Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

(P) Michal Tvrznik, COO BIANO, motor de căutare home & deco în România: “BIANO este în top 3 canale ce generează venituri pentru magazinele online de profil”

Piața românească home & deco era estimată la peste 2 miliarde de lei la sfârșitul anului 2019, iar potențialul de creștere online a acestui segment este de +40% de la an la an.
michal-tvrznik-biano-romania

www.biano.ro, motor de căutare home & deco, parte din grupul ceh e-commerce MITON, are planuri mari pentru anul în curs, de creștere de cel puțin 100%, în contextul trendului de a transfera cumpărăturile pentru casă și grădină din offline în online, tendință care domină piețele din Europa Centrală și de Est.

Am stat de vorbă cu Michal Tvrznik, COO și co-fondator BIANO, despre planurile companiei pentru piața din România și ce targeturi ambițioase are platforma pentru magazinele partenere din țara noastră. Aceste planuri se bazează pe investițiile constante în platformă, pe inovații unice și pe funcționalitățile exclusive legate de inteligența artificială, ce facilitează potrivirea automată dintre necesitățile unui utilizator, inclusiv la nivel de servicii oferite de magazinele partenere și ce găsește acesta pe BIANO.ro.

BIANO.ro are deja peste 2 ani de prezență pe piața din România. Cum au fost acești doi ani, cum ați crescut portofoliul partenerilor și al produselor listate?

Am observat un potențial uriaș de creștere a pieței de e-commerce în România și din această cauză România a fost una dintre primele noastre alegeri atunci când planificam expansiunea BIANO. Prin parteneriere cu BIANO, și alte companii de home & deco, cum ar fi Bonami sau E4home, au putut să-și crească afacerile pe piața din România. În decursul celor doi ani, peste 100 de magazine s-au înregistrat pe platforma BIANO, inclusiv jucătorii mari de pe piață. Primul an de expansiune a fost cel mai dificil, întrucât partenerii noștri erau obișnuiți cu altfel de colaborări. În acest moment, BIANO joacă un rol important în ceea ce privește vânzările magazinelor online. Normal, pe măsură ce numărul partenerilor va crește, numărul produselor listate va crește. În acest moment, Biano are listate peste un milion de produse.

Care este diferența dintre un magazin online de home & deco și BIANO? Care sunt atuurile oferite de BIANO?

BIANO este un agregator de produse, un motor de căutare home & deco, ceea ce înseamnă că vizitatorul va găsi majoritatea produselor existente pe piață, însă cumpărăturile finale vor fi făcute într-un magazin online. Din acest punct de vedere, BIANO oferă utilizatorilor un număr mare de produse provenite de la mai mulți vânzători, produse din care cumpărătorul să-l aleagă pe cel potrivit. Atunci când utilizatorul vizualizează un produs pe platforma BIANO, are, de asemenea, posibilitatea să vadă mai multe informații despre brandul respectiv și astfel să devină un client loial. Acest aspect este unul pozitiv comparativ cu alte platforme care vând indirect produse ale partenerilor.

Care este dimensiunea comunității dvs de e-home & deco? Cât trafic le aduceți partenerilor?

Creșterea anuală a BIANO este încă peste 100%. BIANO aduce mai mult de 2 milioane de vizitatori lunar partenerilor noștri. Ținta noastră este să devenim platforma la care să apeleze oricine atunci când caută să cumpere produse pentru casă și grădină.

Cum a crescut venitul realizat pentru parteneri în ultimii doi ani? Cum comentați evoluția?

Corespunde creșterii BIANO. În general, traficul direcționat către parteneri, provenit de pe platforma www.biano.ro, și care a generat vânzări, are un cost of sale în jur de 15%. Mulți dintre partenerii noștri au crescut o dată cu BIANO, creșteri de ordinul zecilor de procente. În plus, BIANO se situează în top 3 canale ce generează venituri pentru partenerii din România. Ne bucurăm că ne putem ajuta partenerii să crească și să ajungă la mai mulți clienți.

Unde se situează România în topul piețelor performanțe ale BIANO?

După Cehia și Slovacia, România este piața cea mai importantă, cu potențialul cel mai mare de creștere.

Ce alte noutăți și inovații aduceți pe piață în 2020?

Ne focusăm atenția spre instrumentele de inteligență artificială. În particular, vrem să preluăm conducerea în ceea ce privește progresele tehnologice, pentru că asta va aduce profit pe termen lung. Însă peste toate acestea, vom ajuta clientul să facă alegeri mai bune în ceea ce privește produsele necesare. De asemenea, avem în vedere o rafinare a platformei de utilizator pentru parteneri, oferindu-le statistici mai bune și moduri de a-și gestiona mai bine reclamele pe BIANO.ro.

Cine este Michal Tvrznik? Spuneți-ne mai multe despre background-ul dvs profesional.

Sunt un utilizator împătimit al internetului, corespunde generației în care am crescut. Mi-a plăcut dintotdeauna să lucrez pe internet, pentru că poți evalua multe statistici, totul este foarte măsurabil. Îmi place însă și să comunic cu lumea, așa că încerc să unesc business-ul cu internetul. Am cooperat cu grupul de investitori MITON din Cehia, care se află în spatele BIANO de 10 ani deja. Înainte, am participat în proiectul de succes Slevomat și sunt foarte bucuros că am avut oportunitatea de a învăța de la cei mai buni jucători pe piața e-commerce din Cehia. Acum îmi extind experiența în străinătate, în piețe noi, împreună cu BIANO.

Despre BIANO România
Motor de căutare online de mobilă și accesorii, www.biano.ro are peste un milion de produse listate și reunește până în acest moment ofertele a 75 de magazine home & deco care oferă și posibilitatea de plasare online a comenzilor, printre care SensoDays, Bonami, Home Philosophy, E4home.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii