Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

(P) Nu, acea întâlnire nu ar fi putut fi un email

E joi. Imaginați-vă o zi întreagă la serviciu. Fară mailuri. De fapt, să luam situația concretă de joia trecută: un schimb interminabil de mailuri în care opt colegi discută aprins soluții la o problemă. Cu toții s-au pus de acord la un moment dat să se întâlnească. Sună mai bine, nu-i așa?
chilli_ideas_logo

Un calcul făcut, ne arată că ne trimitem unii altora 269 mld de mailuri pe zi. O cercetare McKinsey spune că, în medie, petrecem 27 de zile întregi pe an citind mailuri și răspunzând, adică 2,6 ore pe zi (o treime din timpul de lucru de opt ore). Facem de toate pe mail: întrebăm lucruri, conversăm, vindem, gestionăm proiecte, gestionăm crize. “E cel mai supra-folosit, greșit folosit și ineficient canal de comunicare”, spune un expert. Există multe lucruri care se întâmplă într-o întâlnire care nu poate fi înlocuită cu o discuție pe mail. Prin email, doar 7% din informațiile comunicate sunt verbale. Restul de 93% sunt elemente contextuale, cum ar fi indicii non-verbale, tonul vocii, contextul, postura corpului și feedback-ul.

Expresiile faciale și limbajul corpului pot spune povestea într-un mod prin care e-mailurile și conversațiile telefonice nu pot. Interacțiunile față în față înseamnă că puteți citi acesti indici și puteți modifica modul în care vă prezentați informațiile sau intrebați: “Ce părere aveți despre..?” Dacă vedeți o  sprânceană ridicată este clar că este momentul unei clarificări pentru a evita confuzia, ceva ce nu ați ști niciodată dacă tocmai ați trimis un e-mail.

Întâlnirile față în față sunt de 34 de ori mai eficiente*

*Cercetarea a fost raportată în revista Harvard Business Review

Se pare că succesul unei persoane într-o discuție față în față se datorează unei conexiuni personale pe care o stabilește. Lipsa unei conexiuni reale ne poate costa în final ceea ce ne dorim. De obicei ne asumăm informații non-verbale din e-mailuri. Atunci când primim informații ca text scris, tendinta este sa recuperăm lipsa informațiilor contextuale prin utilizarea stereotipurilor și estimărilor pentru a completa golurile.

Nu numai că putem presupune în mod fals că ceilalți înțeleg adevărata intenție din spatele cuvintelor noastre, am putea presupune, de asemenea, în mod fals că înțelegem suficient contextul sau ceilalți oameni din e-mailul grupului pentru a comunica corect cu ei. Deci, data viitoare când vă aflați într-o întâlnire pe care o considerati plictisitoare sau frustrantă gândiți-vă “acest lucru ar putea fi un e-mail”, concentrați-vă asupra informațiilor care nu ar ajunge în căsuța poștală.

De ce contează întâlnirile față în față?

  1. Indicii non-verbali. Limbajul corpului este extrem de important atunci când vine vorba de comunicare. Nu cum spui ceva, ci și expresiile faciale și postura corpului. Toate aceste indicii sunt pierdute în e-mailuri. Și asta nu se limitează la străini. Studiile au arătat că și cei mai apropiați prieteni nu vă pot interpreta emoțiile din e-mailuri.
  2. Autenticitatea. Toți oamenii, chiar și Milenialii, solicită în continuare întâlniri față în față pentru a construi o relație mai autentică, bazată pe încredere.
  3. Strânsul mâinii. Potrivit Psychology Today, oamenii sunt obișnuiți să interpreteze atingerea celorlalți oameni. Atingerea poate promova legătura și cooperarea.
  4. Participarea. Se află în strânsă legătură cu mimica și cu oglindirea. Când sunteți în aceeași cameră cu altcineva, acest lucru îi încurajează să se angajeze și să participe la orice acțiune se desfășoară. Deci, dacă cereți unui coleg să execute o sarcină, există o șansă bună ca persoana respectiva să execute mai usor task-ul.
  5. Eficiență și răspuns imediat. Întâlnirile față în față sunt de obicei mai scurte decât apelurile de tip conference-call, spre exemplu. În situații față-în-față se pot observa indicii non-verbali, ceea ce, presează pentru a obtine un rezultat sau răspuns imediat. În timpul întâlnirilor se rezolvă foarte multe probleme sau situații pe loc, fără a mai fi tergiversate.

Începând de anul viitor Chilli Ideas va introduce un concept nou în companie „NO emails Thursday”, zi în care toți angajații vor lucra fie la birou, fie vor participa la întâlniri, însă email-ul nu va putea fi accesat.

Echipa Chilli Ideas este preocupată în permanență să ofere cele mai noi, utile și de impact obiecte promoționale corporate, iar pentru aceasta investește în permanență în certificări și parteneriate cu furnizori de încredere din toate colțurile lumii. Chilli Ideas oferă o viziune absolut inovatoare asupra modalității în care ar trebui să se investească în domeniul promoționalelor, iar atingerea obiectivelor, optimizarea randamentului de investiții se întâmplă în contexul responsabilității sociale.

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii