De aceea dăm startul celui mai mare food service research românesc, research.hospitalityculture.ro , atât în ceea ce privește piața de sitting cât și pe cea de delivery. Datele vor fi colectate prin tehnici de cercetare cantitativă și calitativă, din marile centre urbane (București, Cluj, Timișoara, Brașov, Iași) iar respondenții vor fi segmentați în funcție de vârstă, venituri, educație.
„În piața de food service lucrurile sunt confuze în ceea ce privește baza deciziilor de business. Mâncarea românească este preferată de românii care ies în oraș doar pentru că unii patroni cred că acesta este trend-ul. Cum apare cineva care gândește împotriva trend-ului (vezi Salad Box), se umple de bani în 3 ani”, spune Florin Maxim, fondator și trainer Hospitality Culture. “Cum poți fi un unicorn în sectorul tău dacă nu știi decât ce se întâmplă la tine pe stradă?”
80% din felurile de mâncare servite în restaurantele din România aduc doar 20% din venituri. În același timp materiile prime și logistica necesară pentru a putea fi disponibile cele 80% de feluri de mâncare a la cart omoară cash flow-ul, principala cauză a falimentelor din industrie.
Industria HoReCa s-a schimbat însă foarte mult în 2017. Se angajează mai mulți oameni, se fac mai multe traininguri pentru angajați. „Facem curat mai des. Am început să cumpărăm și case de marcat. Avem și un biblioraft cu hârtii semnate și parafate de tot felul de instituții. E timpul să construim. Dar vrem să o facem pe baze solide, reale. Iar asta se poate face doar cu cifre, trend-uri, insight-uri adevărate de la cei ce ne trec pragul în fiecare zi și pentru care ne luptăm între noi”, explică Florin Maxim.
Hospitality Culture, www.hospitalityculture.ro, este primul institut independent de cercetare, training si consultanta din România care studiază piața și tendințele din industria HoReCa. Misiunea sa este să identifice tendințele cu impact social, economic și politic și să împartă know-how și soluții concrete.