Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Lifestyle |
|

(P) Interviu Michael Zelinka, CEO BIANO.ro: “În perioada de izolare cauzată de Covid, achizițiile online de mobilier au crescut în câteva luni cât ar fi crescut în mod normal în câțiva ani. Anul acesta le vom aduce partenerilor venituri de peste 150 de milioane de euro”

Șansa îi favorizează pe cei curajoși, iar dacă în vremuri de criză identifici și valorifici oportunități, evoluția în perioade liniștite va depăși orice așteptări. Aceasta pare să fi fost filozofia după care s-a ghidat echipa BIANO.ro, motor de căutare home & deco online, deținut de un cunoscut grup e-commerce ceh, manageriată de Michael Zelinka din postura de CEO.
 aboneaza-te

Cu investiții adaptate perioadei și un business plan bine pus la punct, targeturi în trepte și lansări de funcții în premieră pe piața din România, BIANO are toate șansele să devină principalul canal de marketing în termeni de performanță pentru magazinele de mobilă, decorațiuni și accesorii pentru cămin care vor să vândă mai mult în online. Pe sistemul unui marketplace, BIANO le oferă partenerilor o platformă deschisă de licitație, pentru prioritizarea anumitor categorii sau produse în focus, dar și posibilitatea să-și personalizeze oferta în funcție de client – și chiar să-și listeze produsele pentru publicul de pe alte piețe.

Am stat de vorbă cu dl. Michael Zelinka despre fenomenul BIANO în România – căci, fără doar și poate, platforma pe care o manageriază a schimbat imaginea cumpărăturilor online de mobilă la noi.

Să vorbim, întâi și întâi, despre dvs, ca om de afaceri. Cine este Michael Zelinka? Povestiți-ne despre experiența dvs. profesională.

Am 30 de ani, m-am născut și am copilărit în Bratislava, Slovacia, dar studiile m-au purtat pe alte cărări, în Marea Britanie, unde am absolvit Universitatea din Manchester. Înainte de a mă alătura grupului MITON – în calitate de acționar și acționar majoritar al BIANO, am lucrat la Google. Din 2018, ocup poziția de director general al BIANO, un business cu prezență în cinci țări: România, Cehia, Slovacia, Brazilia, Olanda, ce anul acesta se va extinde în alte două țări – Ungaria și Portugalia.

Cum ați descrie BIANO.ro unui potențial partener?
Suntem un marketplace de mobilă, decorațiuni interioare și accesorii pentru casă și suntem axați pe a le aduce venituri exponențiale targeturilor pe care partenerii noștri sunt pregătiți să și le asume. Pentru a realiza acest lucru, avem instrumente cu spectru larg, inclusiv la nivelul sortării produselor, sistemului de licitare sau al personalizării experienței de shopping. În plus, putem reprezenta o modalitate foarte ușoară de extindere geografică, în doar câteva săptămâni. Dacă vindeți produse de mobilier și decorațiuni, ar trebui să fiți listați pe BIANO.

Cum ați caracteriza evoluția BIANO.ro pe piața românească?

Am intrat pe piață acum doi ani și, de atunci, creștem cu peste 100% de la an la an. În luna mai a acestui an, am lansat căutarea folosind imagini pe platforma locală BIANO – www.biano.ro, deoarece considerăm piața românească drept una dintre piețele noastre cheie și ne-am angajat să lansăm toate funcțiile și noile tehnologii BIANO în primul rând în România.

Unde se clasează BIANO.ro în ceea ce privește canalele din care partenerii obțin vânzări?

În general, suntem mereu în topul canalelor de performance marketing, atât din punct de vedere al traficului adus partenerilor, cât și în ce privește volumul conversiilor. Cu noii parteneri, suntem concentrați pe accelerarea rapidă și optimizarea performanței. În prezent avem milioane de utilizatori în toate țările în care suntem prezenți. La nivelul utilizatorilor noi, ne situăm undeva la peste 50%, în multe cazuri. Anul acesta, planul nostru este să aducem 150 de milioane de euro partenerilor noștri.

Ați lansat recent căutarea prin imagini pe www.biano.ro. Povestiți-ne mai multe despre acest instrument.

Este un tool de inteligență artificială de ultimă generație, similar cu rețelele neuronale convoluționale, care poate căuta prin milioane de imagini, aproape instantaneu. L-am dezvoltat integral in-house și suntem foarte mândri de asta. Funcția servește pentru a găsi o piesă similară celei din imaginea încărcată în platforma BIANO de către utilizatorii care caută un preț mai bun sau doar o simplă comparație a prețurilor.

Cum poate căutarea folosind fotografii să ajute partenerii să câștige noi clienți și mai multe vânzări?

Căutarea prin imagini este folosită destul de mult de clienții care au procesul decizional de shopping aproape finalizat. Pentru partenerii care au prețuri bune, cele mai bune stocuri sau produse unice, această caracteristică se dovedește extrem de fructuoasă. În prezent, înregistrăm sute de căutări pe zi și tranzacții din toate categoriile. Suntem mulțumiți de progres și vom încerca să accelerăm această funcție cât mai mult posibil.

Cum vedeți evoluția segmentului home & deco în România până la sfârșitul anului 2020?

2020 este un an foarte neobișnuit pentru aproape toate segmentele de business. Noi, la BIANO, am înregistrat o creștere a cererii în etapele ulterioare declarării pandemiei Covid-19, chiar și în timpul stării de urgență din România. Pe de altă parte, cred că am câștigat ani de creștere a cumpărăturilor online de mobilă. Considerăm că această tendință va continua să persiste.

De ce ar trebui să vă înregistrați pe BIANO România

  • BIANO furnizează trafic calificat magazinelor partenere și utilizează tool-uri interne de inteligență artificială și machine learning, în acest fel vizitatorii mergând direct în magazinul online home & deco selectat, cu intenția de a cumpăra. Prin înregistrarea pe www.biano.ro, partenerii beneficiază de un volum de trafic mai mare, vânzări mai multe și brand awareness sporit.
  • La BIANO au apelat cele mai importante magazine home & deco care oferă și posibilitatea de plasare online a comenzilor, printre care Somproduct, Hornbach, Homelux, Acaju, Mobila Laguna, Nichiduta, Bonami, Marcel Prod, E4home, Tempomobila, Vidaxl.

În 2019, BIANO a generat venituri de peste 50 de milioane de euro pentru cei mai bine de 1.200 de parteneri locali și internaționali, având peste 4 milioane de produse home & deco listate.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii