Cautare




, Staff

Lifestyle |
|

(P) Munca la birou are și riscuri. 4 pericole care te așteaptă la job și cum să te ferești de ele

Munca la birou este descrisă deseori ca fiind ușoară sau lipsită de riscuri, în special în comparație cu cea fizică sau de pe teren. Însă acest lucru nu poate fi mai departe de adevăr. Fiecare loc de muncă vine cu riscurile sale, iar munca la birou nu face excepție de la această regulă. La birou, sănătatea ta poate fi amenințată din mai multe puncte de vedere, însă acest lucru nu înseamnă că nu poți găsi soluții eficiente.
Tired businesswoman sitting at her workplace

Iată care sunt principalele riscuri ale muncii de birou și ce poți face ca să te protejezi:

  1. Transmiterea bacteriilor

În lipsa unei politici stricte de curățenie și igienă, bacteriile se pot răspândi și înmulți rapid. Gândește-te doar câți colegi ating dimineața bare murdare din mijloacele de transport în comun, iar apoi folosesc clanțe și tastaturi din birou. Astfel, bolile și infecțiile se pot răspândi repede și vei deveni vulnerabil de fiecare dată când e o epidemie în oraș.

De aceea, orice birou are nevoie de un serviciu de curatenie birouri care să nu se concentreze doar pe ordinea din clădire, ci și la dezinfectarea obiectelor și suprafețelor atinse frecvent. Însă aceasta e o măsură pe care o poate lua doar conducerea firmei. La nivel individual, poți utiliza din când în când un gel dezinfectant pentru mâini.

  1. Orele lungi petrecute pe scaun

Munca la birou este cel mai des asociată cu sedentarismul, trecând ore până să te ridici de pe scaun. Sedentarismul este însă extrem de nociv pentru sănătate. Consumi mai puține calorii și crești astfel riscul de a te îngrășa, iar faptul că nu îți folosești mușchii pentru ore întregi este, de asemenea, o problemă. De fapt, orele petrecute pe scaun declanșează o serie de procese nefaste în corp. Rezultatul este că sedentarismul e asociat cu afecțiunile care cauzează cele mai multe decese, cum ar fi bolile cardiovasculare, cancerul și diabetul. Totodată, orele petrecute pe scaun într-o poziție incorectă se traduc în dureri musculare.

Ca să eviți riscurile asociate cu sedentarismul, e bine să acționezi pe două planuri: la birou și în timpul liber. La birou, poți să alternezi mai mult timpul petrecut așezat cu cel în mișcare sau chiar să încerci, dacă ai posibilitatea, un birou reglabil, care îți permite să lucrezi și din picioare. Însă nu e suficient să faci doar asta, fiind nevoie de exercițiu fizic înainte sau după orele de lucru de la birou.

  1. Timpul îndelungat petrecut „în echipă”

Dacă nu ești într-o poziție de management (și uneori nici măcar atunci), va trebui să împarți 8 ore pe zi spațiul cu colegi și șefi. Nu doar că aceștia îți vor influența starea de spirit, însă, dacă au o atitudine nepotrivită, pot crea un mediu de lucru de-a dreptul toxic. Studiile arată că șefii și colegii dificili își pot pune amprenta asupra sănătății tale. Spre exemplu, o cercetare din Occupational & Environmental Medicine arată că comportamentele managerilor au fost corelate cu riscul cardiopatiei ischemice în rândul angajaților.

În plus, să lucrezi cu persoane recalcitrante poate duce la creșterea nivelului de anxietate, stres cronic, insomnii sau chiar depresie. Într-o astfel de situație, cheia este prevenția și acțiunea rapidă. Atunci când colegii sau chiar șefii au un comportament nepotrivit, e nevoie să discuți cu persoanele responsabile – fie că e vorba de departamentul de resurse umane sau superiorii ierarhici. Dacă nimic nu se rezolvă, acesta e un semn că problemele respective pot fi sistemice și că ar putea fi mai bine să schimbi compania, înainte agravarea situației.

  1. Prea puțină lumină naturală

În multe birouri, nu pătrunde suficientă lumină naturală, fiind însă multă lumină artificială. În timp, acest lucru poate duce la probleme de sănătate. Poți dezvolta destul de rapid insomnii, dar și dificultăți de concentrare pe timpul zilei. Totodată, crește riscul de depresie și de deficit de vitamina D. Ca să eviți aceste probleme, încearcă să petreci mai mult timp în aer liber și să muncești lângă ferestre, pe cât este posibil.

  1. Prea mult tastat

Una din afecțiunile asociate cu munca de birou este sindromul tunelului carpian. Mișcările repetitive necesare tastatului, dar și folosirii mouse-ului, cresc semnificativ riscul acestei afecțiuni. Această afecțiune poate debuta cu furnicături la nivelul degetelor și se poate manifesta prin dureri de intesitate mare și foarte mare. Tratamentele pentru sindromul tunelului carpian sunt diverse, în cele mai severe cazuri fiind nevoie de intervenție chirurgicală. Metodele de prevenție includ modificarea intensității utilizării mouse-ului și tastaturii (apăsări mai puțin ferme), dar și creșterea frecvenței pauzelor.

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii