Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Uncategorized |
|

(P) Green Print: business în era digitală

 

  1. Ce vă motivează să vă treziți în fiecare dimineață să faceți business în România?

 

Cred că echipa noastră ar face cu plăcere business în orice țară – asta pentru că, atâta timp cât aduni în jurul tău oameni cu spirit antreprenorial, nu vei putea face decât business. Acestea fiind spuse, trebuie să recunoaștem faptul că mediul de afaceri din România, în general, a trecut printr-o perioadă de evoluție pozitivă în ultimii aproape zece ani. Deschiderea către investitorii străini a întregii țări a adus și concurenți puternici, dar a și echilibrat piața. Legislația a făcut, cel puțin până în anul 2016, pași mici dar siguri către încurajarea inițiativelor de afaceri. Firmele cu capital majoritar românesc au început să își îmbunătățească strategiile pe termen scurt și mediu și să investească mai mult timp și bani în angajați tineri și motivați – și asta se vede. Și nu în ultimul rând, ne trezim în fiecare dimineață să facem business pentru că business-ul este motorul evoluției fiecărei țări.

  1. Care sunt previziunile privind activitatea companiei pe termen mediu?

 

Continua extindere a portofoliului de produse și servicii este întotdeauna pe primul loc în lista noastră de priorități, la fel este și investiția în capitalul uman. Astfel, pot previziona că, pe termen mediu, compania noastră va veni mereu în întâmpinarea clienților săi cu noi oferte interesante și că echipa noastră se va mări constant. Dorim să aducem pe piață produse care se vor concretiza, la rândul lor, în avantaje competitive pentru clienții noștri.

  1. Care sunt cele mai importante 3 lecții de afaceri pe care le-ați învățat pe parcursul carierei Dumneavoastră sau pe timpul crizei?

 

De-a lungul carierei în mediul de afaceri din România am învățat că, în primul rând, companiile comerciale trebuie să știe să se bucure de perioadele de liniște și calm, de dezvoltare și extindere, dar să fie mereu pregătite pentru scurte sau uneori lungi perioade de “furtună” economică sau politică.

În al doilea rând, este important ca un om de afaceri, împreună cu firmele pe care le deține sau le reprezintă, să rămână neutru și imparțial în ceea ce privește politica și să cunoască îndeaproape modul de funcționare al mediului economic, pentru a putea să aibă o carieră lungă și nu doar o evoluție scurtă pe un val favorabil.

A treia lecție ar fi aceea că, indiferent cât de mult încerci să te pregătești pentru evoluția pieței, aceasta va rămâne volatilă. Dorințele clienților se pot schimba de la o zi la alta, produsele pe care le pregătești să servească un anumit tip de nevoi ajung uneori să fie folosite într-un mod cu totul diferit, iar concurența îți pregătește mereu surprize. De aceea este important să poți învăța “din mers” și să te poți adapta rapid.

  1. Care sunt valorile companiei dumneavoastră?

 

În centrul tuturor activităților noastre este, în mod natural, clientul. Pentru a-l mulțumi pe acesta, este nevoie ca întreaga noastră echipă să asculte cu atenție care sunt nevoile lui, să planifice corect și proactiv soluțiile pe care i le oferim și să continue o relație constructivă după ce procesul de vânzare s-a încheiat.

Putem spune astfel că valorile noastre sunt capacitatea de a ne pune la dispoziția clientului, pasiunea pentru perfecțiune în oferirea soluțiilor și loialitatea cu care stăm la dispoziție tuturor celor care apelează la noi.

  1. Care sunt influenţele şi efectele digitalizării și al celei de a patra revoluţii industriale asupra companiei dumneavostră?

Nu cred că există nicio companie în țara noastră, sau în lume, care să nu fie afectată într-un fel sau altul de revoluția digitală pe care o trăim în fiecare zi. Digitalizarea este, din anumite puncte de vedere, principalul motiv pentru care compania noastră există și are succes. Înainte de dezvoltarea internetului de bandă largă și înainte de acceptarea sistemelor de comerț digital ca fiind valide și de încredere, comerțul era “legat de glie”, dependent de un spațiu comercial central, de birouri scumpe în mijlocul orașului. Acum, cu ajutorul internetului, atâta timp cât produsele și serviciile mele sunt de calitate și clienții mei îmi dau un “rating” bun, nu are nicio importanță dacă am sau nu un magazin în Piața Victoriei, Centrul Vechi sau la Milano.

Această parte aproape medievală a comerțului, bazată pe pământul de sub picioare și cine îl controlează, a apus și a făcut loc calității produselor și a serviciilor, dar mai întâi de toate oamenilor, să iasă la lumină și să fie apreciați la adevărata lor valoare.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii