Cautare




, Staff

Cariere |
|

(P) Importanța identității lingvistice și vizuale în impactul brandului

Identitatea unei mărci reprezintă totalitatea elementelor prin care o companie comunică cu piața. Aceste elemente de comunicare sunt transmise: vizual (felul în care brandul arată, este simțit și perceput), lingvistic (felul în care brandul vorbește consumatorului pe toate canalele), tactil, gustativ și olfactiv (evident în funcție de serviciile și/sau produsele companiei).
FB_IMG_1569390823441

Despre identitatea brandului și importanța acesteia

Succesul unei companii este direct proporțional cu impactul brandului. Pentru a construi un brand cu impact răsunător, este fundamental ca elementele care diferențiază compania și o fac unică, să fie transmise cu acuratețe și foarte specific. Aceste elemente nu trebuie să fie rigide, ci să evolueze odată cu dezvoltarea și maturizarea companiei, cu tendințele pieței și mai ales cu comportamentul dinamic al consumatorilor.

Cum se creează o identitate de brand puternică

Primul pas constă în identificarea, clarificarea și rafinarea valorilor de bază ale companiei. Aceste valori distincte și unice trebuie luate în considerare  în alegerea elementelor lingvistice și vizuale care vor fi astfel definitorii în stabilirea identității companiei. Al doilea pas este identificarea consumatorului țintă și a caracteristicilor cheie ale acestuia. Atunci când elementele care transmit valorile companiei vorbesc pe limba consumatorului ideal, impactul mărcii este asigurat.

Prima componentă importantă a identității brandului este identitatea lingvistică a companiei. Aceasta reprezintă felul în care compania vorbește cu piața în toate comunicările sale, atât scrise cât și verbale. Aici sunt esențiale cuvintele și tonul ales, precum și contextul în care acestea sunt integrate și folosite. Flexibilitatea este esențială deoarece trebuie alese cuvintele potrivite în contextul potrivit. Nu este de exemplu oportună folosirea unor cuvinte pretențioase și neologisme într-un material care se adresează unui consumator cu nivel de educație mediu.

A doua componentă importantă este identitatea vizuală care cuprinde toate elementele grafice și vizuale folosite în materialele fizice și electronice ale companiei: logo, fonturi, stiluri și culori, imagini și simboluri grafice. Deoarece imaginile transmit informația mult mai rapid decât cuvintele, elementele de identitate vizuală sunt esențiale pentru a genera rapid în consumator o emoție legată de brand și pentru a impresiona puternic. Această emoție simțită inițial va duce la o asociere permanentă a produsului sau serviciului cu brandul respectiv și ar trebui menținută în consumator pe întreaga durată a interacțiunii sale cu acesta.

Actualizarea brandului

Indiferent dacă se alege construirea de la zero a identității de brand sau actualizarea celei existente cu elemente noi și mai reprezentative, este necesară o evaluare completă a identității actuale a brandului.

Deoarece limbajul joacă un rol esențial în modul în care publicul percepe brandul, acesta trebuie să fie consecvent  în toate căile și canalele de comunicare. Orice inconsecvență poate genera neîncredere în publicul țintă, fiind interpretată ca o lipsă de personalitate și caracter al mărcii.

Trebuie așadar să se verifice dacă este folosit același limbaj și ton în toate materialele scrise, audio și video ale companiei, pe toate piețele cu care aceasta lucrează. Pentru acesta este nevoie de specialiști în identitate lingvistică care să evalueze textele actuale pentru a stabili dacă sunt potrivite pentru piața și țara de destinație. Pentru a păstra intactă identitatea lingvistică în orice limbă se vor traduce textele companiei, este foarte important să se apeleze la specialiști în servicii lingvistice pentru globalizare, în traduceri profesionale și localizare, capabili să traducă și localizeze cu experți nativi textele pentru piețele străine.

La nivel vizual, tot ceea ce ține de tendințe în imagine și elemente grafice în general, evoluează extrem de rapid. Din acest motiv, este esențial ca o companie să țină pasul cu tot ce e nou și avangardist în materie de identitate vizuală și să își actualizeze continuu imaginea. În acest caz este nevoie de specialiști în identitate vizuală care să propună cele mai potrivite soluții de creație grafică și design pentru a aduce imaginea și implicit brandul la un nivel vizual excepțional și actual.

Experții Syncro Translation Services, prima agenție de identitate lingvistică și vizuală pentru globalizare din România, oferă evaluare gratuită a textelor și imaginii actuale a companiilor, oferindu-le acestora sugestii de îmbunătățire și soluții eficiente și complete pentru a crea branduri cu impact puternic atât pe piața locală cât și pe cele externe.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii