de Quantix Marketing Consulting, sub umbrelă SMARK Research, care poziţionează alergarea drept cel mai practicat sport în România.
running

Sport în România 2015. Focus on Running este o continuare a studiilor dedicate sportului, realizate de Quantix Marketing Consulting. După ce anul trecut a fost lansat Sport in Romania – The Link Between Brands & Companies, raportul din 2015 duce cercetarea la un alt nivel, reuşind să surprindă starea şi evoluţia fenomenelor sportive din România, din mai multe perspective. Acest raport face totodată focus pe alergare, fiind unul dintre sporturile de mare interes la nivel de masă în ultima perioadă.

Dintre principalele concluzii ale raportului:

  • 92.6% dintre românii din mediul urban, cu vârsta între 18-55 ani, sunt conectaţi la sport (practică, urmăresc sau citesc informaţii pe acest subiect);
  • 75% au practicat cel puţin un sport în ultimele 12 luni;
  • 94% au vizionat sport în ultimele 12 luni, pe TV, internet sau direct. Cele mai vizionate sporturi în ultimul an sunt fotbalul şi tenisul de câmp;
  • Segmentul 25-34 ani achiziţionează cel mai mult echipamente/articole sportive din mediul online, în raport cu celelalte clase de vârstă.

Alergare

  • Alergarea este cea mai practicată activitate sportivă. 61% au practicat alergarea ca sport cel puţin o dată în ultimele 12 luni. 38% dintre aceştia s-au apucat de alergare în ultimul an;
  • Parcurile sunt locurile preferate pentru alergat. 61% dintre “runners” aleargă în parcuri;
  • Peste jumătate dintre alergători prefera să alerge pe înserat, între orele 18-21;
  • În medie, distanţa maximă alergată vreodată este de 7km. Doar aproximativ 3% dintre cei ce aleargă au ajuns la distanţă unui semimaraton (21km) şi doar 1% la cei 42km ai maratonului;
  • Peste o treime dintre alergătorii cu vârsta între 18-35 ani folosesc diverse aplicaţii pe telefonul mobil, pentru alergare;
  • Cei care participă la competiţii, se înscriu în medie la 2-3 evenimente pe an;
  • Semimaratonul OMV Petrom şi Maratonul Internaţional Raiffeisen din Bucureşti sunt cele mai cunoscute evenimente de alergare organizate în România.

Studiul Sport in Romania 2015. Focus on Running ajuta organizaţiile în toate iniţiativele pe care le au în domeniul sportului, atât la nivel strategic cât şi tactic. Ariile principale în care rezultatele cercetării sunt necesare:

  • Asocierea brandurilor cu fenomenul sportiv, atât la nivel de masă cât şi de performanţă.
  • Dezvoltarea de programe interne, în cadrul companiilor, de stimulare a practicării sportului de către angajaţi şi familiile acestora
  • Implicarea companiilor în proiecte de responsabilitate socială, cu focus pe zona de sport, sănătate, viaţă activă
  • Sponsorizări, organizări de evenimente, susţinerea unor sportivi, investiţii în facilităţi sau programe pentru practicarea sportului
  • Dezvoltarea de campanii de comunicare
  • Dezvoltarea de parteneriate între diverse organizaţii sau structuri (guvernamentale sau neguvernamentale), pentru dezvoltarea sportului în România

Cercetarea are la bază un demers cantitativ. Secţiunea de alergare este îmbogăţită, la nivel interpretativ, prin discuţii cu persoane implicate în fenomen, organizatori de evenimente, alergători, fondatori asociaţii/ONG-uri sau oameni de business.

Cercetarea are două module:

  • Eşantion principal: 645 respondenţi. Marja de eroare +/- 3.9% (pentru un nivel de încredere de 95%)
  • Eşantion alergare: 426 respondenţi. Marja de eroare +/- 4.7% (pentru un nivel de încredere de 95%)

Culegerea datelor s-a derulat în online, în martie 2015, iar populaţia ţinta este cea de 18-55 ani, din mediul urban. Culegerea datelor este realizată pe panelul Daedalus Online.

Companiile implicate în realizarea raportului sunt:

Quantix Marketing Consulting este o companie specializată în cercetare de marketing şi consultanta strategică. Quantix este partenerul tehnic al proiectelor SMARK Research şi dezvoltatorul unor servicii particularizate în domeniul cercetării şi consultantei, create pentru a maximiza impactul de business al insight-urilor. O companie locală de tip antreprenorial, Quantix este iniţiatoarea platformei Sport Insights, care oferă informaţii relevante şi consultanta brandurilor şi companiilor implicate în lumea sportului.

SMARK Research este un serviciu asociat comunităţii de marketing SMARK, prin care sunt identificate trenduri relevante ale pieţei şi sunt oferite soluţii sub forma rapoartelor de cercetare, dezvoltate în colaborare cu cele mai importante firme de research din România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii